Au renunţat la facultate pentru a porni o afacere într-un apartament în urmă cu trei ani, iar acum au venituri de 60 de milioane de dolari

Autor: Florin Casota Postat la 06 decembrie 2016 7053 afişări

Au renunţat la facultate pentru a porni o afacere într-un apartament în urmă cu trei ani, iar acum au venituri de 60 de milioane de dolari

Jake Kassan alături de Kramer LaPlante  a înfiinţat firma de ceasuri MVMT în iunie 2013 prin intermediul unei campanii de crowdfunding pe Indiegogo unde au strâns 300,000 de dolari. Anul acesta aşteaptă venituri de cel puţin 60 de milioane de dolari, informează CNBC.

Când avea doar 12 ani, Kassa a vândut acadelele pe care tatăl său le trimisese familiei. Acadelele făceau parte dintr-un pachet promoţional al companiei unde lucra tatâl acestuia. Kasan a vândut o acadea cu 25 de cenţi sau cinci cu 1 dolar. A câştigat 300-400 de dolari în câteva săptămâni. El nu s-a oprit aici. La 17 ani, Kassan şi-a lansat propriul business vânzând tricouri care erau dotate cu microfoane şi luminiţe, iar atunci când tricourile detectau sunete beculeţele se aprindeau. A luat un împrumut de la tatîl său apoi a mers pe plaja din Santa Monica şi a vândut tricourile.

Pe de altă parte, LaPlante, înainte de MVMT, lansase un brand de portofelel Articulate Wallets pe Kickstarter, de unde a adunat 100,000 de dolari de la 3000 de oameni. Cei doi au căutat furnizori în China şi după ce au vorbit cu peste 30 de furnizori şi-au dat seama că celălalte branduri îşi puneau un adaos foarte mare. Au decis că pot vinde ceasurile, pe care alţii le comercializau cu 300 de dolari, cu un preţ plasat între 95 şi 160 de dolari, dacă ar vinde doar online.

Kassan a renunţat la facultate la 19 ani, iar LaPlante mai avea doar un semestru de parcurs înainte de a-şi da examenul de licenţă înainte de a părăsi facultatea pentru a lucra alături de Kassan.

"Amândoi avem o pasiune pentru ceasuri, dar nu găseam nicio marcă cu care să rezonăm. Amândoi făceam mult shopping online şi am văzut creşterea pe care e-commerce urma să o aibă", a spus Kassan.

Pariul acestora a fost unul bun deoarece în doar trei ani au vândut peste 600,000 de ceasuri. Şi asta fără să-şi vândă independenţa, fără să vândă o parte din afacere firmelor de venture capital sau investitorilor de tip business angeles.

Anul acesta cei doi au decis ca MVMT să conţină şi ochelari de soare, iar pe viitor şi alte categorii de produse ar putea fi adăugate. Compania are 25 de angajaţi, iar ceasurile sunt produse în fabricile din China, apoi distribuite de la sediul din Delaware, SUA. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.