Bătălia site-urilor de recrutare pe locurile de muncă tot mai puţine

Autor: Adelina Mihai Postat la 30 ianuarie 2013 1685 afişări

Fac milioane de euro din online pentru că ajută cererea să se întâlnească cu oferta pe piaţa muncii din faţa unui calculator. Au, în medie, câte mai puţin de 20 de angajaţi şi totodată cea mai mare marjă de profitabilitate din piaţa serviciilor de recrutare. Jobul lor este să administreze cv-urile celor aflaţi în căutarea unui loc de muncă, pentru a le vinde mai departe companiilor care au nevoie de noi angajaţi, dar şi să posteze pe site anunţurile de joburi disponibile.

CREATE CA O ALTERNATIVĂ PRIVATĂ ŞI MODERNĂ A AGENŢIILOR PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ, site-urile de recrutare au devenit o sursă profitabilă de venit pentru antreprenorii români din online.Deşi anii de criză au redus masiv din cheltuielile cu forţa de muncă, companiile au preferat să renunţe la serviciile agenţiilor de recrutare sau ale headhunterilor, dar nu şi la serviciile site-urilor de recrutare. Motivul? Sunt mai ieftine, oferă acces la o bază de date de milioane de CV-uri, au interfaţa "prietenoasă" şi sunt uşor de achiziţionat.

"Lupta" cea mai mare se dă între doi jucători de pe piaţa de recrutare online, eJobs şi BestJobs, care au împreună afaceri de aproape 5 milioane de euro. Nu se ştie însă cu exactitate ce cotă de piaţă are fiecare jucător din recrutarea online, având în vedere că raportările jucătorilor mai mici se fac pe entităţi juridice care desfăşoară şi alte activităţi.NUL DINTRE CEI MAI MARI ŞI CEI MAI VECHI JUCĂTORI DE PE PIAŢA DE RECRUTARE ONLINE ESTE EJOBS, site-ul administrat de compania cu acelaşi nume, care are în prezent 2,5 milioane de CV-uri active, din care aproape jumătate au fost înregistrate de la începutul crizei.

"Peste 90.000 de companii au folosit serviciile de recrutare eJobs în perioada 2008 - 2012 cu scopul de a găsi cei mai potriviţi candidaţi. Numărul posturilor pentru care s-a recrutat pe eJobs în această perioadă (2008 - 2012) depăşeşte pragul de 1,2 milioane", spune Laura Chilom, PR executive în cadrul eJobs, site-ul administrat de Ejobs Group, companie cu afaceri de 2,4 milioane de euro în 2011, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Reprezentanţii site-ului estimează că eJobs are cotă de piaţă de 60% în recrutarea online.

Principalul competitor al eJobs este BestJobs, site-ul administrat de compania BestJobs Recrutare, deţinută de antreprenorul Călin Fusu, care estimează că site-ul are o cotă de piaţă de 50%. Cu peste 2 milioane de CV-uri în baza de date, BestJobs are servicii de publicare a anunţurilor de muncă, căutarea de CV-uri în baza de date şi servicii de promovare a angajatorilor.

ESTIMĂM O CREŞTERE A ECONOMIEI ŞI ÎN CONSECINŢĂ O CREŞTERE A NUMĂRULUI DE ANGAJATORI ŞI DE LOCURI DE MUNCĂ OFERITE. Preocupările BestJobs în acest an sunt, în primul rând, varianta mobilă atât pentru candidaţi, cât şi pentru angajatori şi simplificarea produsului pentru a fi şi mai util firmelor mici şi mijlocii din România", a spus Călin Fusu, care spune că vânzările BestJobs din 2012 au fost de aproximativ 3,3 milioane de euro. În 2011, BestJobs Recrutare a avut o cifră de afaceri de 2,9 milioane de euro, potrivit lui Fusu. Recrutarea online este folosită de majoritatea departamentelor de HR din companii şi este o modalitate avantajoasă, pentru că are un cost mai redus decât celelalte tipuri de recrutare, oferă acces la o bază de date mult mai mare şi posibilitatea de a aborda persoane care nu au candidat pentru poziţia oferită.

"Criza economică s-a resimţit la nivelul pieţei de recrutare online, iar acest lucru s-a datorat faptului că numărul cererilor de recrutare a scăzut şi, în consecinţă, a scăzut şi numărul anunţurilor postate pe aceste site-uri. Pe primele locuri în ceea ce priveşte domeniile în care există cele mai multe oferte de locuri de muncă în online sunt retail, software, industrie/producţie, telecomunicaţii şi construcţii", a spus Cristian Bişa, proprietarul companiei Business Management Technologies. Compania sa administrează platforma de consultanţă www.manageranticriză.ro, care a realizat un studiu despre evoluţia pieţei de recrutare de la începutul crizei până în prezent.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
locuri de munca,
anuturi,
angajaţi
/analize/resurse-umane/batalia-site-urilor-de-recrutare-pe-locurile-de-munca-tot-mai-putine-10529675
10529675
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.