Cronică de film: Baby Driver, Grand Theft Entertainment

Autor: Florin Casota Postat la 22 iulie 2017 399 afişări

- Cum te cheamă? întreabă o chelneriţă tânără, frumuşică şi cu zâmbetul până la urechi. - Baby, răspunde tânărul cât se poate de serios. - B-A-B-Y, baby? spune tânăra pe un ton melodios. El zâmbeşte. - Doamne, toate melodiile sunt despre tine!

Chiar aşa, aproape toate melodiile în limba engleză conţin cuvântul ”baby“. Aşa cum acest alint este foarte important pentru cultura muzicală americană este importantă muzica pentru personajul Baby, respectiv pentru filmul ”Baby Driver“, regizat de Edgar Wright. Baby se asemănă cu eroul mitologic Samson, numai că în acest caz nu părul reprezintă sursa puterii lui, ci muzica.

Pe la mijlocul filmului este o scenă cât se poate de edificatoare: Baby, aflat într-o maşină pe care tocmai o furase, trece de la un post de radio la altul pentru a găsi melodia potrivită, deşi era în mare criză de timp. Aşadar muzica joacă un rol central în această peliculă. Multe filme au pus muzica la loc de cinste, excluzând musical-urile, însă ce a făcut Edgar Wright diferit este faptul că filmul a pornit de la muzică şi nu invers. Aici nu s-a pus muzică peste imagini, ci imaginile au fost construite de la melodii. Ce înseamnă asta? |nseamnă că aproape toate scenele sunt coregrafiate pe muzică: personajele trag cu armele pe ritmul muzicii, Baby conduce după linia melodică şi parcă întreg universul este sincronizat la muzica din căştile protagonistului. Iar asta se întâmplă în mai toate scenele, nu doar în cele de acţiune. Este absolut impresionantă atenţia la detalii a regizorului, a editorului de imagine şi a celui de sunet. De fapt, parcă regizorul a făcut un clip pentru o melodie destinată MTV-ului.

Este un film unic din acest aspect, deşi scenariul nu este unul incredibil de original. ”Baby Driver„ spune povestea lui Baby, un puşti incredibil de talentat la condus, care este implicat în jafuri armate (el fiind şoferul) împotriva voinţei lui. Treptat aflăm care este povestea lui şi de ce face ce face. Filmul nu o să câştige un Oscar pentru scriitură, dar are replici memorabile şi mi-a plăcut că acţiunea şi povestea personajului principal sunt dezvăluite treptat, oferindu-ţi puţin câte puţin, în aşa fel încât să completezi puzzle-ul până la final.

Filmul are parte de o echipă de actori foarte bună, începând cu Kevin Spacey (mafiotul), Ansel Elgort (Baby), Jon Hamm (Buddy) sau Jamie Foxx (Bats). Jocul actoricesc este la un nivel ridicat, poate mai puţin din partea lui Foxx, care nu a portretizat credibil un criminal sărit de pe fix. Nu a reuşit să-l vândă foarte bine, îţi dădeai seama că joacă un rol, pe când ceilalţi au interiorizat foarte bine personajele. Ansel Elgort joacă foarte bine rolul principal şi are o chimie bună cu Lily James (Deborah - interesul romantic al lui Baby). Totuşi, în opinia mea, Jon Hamm (Don Draper din ”Mad Men„) a fost vedeta filmului, interpretând excelent rolul lui Buddy. La nivel de imagine şi editare este ceea ce se aşteaptă de la un regizor precum Edgar Wright (”Shaun of the Dead„, ”Scott Pilgrim vs the World„ sau ”Hot Fuzz„). Imaginile sunt compuse excelent, colorate şi îmbinate cu o editare rapidă, pe ritmul muzicii de data asta; toate acestea fac filmul foarte dinamic, rapid şi nu-ţi lasă timp să te plictiseşti.

Cei care aţi văzut trailerul filmului probabil că v-aţi dus cu gândul la ”Fast and Furious“, însă filmul este mai inteligent decât cel menţionat, iar cursele de maşini au rămas pe tărâmul realităţii. |n ”Baby Driver“ nu vorbim despre maşini care sar dintr-o clădire în alta, nu zboară şi nu fac lucruri exagerate. Cursele sunt impresionante, te ţin în priză, dar fără a fi neverosimile.

”Baby Driver“ pare a fi varianta mai comică a lui ”Drive“, regizat de Nicolas Winding Refn, cu Ryan Gosling în rolul şoferului. |n filmul acesta nu se analizează natura răului sau sursa comportamentelor antisociale, dar ”Baby Driver“ este o cursă excelentă de weekend când vrei doar să ”iei o maşină pe care nu ţi-o permiţi şi să conduci fără niciun plan ascultând ce muzică îţi place“.

Nota 8/10

Sky is the limit - Birouri cu vedere spre miliarde de euro Sky is the limit -  Birouri cu vedere spre miliarde de euro

Două milioane de metri pătraţi. Douăzeci de Arene Naţionale puse una lângă alta sau 14 parcuri Cişmigiu aşezate alături. Atât au adunat împreună, în ultimii ani, cei mai mari 50 de proprietari de birouri din Bucureşti.

Dragnea a primit LOVITURA de graţie. Eurostat anunţă SFÂRŞITUL petrecerii în România. Vestea şoc primită în această dimineaţă Dragnea a primit LOVITURA de graţie. Eurostat anunţă SFÂRŞITUL petrecerii în România. Vestea şoc primită în această dimineaţă
Motivul pentru care Mădălin Ionescu a demisionat. Afecţiunea care l-a făcut să renunţe la un salariu de 15.000 de euro Motivul pentru care Mădălin Ionescu a demisionat. Afecţiunea care l-a făcut să renunţe la un salariu de 15.000 de euro
Gabriela Cristea, despre câştigurile din televiziune: "Mai bine de un milion de euro"
Cum arată casa de 300.000 de euro a lui Buhnici. Este cea mai "inteligentă" din România FOTO
Descoperire INCREDIBILĂ despre persoanele religioase şi PUPĂTORII de moaşte, în cea mai amplă cercetare efectuată vreodată. ''Nu am fi crezut una ca asta'' Descoperire INCREDIBILĂ despre persoanele religioase şi PUPĂTORII de moaşte, în cea mai amplă cercetare efectuată vreodată. ''Nu am fi crezut una ca asta''
Un BOIER prea îndrăzneţ l-a ascuns în podul casei pe fugarul Ion C. Brătianu. Ce a păţit după Ana, nevasta lui extrem de frumoasă, a intrat în ISTORIE - VIDEO
Un MISTER vechi de 40 de ani a fost rezolvat. Atunci când primul om a păşit pe LUNĂ a produs modificări teribile pe suprafaţa ei
Nokia X6, telefonul cu „breton” de la HMD Global, va fi lansat şi în afara Chinei Nokia X6, telefonul cu „breton” de la HMD Global, va fi lansat şi în afara Chinei
S-a trezit dimineaţa şi a deschis smartphone-ul, un Galaxy S7. După ce a intrat în galeria foto, femeia a scăpat telefonul din mână, SPERIATĂ. „Nu era nimeni cu mine acasă! Nu am crezut în întâmplări paranormale, până acum...”
Răspunsul dat, într-un interviu live, de acest ROBOT inteligent la o întrebare simplă te va SPERIA. Cei din platou s-au schimbat la faţă. Bill Gates a avut dreptate! Este acesta începutul sfârşitului pentru oameni?
Alina Puşcaş: Adopt des dieta cu multe legume şi salată verde Alina Puşcaş: Adopt des dieta cu multe legume şi salată verde
Monica Bârlădeanu: Recomand acest pas tuturor celor care nu reuşesc să ajungă la forma fizică pe care şi-o doresc
Dieta indiană: plan alimentar pe 7 zile