Cronică de film: Pe urmele pericolului descătuşat

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 15 iulie 2017 110 afişări

„Unlocked” este un thriller de acţiune care spune povestea unei agente CIA de top care se trezeşte prinsă într-o cursă contra cronometru pentru a opri un atac cu arme biologice în Londra. În regia lui Michael Apted, „Unlocked” are o distribuţie solidă care îi include pe Noomi Rapace, Orlando Bloom, Michael Douglas, John Malkovich şi Toni Collette.

Noomi Rapace joacă rolul principal, cel al protagonistei Alice Racine, o investigatoare CIA care se trezeşte prinsă într-o cursă contra cronometru pentru a opri un atac cu arme biologice la Londra. După ani de şlefuire a scenariului, în care s-a conturat un personaj feminin puternic, găsirea unei actriţe potrivite pentru acest rol a fost o provocare pentru producătorii filmului. În noua misiune, Alice e nevoită să aibă încredere în Jack Alcott, un fost luptător în Irak, care o salvează când ea derapează un pic. În rolul lui Alcott îl găsim pe Orlando Bloom, care, de data aceasta, dă viaţă unui personaj neobişnuit faţă de seria de roluri care l-au făcut celebru.

Cândva unul dintre investigatorii de top ai CIA, Alice Racine a fost dată deoparte şi cariera ei a suferit după ce ultima ei anchetă a eşuat, ea neputând opri un atac terorist în Paris, care a provocat zeci de victime. Acum duce o viaţă liniştită în Londra, unde lucrează ca asistent social, când este contactată pe neaşteptate şi chemată înapoi pentru a obţine răspunsuri de la un suspect prins de CIA, în legătură cu un nou atac ameninţător, cu o armă biologică. Ea reuşeşte să afle informaţiile necesare de la prizonier, însă îşi dă seama ulterior că totul pare să fi fost rezultatul unui joc de culise, abil condus din umbră de cel pe care trebuia să-l prindă. Iar timpul nu ţine cu ea.

În completarea acţiunii, apare Eric Lasch, interpretat de Michael Douglas, care este mentorul lui Alice din CIA şi care o roagă să revină pe teren cât mai repede. O altă prezenţă puternică în film este cea a lui John Malkovich, care joacă rolul lui Bob Hunter, şef al CIA, care încearcă cu disperare să o aducă pe Alice înapoi la sediul central după ce interogatoriul la care o trimisese a luat o întorsătură neaşteptată. Ignorând ordinele lui, Alice se trezeşte în fruntea listei de suspecţi a CIA.

Ideea acestui film i-a venit, în 2006, producătoarei Georgina Townsley, care l-a convins pe scenaristul Peter O’Brien să se alăture proiectului şi să conceapă un thriller de spionaj care are în centru povestea unei eroine urbane din Londra. Munca la scenariu a durat cam un an, dar roadele au fost pe măsură, povestea fiind foarte bine primită la Hollywood, ceea ce a atras multă atenţie asupra producţiei propriu-zise. Filmările au pornit în toamna anului 2014, mai mulţi producători, printre care şi cei ai megafrancizei „Transformers”, fiind atraşi de scenariu.

Pentru a reda cât mai bine subiectul, scenaristul a făcut o amplă muncă de documentare, discutând inclusiv cu agenţi FBI specializaţi în astfel de atacuri. „Ne-am propus ca filmul să transmită ceva ce nimeni nu îşi doreşte să se întâmple, dar pe care numai Alice îl poate opri”, afirmă O’Brien. La acurateţea scenariului au ajutat şi un fost consilier CIA, dar şi un fost agent special din Marină, care au oferit soluţii tehnice ce conferă autenticitate peliculei.

Filmul „Unlocked” este distribuit de Forum Film România şi are premiera pe 16 iunie 2017, fiind disponibil în format 2D.

Notă: 7/10

Unlocked
Regia: Michael Apted
Distribuţie: Noomi Rapace,
Orlando Bloom, Toni Collette
Durată: 1 oră 38 minute
Data lansării: 16 iunie

pericol,
cia,
atac,
londra,
oprire,
prindere,
arme,
cursa,
distribuire
Important e ce laşi în urmă Important e ce laşi în urmă

Ionuţ Simion a preluat la jumătatea lui 2015 mandatul de country managing partner al PwC România şi a reuşit să crească businessul, în doi ani şi jumătate de mandat, cu 27%. Îşi dorea să intre în armată, dar a ajuns economist, iar cariera l-a purtat prin companii care au definit capitalismul românesc timpuriu. Şeful PwC spune că norocul, deşi important în viaţă, reprezintă doar locul în care pregătirea şi oportunitatea se întâlnesc.

BREAKING NEWS! Tranzacţia anului: Farmaciile Sensiblu au fost VÂNDUTE. Ce se va întâmpla acum cu ele BREAKING NEWS! Tranzacţia anului: Farmaciile Sensiblu au fost VÂNDUTE. Ce se va întâmpla acum cu ele
Anda Onesa e milionară în SUA. Cum arată casa ei fabuloasă, de 3 milioane de dolari FOTO Anda Onesa e milionară în SUA. Cum arată casa ei fabuloasă, de 3 milioane de dolari FOTO
Cum arată nepoata de 18 ani a Regelui Mihai. Se află pe lista succesiunii la tron
De nerecunoscut! Catherine Zeta-Jones a exagerat cu operaţiile estetice
VIDEO - Un FENOMEN care are loc de câteva luni îi SPERIE pe localnici şi îi contrariază pe cercetători: pe CER au loc CUTREMURE. Fenomenul se produce în întreaga lume VIDEO - Un FENOMEN care are loc de câteva luni îi SPERIE pe localnici şi îi contrariază pe cercetători: pe CER au loc CUTREMURE. Fenomenul se produce în întreaga lume
''Este Prima APOCALIPSĂ''! Descoperirea unui TEXT vechi de mii de ani referitor la IISUS a LOVIT din temelii şefii Bisericii. Se încearcă INTERZICEREA lui deoarece textul schimbă cu totul BIBLIA
Cum poţi RĂMÂNE calm în timpul unei discuţii APRINSE. Şase sfaturi IMPORTANTE
Smartphone-ul ieftin care are CAMERĂ foto mai bună decât iPhone 7, 7 Plus şi alte dispozitive high-end de pe piaţă. Costă de trei ori mai puţin decât iPhone X Smartphone-ul ieftin care are CAMERĂ foto mai bună decât iPhone 7, 7 Plus şi alte dispozitive high-end de pe piaţă. Costă de trei ori mai puţin decât iPhone X
Noi zvonuri despre Galaxy S9: liste de specificaţii hardware şi poziţionarea senzorului de amprentă
Compania Apple este acuzată că a redus artificial performanţa acestui model de IPHONE pentru a ascunde o mare problemă
Ţigările electronice: argumente pro şi contra Ţigările electronice: argumente pro şi contra