Cronică de film: şi spion, şi contrabandist

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 17 septembrie 2017 165 afişări

Tom Cruise revine pe marile ecrane cu povestea adevărată a unui pilot american a cărui viaţă este dată peste cap în doar câteva luni de zile, în filmul American Made (Barry Seal: trafic în stil american).

Cruise îl interpretează pe Barry Seal, un pilot care caută diverse moduri de a-şi întreţine soţia şi copiii – în paralel cu activitatea lui, făcea şi contrabandă cu trabucuri. Potenţialul lui este identificat de CIA, astfel că într-o zi este abordat de agentul CIA Monty Schafer (Gleeson), care îi propune să efectueze mai multe zboruri de recunoaştere în America de Sud în numele guvernului. De aici, lucrurile încep să se complice.

Pilotul nu s-a mulţumit cu banii primiţi de la CIA: se lăcomeşte şi bate palma şi cu Pablo Escobar, celebrul traficant de droguri sud-american, acceptând să transporte cocaină în Statele Unite. Anunţat iniţial pentru lansare la începutul anului, mai exact pe 17 ianuarie, filmul a fost mutat la finalul lunii august din cauza unor probleme în timpul producţiei. Mai exact, în septembrie 2015, în timpul filmărilor ce aveau loc în Medellin, Columbia, doi membri ai echipei de filmare şi-au pierdut viaţa după ce avionul de mici dimensiuni în care se aflau s-a prăbuşit.

Filmul are un ritm extrem de alert, iar tehnica folosită de Liman la montaj – pe care o regăsim şi în filme precum Edge of Tomorrow sau The Bourne Identity – este una care se potriveşte perfect scenariului plin de momente neaşteptate. Mulţi vor pune la îndoială acurateţea istorică a scenariului, pentru că vorbim până la urmă de o poveste adevărată; sincer, mi se pare un aspect mai puţin important, pentru că niciodată nu vei putea să împaci toate părţile implicate.

E plăcut să îl vezi pe Tom Cruise interpretând un rol care e bazat mai mult pe personalitate decât pe abilităţile de a conduce motociclete sau de a se căţăra pe clădiri. Cruise e un actor complet, lucru pe care l-a dovedit în filme precum Jerry Maguire sau Vanilla Sky. Deşi e preferat de regizori pentru roluri de acţiune – dovadă şi recentul The Mummy – el arată că poate da profunzime unui personaj, explorând lupta acestuia cu moralitatea.

American Made e o apariţie binevenită anul acesta, mai ales în contextul în care majoritatea filmelor din 2017 au avut o reală problemă în ceea ce priveşte menţinerea unui ritm dinamic. Chiar dacă anul în curs nu a fost unul extraordinar pentru cinefili, excepţie făcând titluri precum Dunkirk, sfârşitul de an ar putea aduce câteva producţii impresionante: Crimă în Orient Express sau Blade Runner 2049 ar putea să readucă entuziasmul în rândul iubitorilor de film. Până acum, candidaţii la premii sunt puţini şi de cele mai multe ori neconvingători.

NOTĂ: 7,5/10

Tehnologia care ar putea schimba lumea Tehnologia care ar putea schimba lumea

„Dacă mă sună cineva să vândă bitcoin, eu te sun, te duci, îi dai banii ăştia, eu primesc bitcoin”, i-am spus tatălui meu. El nu înţelegea ce făceam şi la un moment dat mi-a zis: „George, dar tu eşti sigur de ceea ce faci? Că eu tot dau, 500 de euro, 300 de euro, 400, 1.000, 2.000 de euro şi nu-mi dau nimic înapoi băieţii ăia”, îşi aduce aminte George Rotariu, fondatorul Bitcoin România, cum a început să tranzacţioneze bitcoin în urmă cu câţiva ani.

Este OFICIAL: O nouă multinaţională în România!! Veste URIAŞĂ după ce gigantul american... Este OFICIAL: O nouă multinaţională în România!! Veste URIAŞĂ după ce gigantul american...
"Jennifer Aniston şi Brad Pitt, din nou împreună". Cum au reacţionat fanii la vestea divorţului actriţei "Jennifer Aniston şi Brad Pitt, din nou împreună". Cum au reacţionat fanii la vestea divorţului actriţei
Motivul pentru care Felix Baumgartner nu-şi doreşte un copil
Adela Popescu, despre prima experienţă sexuală: "S-a întâmplat cu un coleg din serialul Numai Iubirea“
BESTIA din Siberia, cel mai ODIOS criminal: ''Poate sunt cel mai rău CRIMINAL în serie din istorie, dar am fost un soţ şi tată bun'' BESTIA din Siberia, cel mai ODIOS criminal: ''Poate sunt cel mai rău CRIMINAL în serie din istorie, dar am fost un soţ şi tată bun''
TRINUGHIUL BERMUDELOR nu este unic! În acest loc STRANIU au dispărut 16.000 de oameni. Ce se întâmplă în zona BLESTEMATĂ
SUPER AVIONUL chinezilor le dă frisoane americanilor şi ruşilor. Ce poate face această maşinărie cu două aripi - VIDEO în premieră
Chinezii le-au dat ŞAH americanilor! Au instalat pe o navă o ARMĂ extrem de puternică, pe care US Navy se străduieşte să o finalizeze de 12 ani. „Schimbă complet războiul pe viitor” Chinezii le-au dat ŞAH americanilor! Au instalat pe o navă o ARMĂ extrem de puternică, pe care US Navy se străduieşte să o finalizeze de 12 ani. „Schimbă complet războiul pe viitor”
Când s-a uitat pe ecranul scanerului cu raze X din gară, poliţistei i-a stat inima în loc. S-a şters la ochi şi abia apoi a realizat ce s-a întâmplat. Înregistrarea cu momentul BIZAR face înconjurul lumii [VIDEO]
Moment jenant pentru cea mai valoroasă companie din lume, APPLE. Iată ce se întâmplă dacă laşi mai mult timp boxa HomePod pe mobilă
14 zile pentru starea de bine: ce am câştigat după programul de dietă şi sport coordonat de Cori Grămescu
Faci sport? Iată adevărul despre hidratare, proteine şi gustări sănătoase!