Renault deschide showroom-uri pentru Dacia pe pietele occidentale. Tinta: 2% din piata Europei de Vest

Autor: Ionut Bonoiu Postat la 28 octombrie 2010 77 afişări

Dupa ce Logan, Sandero si Duster au innebunit Europa de Vest, Dacia va primi cadou de la Renault o retea de showroom-uri si personal propriu de vanzari. Dar si un obiectiv clar: 2% din piata vest-europeana.

Zece platforme de ridicat masini vanau vinerea trecuta soferii care incercau sa parcheze pe langa parcul Moghioros, in zona de vest a Capitalei. Erau zeci de masini insirate pe trotuar, in dreptul unei benzinarii, al restaurantului McDonald's si mai ales in spatiul marcat cu un indicator rotund cu un mare asterisc rosu pe un fond albastru, indicator care pentru soferi se traduce in "Oprirea si stationarea interzisa".

Cu toate acestea, niciuna dintre masini nu era ridicata, iar soferii platformelor pareau ca au venit, la fel ca zecile de soferi care parcasera neregulamentar, pentru a vedea cum trei oameni in costum taiau panglica la un showroom marca Dacia. De fapt, soferii platformelor se uitau la cateva masini de teren Duster insirate in parcare si comentau pe seama celui mai recent model din gama Dacia, cel care ar trebui sa schimbe fundamental imaginea marcii in Europa. Mai ales in vestul Europei.

"Odata cu Duster, schimbam si strategia comerciala pentru Europa de Vest. Pana acum Dacia insemna un coltisor ("corner") in showroom-urile Renault. De acum incolo, Dacia va avea showroom-uri proprii si personal de vanzari dedicat", explica Jérôme Stoll, liderul regiunii Europa in cadrul Renault, cel care coordoneaza strategia comerciala a francezilor in Europa de Vest. Fara a oferi date concrete privind vanzarile din acest an din Europa - "vorbim in decembrie, cand o sa va spun exact cu cat incheiem anul" - Stoll ofera un indicator foarte important pentru marca romaneasca.

"Stiti care este problema mea cea mai mare acum? Cand ma intreaba un potential client de Duster cand ii pot livra masina, eu trebuie sa ii spun ca nu se va intampla mai devreme de cateva luni. E foarte mult, dar sper ca, de anul viitor, cresterea capacitatii de productie sa ne ajute sa scurtam timpul de livrare." Pentru Stoll, pariul reprezentat de primul vehicul de teren din gama Dacia este, poate, mai important decat aparitia Logan (masina in trei volume, cu portbagaj mare) sau Sandero (varianta hatchback, adica in doua volume, cel mai apreciat segment auto din Europa de Vest).

"Am condus Duster inca dinainte de a fi lansat pe piata, cu ocazia testelor pe care le-a facut Renault. Am mers pe drumuri bune, dar mai ales in teren accidentat si modul cum s-a comportat masina a fost o surpriza foarte placuta pentru mine. Va fi, in mod sigur, si pentru clienti." Nu degeaba francezii au decis, ca parte a strategiei comerciale, sa se foloseasca de modelul Duster pentru a lansa marca romaneasca si pe una dintre cele mai exigente, dar importante ca volum piete din Europa: Marea Britanie.

"Lansarea Dacia in Marea Britanie, dar si pe restul pietelor din Europa de Vest care in prezent nu sunt acoperite, este al doilea pilon al strategiei noastre, alaturi de construirea unei structuri de vanzari dedicate. Iar daca adaugam si extinderea gamei actuale prin noi modele, va asigur ca o sa vedeti si in continuare Dacia in top." Stoll face referire la faptul ca in ultimii doi ani Dacia a fost marca auto cu cea mai mare crestere la nivelul Europei de Vest, chiar daca initial, masinile ce urmau a fi produse la Pitesti erau dedicate mai degraba pietelor emergente din intreaga lume, nu celor dezvoltate. "Cand am decis sa facem o masina precum Logan, ne-am bazat pe studii aprofundate de piata care spuneau ca exista un segment important de clienti care aveau nevoie de un vehicul simplu, nu foarte scump, care sa le satisfaca nevoia primara de mobilitate, dar sa fie fiabil."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
Dacia,
Logan,
Sandero,
Duster,
showroom,
exporturi,
Stoll
/analize/transporturi/renault-deschide-showroom-uri-pentru-dacia-pe-pietele-occidentale-tinta-2-din-piata-europei-de-vest-7529676
7529676
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.