Studiu: românii cumpără mai mult de pe PC decât de pe mobil

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 15 decembrie 2016 101 afişări

Studiu: românii cumpără mai mult de pe PC decât de pe mobil

Anul acesta a fost cel mai bun pentru retaileri, dar o analiză Today’s, agenţie de marketing online, arată că de cea mai mare încredere încă se bucură calculatorul clasic. Motivele sunt numeroase, de la cum este folosit telefonul şi pentru ce anume la sentimentul controlului pe care clienţii îl au pe un dispozitiv cu un ecran mai mare. Totuşi, balanţa s-a înclinat în favoarea smartphone-ului cu aproximativ 20% de la an la an în ceea ce priveşte informarea.

În e-commerce, comenzile sunt finalizate în proporţie de 70-80% de pe PC. Procentul este relativ la cât de bine este optimizat site-ul magazinului, dar şi nişa pe care activează. Din experienţa acumulată în mai bine de un deceniu de agenţia Today’s, specialiştii acesteia au observat că românii preferă de foarte multe ori, chiar şi în cazul magazinelor online, să plaseze comenzile telefonic, să întrebe de stocuri, de condiţiile de livrare sau să solicite alte detalii. Astfel, aproximativ 50% din comenzi sunt telefonice, dar în acest context e foarte probabil ca informarea să fi fost derulată înainte pe telefon sau tabletă.

Cât despre mărcile de dispozitive, cele mai multe comenzi sunt plasate de pe telefoane iPhone sau tablete iPad. Se menţine şi aici o tendinţă observată şi în preferinţele de popularitate şi achiziţie a telefoanelor, Samsung Galaxy S6 sau Galaxy S7 urmând în acest top. Aceste modele de la Apple şi Samsung sunt însă premium, cu preţuri de peste 3.000 de lei.

Totuşi, acestea nu sunt reguli care nu se pot schimba în următorii doi ani în comerţul online local. Today’s confirmă că a observat deja pentru clienţi de-ai săi cazuri în care mai mult de jumătate dintre cererile de ofertă sau contactări prin formular vin de pe dispozitive mobile. În cele mai bune momente, până la 80% din aceste cereri au fost plasate de pe telefoane. Cele mai multe astfel de acţiuni se înregistrează îndeosebi în cazul clienţilor non-e-commerce, care au doar site-uri de prezentare ce generează prospecţi, precum: cabinete de avocatura, medicina privata, automotive etc. Prin completarea formularelor de cerere de ofertă, potenţialii clienţi doar îşi exprimă interesul pentru anumite produse sau servicii şi intenţia de a le accesa, însă nu realizează achiziţia propriu-zisă direct pe site.

Today's este o agenţie de marketing online Google AdWords Certified Partner şi singura agenţie din România certificată convert.com. Cu o experienţă de peste 11 ani, atât pe piaţa autohtonă, cât şi pe cea internaţională (Croaţia, Bulgaria şi Statele Unite ale Americii), Today's a dezvoltat proiecte din industrii variate, de la Auto-Moto şi IT&C până la educaţie şi sănătate, atât în startup-uri, cât şi în multinaţionale.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.