Ce e in spatele liniei rosii sau ce vor francezii de la AXA de la piata romaneasca

Autor: Ana Raduta Postat la 16 mai 2011 66 afişări

Dupa ce au tatonat piata timp de mai multi ani, francezii de la AXA au intrat, in sfarsit, si in Romania, o tara considerata cruciala pentru strategia lor de expansiune in regiune.

"Ne-am dezvoltat in pietele mature, iar acum a venit randul sa crestem si pe pietele emergente. Romania nu putea lipsi de pe aceasta harta pentru ca este o tara cu multi locuitori si un grad mic de penetrare a asigurarilor, ceea ce pentru noi nu inseamna decat o imensa oportunitate", spune Cyrille de Montgolfier, CEO al AXA pentru regiunea central si est-europeana. El subliniaza ca fara prezenta in Romania, misiunea grupului de a deveni lider in regiune ar fi fost imposibil de realizat.

Intrarea AXA Life Insurance pe piata din Romania a fost asteptata de ani buni, mai ales ca se stia ca francezii tatoneaza piata. "Am avut mai multe discutii in ultimii ani, insa nu am ajuns la un acord in privinta pretului. Strategia noastra este sa investim mai putin la inceput si mai mult apoi in dezvoltare", adauga de Montgolfier.

Anul trecut francezii au ajuns la o intelegere financiara cu austriecii de la Vienna Insurance Group, care detineau pachetul majoritar de la Omniasig Life Insurance, si au incheiat tranzactia in ciuda faptului ca Omniasig Life avusese pierderi semnificative in anii trecuti. Faptul ca intrarea in Romania s-a facut prin achizitia unei companii de mici dimensiuni face ca AXA Romania sa plece la drum cu un portofoliu relativ mic de clienti deja existenti. "Obiectivul nostru principal este sa atragem cat mai multi clienti noi, iar planul este ca in trei ani sa fim in top cinci pe piata asigurarilor de viata si in cinci ani sa intram in top trei, in functie de numarul de clienti nou acumulati", spune Violeta Ciurel, presedintele si CEO Axa Life Insurance Romania.

Pentru inceput, compania a deschis patru agentii in Bucuresti, urmand ca alte sase sa fie inaugurate luna viitoare in tara si a angajat peste 500 de agenti care sa promoveze si sa vanda produsele AXA in Romania. Pana la sfarsitul anului numarul lor va depasi 600, iar ei se alatura celor 110 angajati permanenti de la sediul central din Bucuresti. In ceea ce priveste numarul de agentii care ar trebui sa functioneze pana la sfarsitul anului in toata tara, acesta se ridica la 30.

In perioada urmatoare AXA va investi si intr-o campanie de comunicare integrata, inceputa cu putin timp inaintea lansarii oficiale si care va dura pana la sfarsitul lunii iunie. Campania se va desfasura pe toate canalele media, de la cele traditionale, precum TV sau presa scrisa, pana la internet sau aplicatii pentru mobil.

Intrarea in Romania se face intr-un moment de stagnare pentru piata de asigurari. Potrivit celor mai recente date oferite de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, in primul trimestru al acestui an valoarea totala a primelor brute subscrise a scazut cu 6,61% fata de aceeasi perioada a anului trecut. A crescut insa usor ponderea asigurarilor de viata din total, de la 18,3%, cat era la sfarsitul lunii martie 2010, la 20,2%.

In clasa asigurarilor generale, cel mai mult au crescut asigurarile de credite, cu 57,4%, urmate de asigurarile private de sanatate, care au inregistrat un plus de 35,6%. La capatul opus s-au aflat asigurarile obligatorii de raspundere civila auto si cele Casco, care au scazut, in medie, cu 18% fata de primul trimestru al anului trecut.

Concret, primele brute subscrise din asigurari generale au ajuns la 1,7 miliarde de lei in primul trimestru al anului, in scadere cu 8,84%, iar pe asigurari de viata au fost subscrise prime brute in valoare de 433,8 milioane de lei, cu 3,34% fata de primele trei luni ale anului 2010. In total, din ianuarie pana in martie, romanii au platit circa doua miliarde de lei pentru produse de asigurare.

Din acesti bani, 1,2 miliarde au reprezentat platile catre asigurati, beneficiari si pagubiti. La nivelul asigurarilor generale indemnizatiile brute platite au insumat mai mult de jumatate din valoarea primelor, in timp ce la asigurarile de viata procentul este mult mai mic - 37%.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
asigurari,
Axa,
piata,
strategie,
regiune
/analize/servicii-financiare/ce-e-in-spatele-liniei-rosii-sau-ce-vor-francezii-de-la-axa-de-la-piata-romaneasca-8265885
8265885
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.