Cronică de film: Alergând pe plajă în reluare

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 08 iulie 2017 265 afişări

E bine că au trecut 20 de ani de la serialul cu acelaşi nume din anii ’90, pentru că Baywatch nu prea mai are nicio legătură cu aventurile lui David Hasselhoff.

Nu e neapărat un lucru rău, pentru că - hai să recunoaştem! -, serialul de atunci avea mai multe clişee decât un discurs de parlamentar. Scenariştii filmului din 2017 par să fi înţeles acest lucru şi nu se abţin de la ironii la adresa personajelor de atunci.

N-aş spune că e un film prost, aşa cum a fost cazul Fast & Furious 8, pentru că Baywatch pare să-şi înţeleagă limitele. E un blockbuster de vară, care împinge limitele sexismului aşa cum sunt ele acceptate azi; raţionamentul din spatele alegerii actorilor e cât se poate de evident. Dar asta e OK, pentru că e cam singurul loc în care se apropie de materialul original.

Despre actori nu prea am ce să scriu, pentru că singura scenă care a presupus talent nu durează mai mult de trei minute. Sigur, şi umorul face parte din joc, şi aici trebuie să felicit pe toată lumea - producători, regizori, scenarişti şi actori - pentru că am râs mai mult decât la ultimele trei-patru aşa-zise comedii pe care le-am văzut la un loc.

Pe Seth Gordon îl ştiţi din filme precum Horrible Bosses sau Identity Thief; ceea ce nu ştiaţi, probabil, este că el a regizat şi foarte multe episoade din seriale de comedie precum Modern Family, Parks and Recreation sau The Office. E un regizor care ştie la ce reacţionează publicul şi asta îi dă o anumită siguranţă.

”The Rock“ Johnson, capul de afiş al filmului, este un tip carismatic care câştigă din ce în ce mai multă simpatie din partea publicului, iar asta se vede în frecvenţa filmelor acestuia şi în încasările pe care le fac. Central Intelligence, cel mai recent film al lui The Rock, a avut încasări de 180 milioane de dolari pe glob cu un buget de producţie de 50 de milioane. San Andreas a strâns peste 473 milioane la un buget de 110 milioane, iar Furious 7 a obţinut nu mai puţin de 1,5 miliarde de dolari cu un buget de 190 milioane de dolari.

The Rock a fost numit recent cel mai bine plătit actor din lume, cu venituri de peste 64 de milioane de dolari anual. El i-a întrecut în acest clasament pe Robert Downey Jr. şi Brad Pitt. Dar Johnson este şi unul dintre cei mai muncitori actori, acceptând aproape orice rol de film sau televiziune. Iar factura pentru orele sale nu este una de neglijat; actorul a dovedit însă că ştie ce să facă cu banii.

Un alt aspect care merită menţionat: aşa cum actorii chinezi au invadat filmele americane, acelaşi fenomen se întâmplă şi cu cei indieni. Chiar dacă la Bollywood nu se construiesc 27 de cinematografe pe zi, aşa cum se întâmplă în China, piaţa din India nu e de neglijat. Prin urmare, dacă numele Priyanka Chopra nu vă spunea nimic până acum, pregătiţi-vă să o mai întâlniţi şi prin alte filme. Rolul din Baywatch nu e primul important al fostei Miss World; ea mai poate fi urmărită şi la televizor, în rolul principal din serialul Quantico.

închei cu încurajarea de a nu avea aşteptări foarte mari atunci când intraţi în sala de cinema: în felul ăsta, s-ar putea să aveţi o surpriză cât de cât plăcută.

NOTA: 6,5/10

DATA LANSĂRII: