Cronică de film: Baby Driver, Grand Theft Entertainment

Autor: Florin Casota Postat la 22 iulie 2017 363 afişări

- Cum te cheamă? întreabă o chelneriţă tânără, frumuşică şi cu zâmbetul până la urechi. - Baby, răspunde tânărul cât se poate de serios. - B-A-B-Y, baby? spune tânăra pe un ton melodios. El zâmbeşte. - Doamne, toate melodiile sunt despre tine!

Chiar aşa, aproape toate melodiile în limba engleză conţin cuvântul ”baby“. Aşa cum acest alint este foarte important pentru cultura muzicală americană este importantă muzica pentru personajul Baby, respectiv pentru filmul ”Baby Driver“, regizat de Edgar Wright. Baby se asemănă cu eroul mitologic Samson, numai că în acest caz nu părul reprezintă sursa puterii lui, ci muzica.

Pe la mijlocul filmului este o scenă cât se poate de edificatoare: Baby, aflat într-o maşină pe care tocmai o furase, trece de la un post de radio la altul pentru a găsi melodia potrivită, deşi era în mare criză de timp. Aşadar muzica joacă un rol central în această peliculă. Multe filme au pus muzica la loc de cinste, excluzând musical-urile, însă ce a făcut Edgar Wright diferit este faptul că filmul a pornit de la muzică şi nu invers. Aici nu s-a pus muzică peste imagini, ci imaginile au fost construite de la melodii. Ce înseamnă asta? |nseamnă că aproape toate scenele sunt coregrafiate pe muzică: personajele trag cu armele pe ritmul muzicii, Baby conduce după linia melodică şi parcă întreg universul este sincronizat la muzica din căştile protagonistului. Iar asta se întâmplă în mai toate scenele, nu doar în cele de acţiune. Este absolut impresionantă atenţia la detalii a regizorului, a editorului de imagine şi a celui de sunet. De fapt, parcă regizorul a făcut un clip pentru o melodie destinată MTV-ului.

Este un film unic din acest aspect, deşi scenariul nu este unul incredibil de original. ”Baby Driver„ spune povestea lui Baby, un puşti incredibil de talentat la condus, care este implicat în jafuri armate (el fiind şoferul) împotriva voinţei lui. Treptat aflăm care este povestea lui şi de ce face ce face. Filmul nu o să câştige un Oscar pentru scriitură, dar are replici memorabile şi mi-a plăcut că acţiunea şi povestea personajului principal sunt dezvăluite treptat, oferindu-ţi puţin câte puţin, în aşa fel încât să completezi puzzle-ul până la final.

Filmul are parte de o echipă de actori foarte bună, începând cu Kevin Spacey (mafiotul), Ansel Elgort (Baby), Jon Hamm (Buddy) sau Jamie Foxx (Bats). Jocul actoricesc este la un nivel ridicat, poate mai puţin din partea lui Foxx, care nu a portretizat credibil un criminal sărit de pe fix. Nu a reuşit să-l vândă foarte bine, îţi dădeai seama că joacă un rol, pe când ceilalţi au interiorizat foarte bine personajele. Ansel Elgort joacă foarte bine rolul principal şi are o chimie bună cu Lily James (Deborah - interesul romantic al lui Baby). Totuşi, în opinia mea, Jon Hamm (Don Draper din ”Mad Men„) a fost vedeta filmului, interpretând excelent rolul lui Buddy. La nivel de imagine şi editare este ceea ce se aşteaptă de la un regizor precum Edgar Wright (”Shaun of the Dead„, ”Scott Pilgrim vs the World„ sau ”Hot Fuzz„). Imaginile sunt compuse excelent, colorate şi îmbinate cu o editare rapidă, pe ritmul muzicii de data asta; toate acestea fac filmul foarte dinamic, rapid şi nu-ţi lasă timp să te plictiseşti.

Cei care aţi văzut trailerul filmului probabil că v-aţi dus cu gândul la ”Fast and Furious“, însă filmul este mai inteligent decât cel menţionat, iar cursele de maşini au rămas pe tărâmul realităţii. |n ”Baby Driver“ nu vorbim despre maşini care sar dintr-o clădire în alta, nu zboară şi nu fac lucruri exagerate. Cursele sunt impresionante, te ţin în priză, dar fără a fi neverosimile.

”Baby Driver“ pare a fi varianta mai comică a lui ”Drive“, regizat de Nicolas Winding Refn, cu Ryan Gosling în rolul şoferului. |n filmul acesta nu se analizează natura răului sau sursa comportamentelor antisociale, dar ”Baby Driver“ este o cursă excelentă de weekend când vrei doar să ”iei o maşină pe care nu ţi-o permiţi şi să conduci fără niciun plan ascultând ce muzică îţi place“.

Nota 8/10

Important e ce laşi în urmă Important e ce laşi în urmă

Ionuţ Simion a preluat la jumătatea lui 2015 mandatul de country managing partner al PwC România şi a reuşit să crească businessul, în doi ani şi jumătate de mandat, cu 27%. Îşi dorea să intre în armată, dar a ajuns economist, iar cariera l-a purtat prin companii care au definit capitalismul românesc timpuriu. Şeful PwC spune că norocul, deşi important în viaţă, reprezintă doar locul în care pregătirea şi oportunitatea se întâlnesc.

BREAKING NEWS! Tranzacţia anului: Farmaciile Sensiblu au fost VÂNDUTE. Ce se va întâmpla acum cu ele BREAKING NEWS! Tranzacţia anului: Farmaciile Sensiblu au fost VÂNDUTE. Ce se va întâmpla acum cu ele
Anda Onesa e milionară în SUA. Cum arată casa ei fabuloasă, de 3 milioane de dolari FOTO Anda Onesa e milionară în SUA. Cum arată casa ei fabuloasă, de 3 milioane de dolari FOTO
Cum arată nepoata de 18 ani a Regelui Mihai. Se află pe lista succesiunii la tron
De nerecunoscut! Catherine Zeta-Jones a exagerat cu operaţiile estetice
VIDEO - Un FENOMEN care are loc de câteva luni îi SPERIE pe localnici şi îi contrariază pe cercetători: pe CER au loc CUTREMURE. Fenomenul se produce în întreaga lume VIDEO - Un FENOMEN care are loc de câteva luni îi SPERIE pe localnici şi îi contrariază pe cercetători: pe CER au loc CUTREMURE. Fenomenul se produce în întreaga lume
''Este Prima APOCALIPSĂ''! Descoperirea unui TEXT vechi de mii de ani referitor la IISUS a LOVIT din temelii şefii Bisericii. Se încearcă INTERZICEREA lui deoarece textul schimbă cu totul BIBLIA
Cum poţi RĂMÂNE calm în timpul unei discuţii APRINSE. Şase sfaturi IMPORTANTE
Smartphone-ul ieftin care are CAMERĂ foto mai bună decât iPhone 7, 7 Plus şi alte dispozitive high-end de pe piaţă. Costă de trei ori mai puţin decât iPhone X Smartphone-ul ieftin care are CAMERĂ foto mai bună decât iPhone 7, 7 Plus şi alte dispozitive high-end de pe piaţă. Costă de trei ori mai puţin decât iPhone X
Noi zvonuri despre Galaxy S9: liste de specificaţii hardware şi poziţionarea senzorului de amprentă
Compania Apple este acuzată că a redus artificial performanţa acestui model de IPHONE pentru a ascunde o mare problemă
Ţigările electronice: argumente pro şi contra Ţigările electronice: argumente pro şi contra