Cronică TV: Crashing, un serial marca HBO

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 22 aprilie 2017 129 afişări

Noul serial al celor de la hbo spune povestea unui comedian care se luptă să îşi facă un nume în lumea stand-up-ului.

Serialul este creat chiar de cel care interpretează şi rolul principal, Pete Holmes, iar printre actorii care îşi fac apariţia se numără multe nume cunoscute din zona de comedie, precum Artie Lange sau Sarah Silverman.

Suntem aruncaţi încă din primul episod în viaţa lui Pete şi aflăm că acesta încearcă de ani buni să devină comedian, cu puternica susţinere financiară a soţiei sale, Jess. Din punctul lui vedere, lucrurile par totuşi să fie în regulă; asta până când o găseşte pe Jess cu alt bărbat, Leif, care întruchipează parcă toate stereotipurile despre artiştii hipioţi neînţeleşi.

De aici încolo, viaţa lui Pete o ia la vale: plecat de acasă, el ajunge să doarmă pe la prieteni şi să împartă flyere pentru a putea urca, timp de câteva minute, pe scena unui club obscur de comedie. Vă las să aflaţi ce se întâmplă în continuare.

Deşi cred că serialul este oarecum inspirat de viaţa reală a creatorului, personajele şi aventurile lor sunt mult exagerate. Nu e un lucru rău, pentru că asta face serialul extrem de amuzant; fiind un serial de comedie, prea mult realism cred că ar strica.

Crashing are multe momente spumoase, iar acest lucru i-a convins deja pe cei de la HBO să comande un nou sezon. Vom afla curând dacă va fi tot unul scurt, de 8 episoade.

Deşi majoritatea caselor de producţie alocă din belşug spaţiu proiectelor de comedie, serialele nu mai reuşesc parcă să atragă succesul de care s-au bucurat, cu ani buni în urmă, concepte precum Seinfeld sau Friends. Trasarea unui scenariu simplu, care să nu fie bazat doar pe vulgarităţi sau înjurături, pare să fie o artă pierdută de americani. Au mai fost câteva excepţii, precum Transparent sau Mozart in the Jungle, dar acestea nu se încadrează la categoria sitcom – gen care prezintă într-o latură comică viaţa unor personaje în medii obişnuite.

Nu aş putea spune exact care e motivul – poate că lumea nu mai gustă poantele simple, bazate pe situaţii în care te poţi trezi chiar tu. Vă amintiţi, desigur, de episodul Seinfeld care se petrece într-o parcare, cu personajele încercând să-şi găsească maşina. În concluzie, Crashing este un serial pe care îl recomand celor care vor să mai şi râdă. Dacă şi următoarele episoade vor fi la acelaşi nivel, aştept cât mai multe sezoane.

CREATOR: PETE HOLMES

DISTRIBUŢIE: PETE HOLMES, ARTIE LANGE, LAUREN LAPKUS

NUMĂR SEZOANE: 1