Pranz jamaican si cina pe Sena

Postat la 03 noiembrie 2008 32 afişări

La restaurantul Arcade, Target a luat pranzul cu Mariana Radu, CEO al Rimobi, care a povestit despre antreurile din Bucuresti, despre (alta) mancare de peste din Hamburg, despre excursia sa cu peripetii din Jamaica si despre cum e sa conduci un business in constructii, care e "o afacere de barbati".

Radu lucreaza de 8 ani pentru RTC, iar de 4 ani conduce divizia de imobiliare a grupului si coordoneaza 12 firme formate majoritatea din barbati. Nu a fost usor sa se adapteze mediului, dar a reusit, "e nevoie doar de putina organizare".

"Eu am lucrat initial in domeniul financiar, am fost director economic la o companie din Pitesti. Apoi, timp de patru ani, m-am ocupat de dezvoltarea retelelor Diverta, iar din 2004 am venit in Bucuresti pentru a coordona dezvoltarea proiectelor imobiliare si a activitatilor de constructii. Daca despre Diverta puteam sa scriu pagini intregi, cand am venit in imobiliare, nu stiam prea multe, dar am invatat pe parcurs si tehnica si cum sa coordonez investitii de milioane de euro." Ziua managerului incepe de obicei la 7 dimineata, cand isi bea intotdeauna cafeaua cu sotul, apoi pregateste micul dejun pentru fetita sa de 12 ani, iar in jur de ora 9 e deja in intalniri la birou.

"La birou nu am timp niciodata sa ma plictisesc, pentru ca iau decizii pe probleme diferite, de la spatii de depo-zitare pana la marketing si promovare. Trebuie sa ai si multa rabdare in jobul asta, pentru ca un proiect poate sa dureze ani - doar faza de autorizare dureaza un an de zile."

Dupa ora 7, Radu e din nou acasa, isi lasa costumul de superwoman pe fotoliu si petrece timp cu familia. "De obicei luam cina in familie, gatim acasa, dar nimic prea sofisticat si care depaseste ca timp de preparare o ora si jumatate. Iesim si la restaurant, la Capriciosa din Baneasa care e la 10 minute distanta de unde locuim si unde au cele mai bune antipasti."

Sau la Arcade, unde "vin seara cu sotul sau la intalniri de afaceri si imi comand crema de legume si carpaccio de ton sau friptura cu legume". Cea mai buna mancare a gustat-o insa in Muntenegru intr-una dintre vacante, in Sveti Stefan, "o localitate pe malul Adriaticii foarte pitoreasca". Iar cel mai bun restaurant de peste la care a fost se numea Fischereihafen, in Hamburg, la care trebuie sa-ti faci programare cu cateva luni inainte.

"In Hamburg am ajuns in teambuildingul organizat de Octavian Radu, fondatorul RTC pentru top management. S-a numit 'Europa pe ape' si totul s-a intamplat in tarile nordice, pe marginea unei ape sau pe apa. Am plecat din nordul Germaniei, am ajuns in Suedia si in Danemarca si am traversat Marea Nordului, am vizitat si uzina Airbus unde am ajuns tot pe apa si am mancat doar pe vapoare. A fost o experienta unica."

Insa, in general, managerul prefera concediile calde, in Grecia in golfuri solitare sau Turcia, "dar pentru ca mereu plecam intr-un grup de prieteni, avem parte de diversitate. Anul acesta am fost in Antalia o saptamana si apoi imediat in Elvetia, am trecut subit de la 45 de grade la 15. Pentru ca sunt pasionata de toate soiurile de ciocolata, mai ales cea neagra, am aflat din Elvetia si ca ciocolata Toblerone si-a mostenit forma triunghiulara de la varful Matterhorn (care imbraca diferite culori in functie de pozitia soarelui)".

Cea mai exotica vacanta a CEO-ului a fost totusi in Jamaica, unde a stat o saptamana. "Am plecat in acest concediu 7 oameni si la un moment dat ne-am decis sa facem autostopul pentru a iesi din resortul in care stateam si sa descoperim Jamaica adevarata. Ne-a luat cu el un localnic care avea o duba veche si ne-a promis ca tot el ne va lua inapoi in doua ore. Prima oprire a fost in Montego Bay, intr-o cafenea colorata, unde am baut cea mai buna cafea. De altfel, totul la ei este viu colorat de la interioare pana la imbracamintea inflorata, pentru ca asta vad in jur, o natura de curcubeu."

Tot in Jamaica, Mariana Radu a luat cea mai exotica masa: legume si peste servite pe frunze de bambus in mijlocul junglei. "Desi, in Jamaica, traditional se gateste foarte multa fasole, orez si ton la gratar cu niste sosuri foarte spicy pe care le-am adus in Romania, dar nu am stiut cum sa le prepar."

Cina perfecta trebuie sa fie totusi undeva inapoi in Europa, in doi, pe Sena, intr-un Paris inundat de sansonete. "Imi place mult capitala Frantei, atmosfera de acolo si modul boem in care francezii isi beau cafeaua la masutele cu vedere la strada."

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/pranz-jamaican-si-cina-pe-sena-4074443
4074443
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.