Reţine cum să reţii

Autor: Dorin Oancea Postat la 03 aprilie 2016 579 afişări

Reţine cum să reţii

În ciuda tendinţei de anglicizare ce rezultă din numele cărţii, „Thisisretention“, Mihai Dragnea a scris un volum care se adresează strict afacerilor din România, afaceri care, nu numai în opinia mea, suferă destul de intens la capitolul relaţiei cu clienţii. De altfel, volumul îşi asumă rolul deschizător de drumuri, definindu-se drept „prima carte din România despre păstrarea, nu loializarea, clienţilor“.

Mihai Dragnea a lucrat pentru companii din telecom şi IT şi din industria bancară şi are aproape un deceniu de experienţă în retenţiaclienţilor şi în marketingul retenţiei. Cartea explică, invocând o sumedenie de nume de specialişti în domeniu, de citate şi de referinţe, diferenţele dintre loializare şi retenţie, moduri de acţiune, strategii, bugete şi tot ceea ce mai trebuie şi este bine de ştiut pentru a cuceri şi păstra un client.

Mi-a lipsit, în schimb, citind-o, ceea ce autorii occidentali folosesc din plin în scrierile lor: un număr de exemple, ba chiar şi de exerciţii practice, de idei care să izvorască nu din citate, ci din discuţii purtate cu clienţii, din scenarii plauzibile şi din istorii reale; nimic, niciun citat şi nicio sentinţă nu pot înlocui valoarea exemplului practic şi puterea acestuia de a schimba credinţe şi idei. Dar aveţi ce învăţa din cartea lui Mihai Dragnea, care are, din plin, darul de a reţine.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
clienti,
refuz,
carte,
dragnea,
afaceri,
nume,
pastrare,
romania
/arta-si-societate/carte/retine-cum-sa-retii-15187483
15187483
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.