Satisfacţia angajaţilor, criteriu pentru succesul unei companii

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 14 martie 2017 100 afişări  

Milenialii consideră că succesul unei companii depinde în egală masură de satisfacţia angajaţilor şi de calitatea produselor şi serviciilor oferite, arată un studiu condus de către EXACT Cercetare şi Consultanţă si WaveTreeZero.

Satisfacţia angajaţilor, criteriu pentru succesul unei companii
Satisfacţia angajaţilor, criteriu pentru succesul unei companii

Daca pentru romanii 15-60 de ani, calitatea produselor si serviciilor influenteaza cel mai mult succesul unei companii (peste o treime punand pe primul loc acest criteriu), pentru generatia tanara, 15-34 de ani, satisfactia printre angajati are o importanta la fel de mare: 28% considera acesta un influentator important al succesului unei companii, urmat de calitatea/fiabilitatea produselor si serviciilor cu 27%. Tot in randul tinerilor creste importanta grijei si a focusului pe client, 14% considerand serviciile de client service importante pentru bunul mers al companiei. Asadar, se pune din ce in ce mai mult accentul in cazul milenarilor (15-34 de ani) pe grija pentru relatiile umane intr-un business: fie ca este vorba de personalul angajat, fie ca este vorba de relatiile cu clientii companiei.

Cand s-au raportat la ei ca angajati, tinerii pun de asemenea, foarte mult accentul pe beneficiile ce tin de crestere si dezvoltare lor ca resurse umane, chiar daca cele materiale sunt inca principalele lucruri la care se uita. Chiar daca atunci cand vorbesc de aspecte legate de locul de munca ideal, salariul este considerat important de catre 40% dintre tineri, urmatoarele beneficii pe care le cauta sunt in jurul pastrarii echilibrului in viata si a mediului de lucru bun: cauta imbinarea dezvoltarii profesionale cu cea personala la un job (33%), echilibru viata profesionala - cariera (31%), mediu de lucru placut (28%) si dinamic (22%) si de asemenea, o relatie buna cu colegii (18%).

Cand se raporteaza la locul de munca actual, tinerii considera ca se implica in ceea ce fac, contribuie la bunul mers al companiei, departamentului in care lucreaza, fac tot ceea ce pot, insa simt ca nu sunt apreciati suficient de sefi, nu li se ofera suficient feedback. Desi pozeaza in rolul de salvatori la locul de munca (fac mai mult decat li se cere deoarece “cariera cere sacrificii”), in realitate se victimizeaza, adoptand o atitudine de genul: “eu fac multe lucruri insa nu sunt vazut”, avand nevoie permanenta de feedback, confirmare ca munca le este apreciata.

Cand se raporteaza la companiile din Romania, evalueaza mai degraba pozitiv interesul pe care acestea il manifesta pentru dezvoltarea profesionala a angajatilor: tinerii considera ca li se ofera sprijin pentru imbunatatirea abilitatilor de ocupare a unei functii de conducere in compania in care lucreaza (32% de acord vs. 23% dezacord), ca angajatii tineri sunt incurajati activ sa se dezvolte pentru a ocupa functii de conducere (33% de acord vs. 19% dezacord).

Si totusi, referitor la companiile din Romania, tinerii 15-34 de ani considera ca acestea sunt concentrate exclusiv pe agenda proprie si nu se gandesc la binele societatii (46% de acord vs. 14% dezacord) si de asemenea, ca nu au niciun scop in afara aceluia de a face bani (56 % de acord vs. 10% dezacord). Chiar daca sunt companii care se gandesc si la aducerea unor beneficii comunitatii in care activeaza (23% acord vs. 18% dezacord), acest comportament nu este inca in concordanta cu asteptarile lor de a vedea companii private, branduri implicate in actiuni societale, care contribuie la ameliorarea anumitor probleme sociale ale comunitatii in care activeaza.

Datele au fost obtinute folosind un mix de metodologii de cercetare: un studiu calitativ de tip comunitate online in care insusi respondentii au identificat beneficiile pe care le care le cauta la jobul ideal si apoi au fost masurate intr-un studiu cantitativ pentru identificarea celor mai importante dintre ele.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Excelenţă de 100 de ori: cele mai puternice femei de afaceri din România Excelenţă de 100 de ori: cele mai puternice femei de afaceri din România

Şefele de companie fac performanţă în afaceri, dar anul acesta ne-am propus să vedem ce le preocupă în afara scenei de business. Ce idei au despre implicarea în societate, despre felul în care ar putea fi schimbată, în bine, România.

vezi continuarea
ZF.ro
Detalii INCENDIARE din culisele Uber România.Toate zvonurile au fost CONFIRMATE Detalii INCENDIARE din culisele Uber România.Toate zvonurile au fost CONFIRMATE
FMI anunţă sfârşitul petrecerii în România şi vine cu un AVERTISMENT extrem de grav. SOLUŢIA va lovi milioane de români
ONE.ro
Adrian Cioroianu s-a căsătorit cu Daniela Nane Adrian Cioroianu s-a căsătorit cu Daniela Nane
Monica Bârlădeanu, cea mai sexy apariţie de la Premiile Gopo
Divorţul momentului în România! Un politician s-a despărţit de soţia lui celebră
Descopera.ro
O DESCOPERIRE excepţională de pe Marte provoacă controverse de proporţii. ''Este MÂNA omului?'' O DESCOPERIRE excepţională de pe Marte provoacă controverse de proporţii. ''Este MÂNA omului?''
Opt filme care te ajută să devii mai DEŞTEPT. Numărul 5 o să-ţi arate cât de INTELIGENT eşti
Vârsta la care FEMEILE sunt cele mai atractive SEXUAL pentru bărbaţi
Go4it.ro
Galaxy S8 vine cu rezoluţie ciudată şi posibil fără căşti AKG Galaxy S8 vine cu rezoluţie ciudată şi posibil fără căşti AKG
Samsung Galaxy J5 (2017) ar putea oferi amatorilor de poze-selfie o cameră frontală de 12MP
Dispozitivul simplu care te face invizibil pe RADARUL poliţiei a fost inventat de către cercetători. Eficienţa e foarte ridicată
Csid.ro
La cât timp după ce te laşi de fumat se curăţă plămânii de tutun La cât timp după ce te laşi de fumat se curăţă plămânii de tutun
Ce boli ascunde mirosul urât al gurii
Sex în apă - la ce TREBUIE să fiţi atenţi când îl practicaţi!

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.