Cronică de film: The Accountant

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 05 noiembrie 2016 1560 afişări

Cronică de film: The Accountant
Cronică de film: The Accountant

Sub o acoperire anostă, Christian ţine contabilitatea unora dintre cele mai periculoase organizaţii criminale din lume. În momentul în care autorităţile ajung pe urmele lui, acesta îşi oferă serviciile unui client legitim: o companie de robotică în al cărei bilanţ apar discrepanţe de milioane de dolari. Lupta pentru supravieţuire începe atunci când contabilul descoperă neregulile financiare din firmă.

Ben Affleck se întoarce pe marile ecrane într-un film ce pare inspirat, pe alocuri, din benzile desenate. Nu este însă cazul aici; The Accountant spune povestea unui om plictisitor jumătate din zi şi foarte activ în cealaltă.

Averea lui Ben Affleck, de 65 de milioane de dolari, se datorează succesului de care s-au bucurat unele dintre filmele sale: Armageddon a generat venituri de 550 de milioane de dolari, iar Pearl Harbour 449 de milioane. Sunt doar două exemple, pentru că şi filmele sale recente precum Gone Girl sau Batman vs. Superman au avut prestaţii decente la box office.

În copilărie, Christian (Ben Affleck) a fost diagnosticat cu autism, dar tatăl său a refuzat să-i acorde ajutor pe ideea că „experienţa e mai bună decât educaţia“. Având totuşi un anumit dar pentru numere, Christian devine contabil, dar se cufundă într-o existenţă duală. El încearcă să balanseze între secretul său de acasă, pe care vă las să-l aflaţi, şi activităţile de la muncă. Christian se împrieteneşte cu Dana (Anna Kendrick), dar relaţia lor devine tensionată când contabilul află că ea este ţinta unor asasini. Povestea se complică, desigur, făcând loc şi altor personaje, precum directorul Trezoreriei (J.K. Simmons, recent recompensat cu premiul Oscar pentru Whiplash).

Scenariul semnat de Bill Dubuque se desfăşoară precum unei nuvele, încercând în primul rând să exploreze personajul principal. Ulterior, atenţia se mută pe alte personaje până ce ajunge la un soi de punct culminant: nu este chiar un moment care să vă ţină pe marginea scaunului, dar dă o anumită finalitate lucrurilor.

Veţi regăsi numeroase scene de arte marţiale, Christian fiind un expert în lupta unu la unu. Numeroase clişee, aşadar, care dau o anumită savoare unui film altfel destul de şters. Chiar dacă filmul are destul de multe pasaje lipsite de logică, efortul actorilor face această producţie una care poate fi urmărită cu o oarecare stare de satisfacţie. Un alt lucru bun: regizorul nu foloseşte partea cu autismul în scopuri sentimentale.

Marea problemă a filmului este dezvoltarea unui număr inutil de mare de planuri secunde; dacă regizorul Gavin O’Connor ar fi urmat doar firul principal al acţiunii, poate că filmul ar fi avut ceva mai multă consistenţă.

Gavin O’Connor a mai regizat anul acesta Jane Got a Gun, un film care a stârnit multe discuţii încă din prima fază a proiectului. Bazat pe scenariul lui Brian Duffield, acesta ar fi trebuit să fie regizat de Lynne Ramsay (We Need to Talk about Kevin) şi să-l aibă într-unul din rolurile principale pe Michael Fassbender. Totul părea să meargă bine; până ce nu a mai fost aşa. Problemele au început în martie 2013, când contractul lui Fassbender cu producătorii francizei X-Men l-a obligat pe acesta să renunţe la western. Casa de producţie a încercat să rezolve problema aducându-l pe Jude Law, dar în ziua în care filmările trebuia să înceapă regizorul nu s-a mai prezentat la post. Lucrurile au mers din rău în mai rău, dar milioanele investite deja în proiect cereau un produs final. Rezultatul a fost filmul lansat la începutul acestui an, care a părut mai mult o încercare de a justifica banii decât o producţie memorabilă.

Acestea fiind spuse, The Accountant este un film cât de cât antrenant, dar nu unul pe care să vreţi să îl revedeţi. Actorii îşi fac bine treaba, justificând astfel promovarea filmului şi cele aproape 50 de milioane de dolari investite. Dacă reuşiţi să treceţi peste primele 30-35 de minute, când The Accountant încearcă să pară un film serios, atunci nu veţi pleca cu o părere atât de proastă din sala de cinema.

NOTA: 5/10

Când se termină apa Când se termină apa

Circa un milion de oameni mor, anual, din cauza utilizării apei infestate sau a lipsei acesteia şi 844 de milioane de persoane nu au acces la apă potabilă, deşi 70% din suprafaţa Planetei Albastre este acoperită de apă. Problemele legate de penuria de apă la nivel global nu mai reprezintă o chestiune ipotetică, ci o realitate concretă.

BREAKING: Unul dintre cei mai CUNOSCUŢI oameni de afaceri a MURIT. Orice român are cel puţin un produs făcut de el BREAKING: Unul dintre cei mai CUNOSCUŢI oameni de afaceri a MURIT. Orice român are cel puţin un produs făcut de el
Iulia Albu, despre nunta regală: "Moartea clinică a modei!". Cine a fost criticată dur Iulia Albu, despre nunta regală: "Moartea clinică a modei!". Cine a fost criticată dur
Femeia zilei nu e Meghan Markle! E româncă şi i-a fermecat pe americani
Cât impozit plăteşte Simona Halep, pe an, pentru maşinile de lux deţinute. Suma este incredibilă
Pe Pământ există EXTRATEREŞTRI care trăiesc printre oameni. Dovezile aduse de savanţi provoacă o CONTTROVERSĂ de proporţii. ''Nu este nimic metaforic aici, au fost aduşi!''. Cum arată aceştia - FOTO Pe Pământ există EXTRATEREŞTRI care trăiesc printre oameni. Dovezile aduse de savanţi provoacă o CONTTROVERSĂ de proporţii. ''Nu este nimic metaforic aici, au fost aduşi!''. Cum arată aceştia - FOTO
Descoperire de talie MONDIALĂ la marginea unui râu din România. Elucidează o parte ASCUNSĂ din istoria noastră. ''SURPRIZA cea mai mare a venit când am ...'' - FOTO
MISTERUL prăbuşirii avionului MH370 al Malaysia Airlines, ELUCIDAT în sfârşit după patru ani. De vină a fost pilotul. ''I-a UCIS!''
Descoperire BIZARĂ făcută recent de astronomi la marginea sistemului nostru solar, dincolo de Neptun! Dacă se dovedeşte a fi reală, va schimba tot ce ştim. „Ar fi o descoperire de o importanţă ştiinţifică fără pereche!” Descoperire BIZARĂ făcută recent de astronomi la marginea sistemului nostru solar, dincolo de Neptun! Dacă se dovedeşte a fi reală, va schimba tot ce ştim. „Ar fi o descoperire de o importanţă ştiinţifică fără pereche!”
Cel mai mare jucător de pe piaţa de smartphone-uri din Africa este o companie de care majoritatea europenilor nu au auzit, probabil, niciodată
Regizorul filmului „Alien” vorbeşte despre o discuţie ŞOCANTĂ pe care a avut-o cu un expert NASA despre extretereştri. „Ne vor elimina în trei secunde. Pregăteşte-te să fugi!”
Cea mai bună dietă din toate punctele de vedere in 2018 Cea mai bună dietă din toate punctele de vedere in 2018