Următorul pas în transformarea automobilului. Maşinile inteligente vor preveni accidentele rutiere

Autor: Bogdan Alecu Postat la 17 iunie 2015 594 afişări

Industria auto devine una tot mai dinamică. Pe măsură ce automobilele devin tot mai pline de tehnologie, următorul pas nu îl reprezintă ”electrificarea“, ci ”automatizarea“ pe măsură. Ce doresc constructorii să reducă spre zero? Numărul accidentelor rutiere.

Următorul pas în transformarea automobilului. Maşinile inteligente vor preveni accidentele rutiere

Accidentele rutiere omoară anual peste 25.000 de oameni în Europa şi 33.000 în Statele Unite, iar numerele acestea sunt principalul motiv pentru care constructorii de autovehicule şi producătorii de componente care livrează către aceştia dezvoltă noi sisteme pentru a reduce spre zero numărul accidentelor rutiere.

Continental, una dintre cele mai mari companii din domeniu, cu afaceri anuale de peste 34 de miliarde de euro la nivel mondial şi aproape 190.000 de angajaţi, dintre care 15.000 numai în România, a demarat un program numit eHorizon tocmai pentru a reduce nu numai poluarea, ci mai ales numărul incidentelor rutiere prin automatizarea tot mai mare a maşinilor. În cadrul evenimentului Continental TechShow, care a avut loc săptămâna trecută şi care este organizat din doi în doi ani, compania germană a prezentat noile tehnologii la care lucrează şi pe care le vom vedea în următorii ani şi pe maşini de serie. eHorizon este un sistem care poate anticipa evenimentele rutiere nedorite cu ajutorul comunicării între automobile.

„În prezent senzorii unui automobil «văd» de la 100 de metri până la 300 de metri în faţa maşinii, dar în curând vom putea «vedea» şi mai mult. Cu ajutorul conectivităţii şi comunicării dintre fiecare maşină şi server, fiecare automobil va putea prelua informaţii despre drum, despre configuraţia sa, despre eventualele probleme, alături de configuraţie, limite de viteză sau noi panouri rutiere.

Deja avem un sistem similar pentru camioanele Scania care a ajutat la economisirea a 3% din motorină, ceea ce se traduce printr-o economie de 1.500 de litri de motorină pe an per camion”, a spus Helmut Matschi, membru al boardului executiv al Continental, responsabil de divizia de interior. El estimează că maşinile lansate după 2016 şi 2017 vor avea într-o măsură tot mai mare în echiparea standard conexiunea la internet. Sunt deja mai mulţi ani de când Audi oferă pentru maşinile sale un sistem de conexiune la internet cu ajutorul unui SIM GSM, prin care sistemul de navigaţie actualizează în timp real hărţile cu cele de la Google.

De asemenea, BMW oferă conexiune la internet, dar aceasta este prezentă şi la mărcile de volum precum Renault sau Peugeot.

„Maşinile de mâine vor fi parte a Internet of Everything. În ultimii ani am implementat servicii online, iar acum, conectate, sistemele pot lucra mai inteligent. Avem nevoie acum de hărţi foarte precise”, a spus Matschi. Printre sistemele ce urmează a fi lansate în echiparea de serie se numără sistemul head-up display ce afişează pe parbriz nu numai informaţii legate de viteză, semne rutiere sau indicaţii ale sistemului de navigaţie, ci şi elemente de realitate augmentată cum ar fi indicarea marcajelor rutiere direct pe asfalt, sau cele pentru tempomatul adaptiv legat de distanţa faţă de maşina din faţă.

De asemenea, Continental a dezvoltat noi sisteme precum cel care permite ca maşina să „citească” drumul din faţă, astfel încât automobilul frânează şi accelerează în funcţie de configuraţia drumului şi a indicatoarelor rutiere, iar cel de la volan trebuie doar să vireze când este nevoie. De asemenea, un alt sistem ce va permite reducerea semnificativă a accidentelor este comunicarea între maşini via WiFi Direct – dacă un automobil se apropie de o intersecţie, acesta va emite un semnal care va fi captat de maşinile cărora ar trebui să le acorde prioritate, iar acestea pot avertiza şoferul că un impact este iminent şi trebuie să frâneze. Un alt sistem proiectat de inginerii germani alături de cei români de la Timişoara este cel haptic, care întăreşte pedala de acceleraţie pentru a descuraja şoferul să o apese mai tare.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/urmatorul-pas-in-transformarea-automobilului-masinile-inteligente-vor-preveni-accidentele-rutiere-14460871
14460871
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.