Cronică de film: Frumoasa şi bestia

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 01 aprilie 2017 1379 afişări

Deşi a fost înconjurată de controverse în mai multe ţări din întreaga lume, lansarea filmului „frumoasa şi bestia“ a mai adus în conturile disney câteva sute de milioane de dolari.

Cronică de film: Frumoasa şi bestia

Anul acesta, povestea şi personajele pe care publicul le ştie revin la viaţă într-o adaptare live-action spectaculoasă a celebrului film de animaţie Disney „Frumoasa şi Bestia”. Filmul reprezintă povestea călătoriei fantastice a tinerei eroine Belle, care e luată prizonieră de bestie în castelul său.

În ciuda temerilor sale, ea se împrieteneşte cu personalul fermecat al castelului şi descoperă faţa nevăzută a prinţului. Doar în România, „Frumoasa şi Bestia“ a înregistrat încasări record de aproape 520.000 de dolari în weekendul de lansare. În Statele Unite, rezultatele au fost chiar şi mai bune: cu încasări estimate la 170 de milioane de dolari, „Frumoasa şi Bestia“ a depăşit recordul deţinut anterior de „Batman vs. Superman: Dawn of Justice“, devenind cea mai bună lansare din luna martie (termenul de „lansare” se referă la încasările cumulate din cele trei zile ale weekendului). Suma de mai sus duce „Frumoasa şi Bestia“ pe locul 7 în topul celor mai de succes lansări din istoria Hollywoodului.

De altfel, filmul face parte din strategia pe termen lung a Disney, fiind cea mai recentă adaptare a unui basm. În ultimii ani, Disney a lansat mai multe astfel de poveşti reinterpretate, precum „Alice în Ţara Minunilor“, „Maleficent“, „Cenuşăreasa“ sau „Cartea Junglei“.

După cum scriam însă mai sus, filmul a fost înconjurat de controverse; premiera a fost amânată în Malaysia, deoarece autorităţile acestei ţări au cenzurat o scenă acuzată că ar avea conotaţii homosexuale. În Rusia, din aceleaşi motive, filmul a fost interzis tinerilor sub 16 ani. Şi în Singapore, ţară vecină cu Malaysia, filmul Disney a fost acuzat de atitudine „deviantă”. Scena care a stârnit controverse în Malaysia şi în Rusia îl prezintă pe personajul LeFou, care este „confuz asupra sexualităţii sale”, după cum spune regizorul filmului Bill Condon, dansând cu un alt bărbat.

Interesant este modul în care producătorii au ales să realizeze scenografia, construind practic de la zero decorurile. Regizorul a explicat, în cadrul unui interviu, procesul creativ din spatele peliculei: „Tot filmul este realizat pe moda veche. Poate am mers şi în locaţie o zi, dar mai tot filmul a fost realizat la Shepperton Studios, în modul în care ar fi făcut şi MGM la Hollywood în anii ’50. Am construit un sat întreg cu decoruri masive şi scene imense interconectate. Spre exemplu, puteam merge din sala de mese a castelului până la scările de la intrare şi în imensa sală de bal. Într‑adevăr spectaculos. Şi aceste lucruri pot fi văzute foarte clar în formatul IMAX”, a spus Bill Condon.

În distribuţie o veţi regăsi pe Emma Watson, remarcată mai ales pentru rolul din seria Harry Potter, şi pe Dan Stevens sau Luke Evans.

„Frumoasa şi Bestia“ este un film care se încadrează în normele Disney: animaţia este spectaculoasă, actorii fac o treabă decentă, iar coloana sonoră este bine pusă la punct. Este în primul rând un film pentru copii, dar şi pentru adulţii în căutarea unei doze de nostalgie.

NOTA: 7/10