Planurile Citibank în 2014, la un an de la renunţarea la portofoliul de retail

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 21 februarie 2014 470 afişări  

Profilurile băncilor sunt diferite, iar unele dintre ele aleg să joace pe nişe clare. Citibank, care a renunţat anul trecut la portofoliul de retail, îşi specializează tot mai mult activitatea. Pentru multinaţionale, de pildă, are croite anume sisteme, un mod de comunicare, un stil de creditare; iar structura de personal este construită în oglindă faţă de cea din companiile cu activităţi la nivel mondial.

Planurile Citibank în 2014, la un an de la renunţarea la portofoliul de retail
Planurile Citibank în 2014, la un an de la renunţarea la portofoliul...

300 DE MILIOANE DE EURO. Acesta este pragul peste care o companie este considerată mare de Citibank, a cărei activitate se împarte pe trei nişe, în funcţie de tipul clienţilor: divizia companiilor mici şi mijlocii (cu cifre de afaceri până în 300 de milioane de euro), companiile locale mari şi cele de stat (peste 300 milioane de euro) şi apoi „bucăţica de care mă ocup eu, practic ceea ce înseamnă relaţia cu sucursalele locale ale clienţilor globali„, spune Dragoş Popa, director executiv, departamentul clienţi companii multinaţionale Citibank România.

DRAGOŞ POPA ARE 42 DE ANI ŞI 18 ANI DIN CARIERĂ I-A PETRECUT ÎN BANKING, DINTRE CARE NOUĂ LA CITIBANK. „Am plecat şi m-am întors, de trei ani„, spune el, vorbind degajat şi cu pasiune despre activitatea departamentului pe care îl coordonează. Pentru a-şi ilustra spusele, rulează chiar filmuleţe care arată activitatea unui trezorier într-o companie clientă, care poate verifica informaţiile sau poate derula operaţiuni de pe tabletă, la micul dejun. „Există un match, o potrivire între ADN-ul nostru şi cel al multinaţionalelor, pentru că operăm în acelaşi mod.

Avem sistemele, comunicarea, modul de abordare la nivel de creditare. Ştim prin intermediul sistemului parent, regional şi local account manager, care sunt nevoile lor foarte repede şi acţionăm ca furnizor de servicii cu valoare adăugată pentru ei„, spune Dragoş Popa. Divizia pe care o coordonează se adresează multinaţionalelor clienţi globali ai Citibank şi, adaugă el, „în nişa pe care ne aflăm noi concurenţa, este destul de rarefiată„. Argumentele urmează.

Chiar dacă este de origine americană, Citibank este, după cum spune reprezentantul său, „prin vocaţie o bancă internaţională„, fiind prezentă în peste 160 de ţări; mai mult, instituţia financiară vizează în principal companiile multinaţionale care au o prezenţă la fel de extinsă sau poate chiar ceva mai puţin. Spre deosebire de alte băncii americane Citi a marşat pe abordarea globală, pe extinderea reţelei în cât mai multe ţări, aceasta fiind, conform lui Popa, unul din principalele puncte forte.

În România, Citibank ocupă poziţia a 14-a în topul băncilor, având în 2012 o cotă de piaţă de 1,7%, cu active bilanţiere de 6,2 miliarde de lei. În urmă cu un an, Raiffeisen a semnat acordul de preluare a portofoliului de retail a Citibank România, care includea active de circa 90 de milioane de euro şi pasive de peste 175 de milioane de euro, după ce americanii au hotărât să iasă din zona operaţiunilor cu persoane fizice. Mutarea unui portofoliu de retail de dimensiuni semnificative a reprezentat o tranzacţie în premieră pe piaţă, replicată la scurt timp prin aranjamentul similar dintre RBS şi UniCredit.

Departamentul pe care îl coordonează Dragoş Popa asigură puntea de contact între subsidiarele companiilor multinaţionale şi nevoile bancare ale acestora în România. „Lucrăm cu companii din întreaga lume şi avantajul nostru este că avem o reţea care nu e localizată într-o zonă anume, fie ea Europa sau Asia„, arată Popa. Banca şi-a început activitatea în România în 1996, pentru că pe piaţa autohtonă apăruseră deja multinaţionale cu care Citibank lucra deja pe alte pieţe.

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe jugarushukaru.ro

/analize/servicii-financiare/planurile-citibank-in-2014-la-un-an-de-la-renuntarea-la-portofoliul-de-retail-12123582
12123582
comments powered by Disqus
Vama nu mai e ce-a fost Vama nu mai e ce-a fost

Sudul litoralului arată acum ca un imens şantier în contextul în care apar opţiuni de cazare atât pentru fanii all inclusive, cât şi pentru comunitatea de vamaioţi transformaţi în hipsteri, trendsetteri, bloggeri, microinfluenceri, creativi sau alte „specii” care resping standardizarea. Dacă pentru Mamaia cluburile şi viaţa de noapte au fost salvarea, cocktailul de opţiuni din sudul litoralului s-ar putea dovedi cea mai isteaţă reconversie din turismul românesc.

vezi continuarea
ZF.ro
BREAKING NEWS: Lovitură pentru bugetari. Anunţul BOMBĂ făcut de guvernul Dăncilă. Termenul LIMITĂ este aproape. Toată lumea trebuie să... BREAKING NEWS: Lovitură pentru bugetari. Anunţul BOMBĂ făcut de guvernul Dăncilă. Termenul LIMITĂ este aproape. Toată lumea trebuie să...
BREAKING NEWS: Începe CRIZA ECONOMICĂ. După Turcia, se prăbuşeşte ITALIA, una dintre ţările preferate ale românilor. Ce urmează?
ONE.ro
Keanu Reeves s-a căsătorit în România! Partenera lui a dezvăluit totul! Keanu Reeves s-a căsătorit în România! Partenera lui a dezvăluit totul!
Preşedintele Macron, gelos pe soţia sa: "Coşmarul lui este să nu fie părăsit de Brigitte, să nu i-o fure alt bărbat"
AMI a fost secretara cântăreţei Andra. Cum era aceasta ca şefă
Descopera.ro
VIDEO Aşa ar putea arăta oamenii în VIITOR! Cercetătorii sunt cu un pas înaintea DEZASTRULUI. A fost inventat DISPOZITIVUL ce ne va ajuta să SUPRAVIEŢUIM sub apă VIDEO Aşa ar putea arăta oamenii în VIITOR! Cercetătorii sunt cu un pas înaintea DEZASTRULUI. A fost inventat DISPOZITIVUL ce ne va ajuta să SUPRAVIEŢUIM sub apă
VIDEO. Biblia va trebui REINTERPRETATĂ. Dovada găsită recent contrazice tot ce spune Biserica
Caz medical rar care i-a şocat chiar şi pe medici. Ce au găsit în stomacul unei tinere este demn de un scenariu de film HORROR - FOTO
Go4it.ro
GALAXY NOTE9 are o problemă de design pe care nu ne-am aştepta să o găsim pe un telefon de 1.000 de euro GALAXY NOTE9 are o problemă de design pe care nu ne-am aştepta să o găsim pe un telefon de 1.000 de euro
Chinezii de la VIVO lansează un nou telefon IEFTIN cu design de milioane. Producătorii cu renume nu reuşesc să ţină pasul
Primele imagini cu MATE 20, telefonul HUAWEI ultra performant care va propulsa compania peste SAMSUNG şi APPLE
Csid.ro
Rodia, un excelent afrodisiac Rodia, un excelent afrodisiac
Dr. Mihaela Bilic: cele mai bune sfaturi de slăbire VIDEO by CSID
Pepene galben: cum se consumă corect

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.