Satisfacţia angajaţilor, criteriu pentru succesul unei companii

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 14 martie 2017 260 afişări  

Milenialii consideră că succesul unei companii depinde în egală masură de satisfacţia angajaţilor şi de calitatea produselor şi serviciilor oferite, arată un studiu condus de către EXACT Cercetare şi Consultanţă si WaveTreeZero.

Satisfacţia angajaţilor, criteriu pentru succesul unei companii
Satisfacţia angajaţilor, criteriu pentru succesul unei companii

Daca pentru romanii 15-60 de ani, calitatea produselor si serviciilor influenteaza cel mai mult succesul unei companii (peste o treime punand pe primul loc acest criteriu), pentru generatia tanara, 15-34 de ani, satisfactia printre angajati are o importanta la fel de mare: 28% considera acesta un influentator important al succesului unei companii, urmat de calitatea/fiabilitatea produselor si serviciilor cu 27%. Tot in randul tinerilor creste importanta grijei si a focusului pe client, 14% considerand serviciile de client service importante pentru bunul mers al companiei. Asadar, se pune din ce in ce mai mult accentul in cazul milenarilor (15-34 de ani) pe grija pentru relatiile umane intr-un business: fie ca este vorba de personalul angajat, fie ca este vorba de relatiile cu clientii companiei.

Cand s-au raportat la ei ca angajati, tinerii pun de asemenea, foarte mult accentul pe beneficiile ce tin de crestere si dezvoltare lor ca resurse umane, chiar daca cele materiale sunt inca principalele lucruri la care se uita. Chiar daca atunci cand vorbesc de aspecte legate de locul de munca ideal, salariul este considerat important de catre 40% dintre tineri, urmatoarele beneficii pe care le cauta sunt in jurul pastrarii echilibrului in viata si a mediului de lucru bun: cauta imbinarea dezvoltarii profesionale cu cea personala la un job (33%), echilibru viata profesionala - cariera (31%), mediu de lucru placut (28%) si dinamic (22%) si de asemenea, o relatie buna cu colegii (18%).

Cand se raporteaza la locul de munca actual, tinerii considera ca se implica in ceea ce fac, contribuie la bunul mers al companiei, departamentului in care lucreaza, fac tot ceea ce pot, insa simt ca nu sunt apreciati suficient de sefi, nu li se ofera suficient feedback. Desi pozeaza in rolul de salvatori la locul de munca (fac mai mult decat li se cere deoarece “cariera cere sacrificii”), in realitate se victimizeaza, adoptand o atitudine de genul: “eu fac multe lucruri insa nu sunt vazut”, avand nevoie permanenta de feedback, confirmare ca munca le este apreciata.

Cand se raporteaza la companiile din Romania, evalueaza mai degraba pozitiv interesul pe care acestea il manifesta pentru dezvoltarea profesionala a angajatilor: tinerii considera ca li se ofera sprijin pentru imbunatatirea abilitatilor de ocupare a unei functii de conducere in compania in care lucreaza (32% de acord vs. 23% dezacord), ca angajatii tineri sunt incurajati activ sa se dezvolte pentru a ocupa functii de conducere (33% de acord vs. 19% dezacord).

Si totusi, referitor la companiile din Romania, tinerii 15-34 de ani considera ca acestea sunt concentrate exclusiv pe agenda proprie si nu se gandesc la binele societatii (46% de acord vs. 14% dezacord) si de asemenea, ca nu au niciun scop in afara aceluia de a face bani (56 % de acord vs. 10% dezacord). Chiar daca sunt companii care se gandesc si la aducerea unor beneficii comunitatii in care activeaza (23% acord vs. 18% dezacord), acest comportament nu este inca in concordanta cu asteptarile lor de a vedea companii private, branduri implicate in actiuni societale, care contribuie la ameliorarea anumitor probleme sociale ale comunitatii in care activeaza.

Datele au fost obtinute folosind un mix de metodologii de cercetare: un studiu calitativ de tip comunitate online in care insusi respondentii au identificat beneficiile pe care le care le cauta la jobul ideal si apoi au fost masurate intr-un studiu cantitativ pentru identificarea celor mai importante dintre ele.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Povestea bărbatului cu origini româneşti care a şocat lumea dezvăluind secretele băncilor elveţiene Povestea bărbatului cu origini româneşti care a şocat lumea dezvăluind secretele băncilor elveţiene

Povestea lui Bradley Birkenfeld pare ruptă din filme: a lucrat timp de mai mulţi ani ca bancher, învăţând şi înţelegând practicile instituţiilor financiare, iar la un moment dat a înţeles că multe dintre lucrurile pe care le văzuse nu erau ceea ce păreau a fi.

vezi continuarea
ZF.ro
Unul dintre cele mai cunoscute branduri DISPARE din România. În nu-l veţi mai găsi deloc la magazine Unul dintre cele mai cunoscute branduri DISPARE din România. În nu-l veţi mai găsi deloc la magazine
ONE.ro
Smiley şi-a renovat casa de 300.000 de euro. Cum arată acum Smiley şi-a renovat casa de 300.000 de euro. Cum arată acum
Ce mănâncă Andreea Berecleanu în timpul postului. Micul dejun e inedit
Cum a ajuns Smiley să facă atâţia bani: "Mi-am luat, în rate,...
Descopera.ro
Marea MINCIUNĂ despre Mircea cel Bătrân pe care ai învăţat-o la şcoală Marea MINCIUNĂ despre Mircea cel Bătrân pe care ai învăţat-o la şcoală
VIDEO - Cel mai NEBUNESC experiment! Ce a făcut acest bărbat pentru a demonstra că PĂMÂNTUL este PLAT îi ŞOCHEAZĂ inclusiv pe astronauţii NASA
Un ASTEROID hoinar şi UNIC i-a ALERTAT pe astronomii NASA: ''Oumuamua s-a arătat a fi nou în cartier. Nu am mai GĂSIT niciunul ca el''. Este trimis de EXTRATEREŞTRI?
Go4it.ro
Galaxy S9: primele imagini şi noi informaţii despre hardware-ul intern Galaxy S9: primele imagini şi noi informaţii despre hardware-ul intern
iPhone SE2 ar putea fi lansat în curând, cu un design familiar şi hardware mai puternic
Sunt preşedinţii americani păziţi de reptilieni extratereştri? Cei care susţin teoria spun că au dovada de netăgăduit: „Se vede pe cameră cum tehnologia pe care o foloseşte dă o eroare şi...” [VIDEO]
Csid.ro
Cum se transmite Helicobacter Pylori, bacteria care creşte riscul de cancer Cum se transmite Helicobacter Pylori, bacteria care creşte riscul de cancer
7 semne că partenerul te înşală
11 lucruri nostime şi mai puţin ştiute din istoria toaletelor şi nu numai

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.