Cronică de film: The Magnificent Seven

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 15 octombrie 2016 96 afişări

Cronică de film: The Magnificent Seven
Cronică de film: The Magnificent Seven

The Magnificent Seven, cea mai recentă producţie a Metro-Goldwyn-Mayer Pictures şi Columbia Pictures, este o readaptare modernă a unei poveşti clasice într-un western de acţiune. Pelicula redă povestea a şapte pistolari justiţiari care eliberează o comunitate de sub teroarea unor bandiţi. În regia lui Antoine Fuqua, filmul spune povestea locuitorilor unui sat mexican care se văd nevoiţi să apeleze la ajutorul a şapte pistolari pentru a scăpa de o gaşcă de bandiţi ce îi exploatează şi îi terorizează.

Localitatea Rose Creek din Mexic se află sub controlul industriaşului Bartholomew Bogue (Peter Sarsgaard), iar oamenii sunt disperaţi şi vor să se elibereze de sub tirania lui. Sub conducerea Emmei Cullen (Haley Bennett), ei caută protecţie din partea unui grup de şapte pistolari, cunoscuţi vânzători de recompense şi asasini plătiţi. Pe măsură ce se pregătesc de confruntare, cei şapte magnifici încep să înţeleagă că luptă pentru mai mult decât bani

Produs de Metro-Goldwyn-Mayer Pictures şi Columbia Pictures, în colaborare cu LStar Capital şi Village Roadshow Pictures, filmul The Magnificent Seven îi are în distribuţie pe Denzel Washington, Chris Pratt, Ethan Hawke, Vincent D’Onofrio, Byung-Hun Lee, Manuel Garcia-Rulfo, Martin Sensmeier, Haley Bennett, Matt Bomer şi Peter Sarsgaard. Producători sunt Roger Birnbaum şi Todd Black, iar scenariul este semnat de Nic Pizzolatto (cunoscut pentru serialul True Detective) şi Richard Wenk.

Ideea acestui remake s-a născut în 2010, când Roger Birnbaum a ajuns la conducerea MGM şi a dobândit acces la bogata arhivă a studioului. Frunzărind titlurile de colecţie a remarcat pelicula anului 1960 intitulată Cei şapte magnifici / (The Magnificent Seven), care îi plăcuse teribil în vremea studenţiei. A aflat cu uimire că la baza ei se află filmul japonez Cei şapte samurai, regizat de Akira Kurosawa, un clasic al genului. Atunci i-a venit lui Birnbaum ideea de a reface povestea celor şapte justiţiari, iar când a revenit la rolul de producător s-a apucat imediat de idee, căutând o perspectivă nouă şi modernă asupra poveştii. Aici a intrat în scenă Antoine Fuqua, a cărui primă propunere pentru film a fost Denzel Washington, care a acceptat proiectul şi a ajuns să joace pentru prima oară în carieră într-un western.

Apoi în distribuţie au ajuns cinci actori mai tineri: Ethan Hawke ca Goodnight Robicheaux; Vincent D’Onofrio ca Jack Horne; sud-coreeanul Byung-Hun Lee în rolul lui Billy Rocks; actorul american de origine mexicană Manuel Garcia-Rulfo ca Vasquez; şi actorul de origine indiană Martin Sensmeier ca Red Harvest.

Fiind un remake, aşteptările de la The Magnificent Seven au fost destul de mari; am mai discutat în numerele trecute despre motivele care duc la realizarea unui remake şi mai ales cerinţele pe care acesta trebuie să le îndeplinească, aşa că nu o să insist. Spun doar că acesta este un exemplu pozitiv, iar alte case de producţie ar trebui să urmărească procesul de lucru al celor de la MGM.
NOTĂ: 8/10

Excelenţă de 100 de ori: cele mai puternice femei de afaceri din România Excelenţă de 100 de ori: cele mai puternice femei de afaceri din România

Şefele de companie fac performanţă în afaceri, dar anul acesta ne-am propus să vedem ce le preocupă în afara scenei de business. Ce idei au despre implicarea în societate, despre felul în care ar putea fi schimbată, în bine, România.

Semnal de alarmă surprinzător de direct de la BNR: Numeroşi antreprenori se plâng de discriminare negativă. Firmele româneşti să aibă acelaşi tratament din partea statului ca firmele străine Semnal de alarmă surprinzător de direct de la BNR: Numeroşi antreprenori se plâng de discriminare negativă. Firmele româneşti să aibă acelaşi tratament din partea statului ca firmele străine
Se simte în aer mirosul unei noi CRIZE. Epoca mallurilor APUNE după şase decenii de glorie
Mihaela Rădulescu, într-o poză "greşită", făcută în pauza unui pictorial Mihaela Rădulescu, într-o poză "greşită", făcută în pauza unui pictorial
15 locuri de muncă bine plătite despre care habar nu aveai că există