Un Hilton de Sibiu

Postat la 09 decembrie 2008 800 afişări

Al doilea proprietar de hotel Hilton din Romania abia incepe sa isi savureze succesul afilierii la brandul american. Crede insa ca adevaratul gust il va simti ceva mai tarziu, poate chiar dupa un an, cand se vor vedea si rezultatele efortului de afiliere, ce dureaza de cateva luni bune.

 

Omului de afaceri sibian Nicolae Minea i-a placut la Watford, la 60 de kilometri de Londra, unde se afla sediul central al operatiunilor din afara SUA ale Hilton Hotels Corporation. A fost impresionat de multimile de oameni care fac traininguri, care vin la discutii pentru afilieri, de negocierile complicate, dar mai ales de amploarea operatiunilor si de atitudinea vicepresedintilor si a specialistilor cu care a avut nenumarate discutii in ultima saptamana, inainte si dupa semnarea contractului de franciza pentru hotelul Palace Dumbrava Resort & Spa din Sibiu. In hotel, la care lucreaza de peste un an pentru renovare si extindere, a investit pana acum aproape 30 de milioane de euro si si-a dat seama ca standardul la care a ridicat hotelul nu va atrage atat de mult trafic daca acesta nu va sta sub un nume cat mai bine cunoscut. In urma cu patru luni, a decis sa contacteze trei lanturi hoteliere internationale - Hilton, Marriott si Four Seasons - pentru a discuta despre afiliere. “Conceptul Hilton - atat ca amenajare, dar si ca standard financiar si abordare a pietei - ne-a convenit cel mai mult si am mers inainte cu discutiile”, spune Nicolae Minea.

 

De atunci si pana saptamana trecuta a primit aproape saptamanal vizite ale echipelor de test ale lantului american. Fie ca a fost vorba de echipa responsabila de bucatarie, echipa specializata pe mobilier sau echipa care a verificat rezistenta usilor la incendii si pozitionarea peretilor, hotelul a fost verificat din toate unghiurile de echipe specializate. Toate verificarile s-au tradus in costuri suplimentare pe care omul de afaceri a trebuit sa le plateasca: “Acum am un mic regret ca nu am mers la Hilton sa incep discutiile inainte sa incep constructia si amenajarea”, spune Nicolae Minea, care considera ca o astfel de decizie l-ar fi salvat de la costuri ulterioare, precum reconstructia integrala a restaurantului si schimbarea completa a instalatiilor de incendiu. De fapt, nici acum, dupa ce a semnat contractul de afiliere, vizitele echipelor de test nu s-au terminat. S-a intors de la Londra joia trecuta, pentru a astepta urmatoarele vizite: “Vor veni si saptamana viitoare, si peste doua saptamani - de fapt, vor tot veni pana in februarie, cand vor sa facem pre-opening”.

 

Un singur regret are Nicolae Minea: ca rigorile Hilton nu i-au permis ca denumirea hotelului sa includa si numele “Palace”, sub care a functionat hotelul pana acum, si nici “Spa”, dat fiind ca lantul american afiliaza hoteluri Hilton Spa & Resort doar in regiuni exotice, iar un asemenea brand la Sibiu ar fi fost considerat derutant pentru consumator. “Hotelul se va numi pur si simplu Hilton Sibiu, dar am stabilit cu ei ca in promovarea pe care o vor face hotelului sa se vorbeasca despre faptul ca hotelul dispune si de o zona de recreare importanta, formata din spa si accesul la o zona turistica frumoasa”, spune Minea.

 

A mai avut o mica problema cu cei de la Hilton, legata de numarul camerelor. Palace Dumbrava are 115 camere, iar hotelurile Hilton au de obicei de la 150 de camere in sus: “Am negociat insistand pe ideea ca este o capacitate potrivita pentru Sibiu, dar si pe faptul ca pe cele trei hectare ale hotelului putem sa mai construim oricand inca o aripa”. Cele trei hectare pe care se intinde proprietatea hotelului sunt numai o parte dintre terenurile detinute de omul de afaceri in Sibiu. Nicolae Minea nu este numai hotelier, ci are afaceri si in alte domenii - cea mai cunoscuta fiind Parcul Industrial Sibiu, un teren de 100 de hectare unde si-au stabilit locul companii precum Caucho din Spania (componente auto), Thyssenkrupp (care produce amortizoare si alte elemente pentru suspensii) sau Faurecia (huse auto). “Afacerea cu acest parc industrial nu este neaparat venitul primit din vanzarea sau inchirierea loturilor, ci mai ales din taxele de administrare”, spune Nicolae Minea.

 

Parcul industrial este o afacere profitabila, admite Nicolae Minea, care spera ca si Hilton Sibiu va deveni o afacere profitabila cat de curand. Poate nu chiar din primul an, desi considera ca este prematur sa dea un verdict. “Estimam o cifra de afaceri de 4,5-5 milioane de euro la un grad de ocupare de 55% in primul an, iar poate din 2009 vom putea vorbi de mai mult”, spune Nicolae Minea. Omul de afaceri spera ca notorietatea brandului, faptul ca este singurul hotel de lant din afara Bucurestiului si faptul ca se afla in Sibiu, oras al carui aeroport are o pista cel putin la fel de buna ca aceea de la Otopeni, sa il ajute sa creasca.

 

“Sunt constient ca este o afacere pe termen lung, dar nici asta si nici criza nu vad de ce m-ar impiedica sa mai construiesc si alte hoteluri”, spune Nicolae Minea, care se gandeste in acest sens la alte orase din tara, inclusiv la Bucuresti. Acum, insa, si-a invatat lectia: “Voi merge pentru afiliere inca din etapa proiectarii - va fi mai simplu pentru toata lumea sa lucram de la zero impreuna”. Nu se gandeste in acest sens doar la Hilton - mai ales ca in Capitala mai este deja unul, cel al omului de afaceri George Copos, care a intrat in lantul Hilton inca din 1996.

Aflati in continuare ce dificultati a intampinat Nicolae Manea la afilierea hotelului Hilton din Sibiu

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turism,
brand,
afaceri,
hoteluri,
Hilton,
Nicolae Minea
/analize/turism/un-hilton-de-sibiu-3641690
3641690
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.