Cronică de film: Pe urmele pericolului descătuşat

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 15 iulie 2017 110 afişări

„Unlocked” este un thriller de acţiune care spune povestea unei agente CIA de top care se trezeşte prinsă într-o cursă contra cronometru pentru a opri un atac cu arme biologice în Londra. În regia lui Michael Apted, „Unlocked” are o distribuţie solidă care îi include pe Noomi Rapace, Orlando Bloom, Michael Douglas, John Malkovich şi Toni Collette.

Noomi Rapace joacă rolul principal, cel al protagonistei Alice Racine, o investigatoare CIA care se trezeşte prinsă într-o cursă contra cronometru pentru a opri un atac cu arme biologice la Londra. După ani de şlefuire a scenariului, în care s-a conturat un personaj feminin puternic, găsirea unei actriţe potrivite pentru acest rol a fost o provocare pentru producătorii filmului. În noua misiune, Alice e nevoită să aibă încredere în Jack Alcott, un fost luptător în Irak, care o salvează când ea derapează un pic. În rolul lui Alcott îl găsim pe Orlando Bloom, care, de data aceasta, dă viaţă unui personaj neobişnuit faţă de seria de roluri care l-au făcut celebru.

Cândva unul dintre investigatorii de top ai CIA, Alice Racine a fost dată deoparte şi cariera ei a suferit după ce ultima ei anchetă a eşuat, ea neputând opri un atac terorist în Paris, care a provocat zeci de victime. Acum duce o viaţă liniştită în Londra, unde lucrează ca asistent social, când este contactată pe neaşteptate şi chemată înapoi pentru a obţine răspunsuri de la un suspect prins de CIA, în legătură cu un nou atac ameninţător, cu o armă biologică. Ea reuşeşte să afle informaţiile necesare de la prizonier, însă îşi dă seama ulterior că totul pare să fi fost rezultatul unui joc de culise, abil condus din umbră de cel pe care trebuia să-l prindă. Iar timpul nu ţine cu ea.

În completarea acţiunii, apare Eric Lasch, interpretat de Michael Douglas, care este mentorul lui Alice din CIA şi care o roagă să revină pe teren cât mai repede. O altă prezenţă puternică în film este cea a lui John Malkovich, care joacă rolul lui Bob Hunter, şef al CIA, care încearcă cu disperare să o aducă pe Alice înapoi la sediul central după ce interogatoriul la care o trimisese a luat o întorsătură neaşteptată. Ignorând ordinele lui, Alice se trezeşte în fruntea listei de suspecţi a CIA.

Ideea acestui film i-a venit, în 2006, producătoarei Georgina Townsley, care l-a convins pe scenaristul Peter O’Brien să se alăture proiectului şi să conceapă un thriller de spionaj care are în centru povestea unei eroine urbane din Londra. Munca la scenariu a durat cam un an, dar roadele au fost pe măsură, povestea fiind foarte bine primită la Hollywood, ceea ce a atras multă atenţie asupra producţiei propriu-zise. Filmările au pornit în toamna anului 2014, mai mulţi producători, printre care şi cei ai megafrancizei „Transformers”, fiind atraşi de scenariu.

Pentru a reda cât mai bine subiectul, scenaristul a făcut o amplă muncă de documentare, discutând inclusiv cu agenţi FBI specializaţi în astfel de atacuri. „Ne-am propus ca filmul să transmită ceva ce nimeni nu îşi doreşte să se întâmple, dar pe care numai Alice îl poate opri”, afirmă O’Brien. La acurateţea scenariului au ajutat şi un fost consilier CIA, dar şi un fost agent special din Marină, care au oferit soluţii tehnice ce conferă autenticitate peliculei.

Filmul „Unlocked” este distribuit de Forum Film România şi are premiera pe 16 iunie 2017, fiind disponibil în format 2D.

Notă: 7/10

Unlocked
Regia: Michael Apted
Distribuţie: Noomi Rapace,
Orlando Bloom, Toni Collette
Durată: 1 oră 38 minute
Data lansării: 16 iunie

pericol,
cia,
atac,
londra,
oprire,
prindere,
arme,
cursa,
distribuire

Citeşte pe rock-on.ro

România, raiul expaţilor România, raiul expaţilor

„În comunitatea expaţilor din România se spune că sunt două zile triste în viaţa lor profesională: ziua în care află că trebuie să vină în România şi ziua în care află că trebuie să plece de aici.” Această glumă, care circulă în comunitatea expaţilor, este relevantă pentru atractivitatea pe care o exercită piaţa locală faţă de expatriaţi, dar şi pentru proporţia majoritară a executivilor străini care conduc cele mai mari companii de pe plan local, raportat la numărul celor români. Care este explicaţia pentru această proporţie?

Război TOTAL pe scena politică: Una dintre cele mai mari multinaţionale a ajuns în mijlocul unui scandal monstru Război TOTAL pe scena politică: Una dintre cele mai mari multinaţionale a ajuns în mijlocul unui scandal monstru
Janina Nectara, 30.000 de dolari pentru o singură postare pe Instagram Janina Nectara, 30.000 de dolari pentru o singură postare pe Instagram
Gina Pistol, despre Smiley şi Ana Baniciu "Nu îi pot interzice omului de lângă ce să facă"
Secretul celui de-al doilea nume a lui Sergiu Nicolaescu. Motivul pentru care a refuzat să-l folosească
VIDEO. Un alt CĂLĂTOR ÎN TIMP a prezentat o FOTOGRAFIE cu Pământul din anul 5000. ''Veştile nu sunt bune pentru umanitate'' VIDEO. Un alt CĂLĂTOR ÎN TIMP a prezentat o FOTOGRAFIE cu Pământul din anul 5000. ''Veştile nu sunt bune pentru umanitate''
VIDEO - Acest bărbat care a CĂLĂTORIT ÎN TIMP din anul 2030 face nişte predicţii SUMBRE pentru OMENIRE! A trecut testul poligraf şi nici nu a fost declarat nebun
Dragostea cu NĂBĂDĂI dintre Brâncuşi şi Maria Tănase. Cum l-a făcut de RÂS Maria pe Constantin chiar de faţă cu Roosevelt - VIDEO
Smartphone-ul cu cea mai mare BATERIE din istorie (16.000 mAh) şi 6 GB memorie RAM va fi lansat peste câteva zile. Va ajunge, oficial, şi în România Smartphone-ul cu cea mai mare BATERIE din istorie (16.000 mAh) şi 6 GB memorie RAM va fi lansat peste câteva zile. Va ajunge, oficial, şi în România
Waze vs Google Maps vs Apple Maps. Care este cel mai rapid serviciu de navigaţie prin GPS? Rezultatul te va surprinde
Nu mai e nevoie să aştepţi până pe 25 februarie. Toate informaţiile despre GALAXY S9 au scăpat pe internet. Iată aici tot ce te-ar putea interesa
4 uleiuri esenţiale care te ajută să slăbeşti 4 uleiuri esenţiale care te ajută să slăbeşti