Planurile lui Bavarom pentru 2011

Autor: Ioana Mihai Postat la 08 aprilie 2011 157 afişări

Cel mai mare importator independent de bere conform reprezentantilor firmei, a avut anul trecut afaceri similare celor din 2009, desi vanzarile de bere de import au fost in cadere libera. Pe ce a mizat Bavarom si care sunt solutiile pe care le vede pentru 2011?

"Vrem sa ne axam pe importurile de beri speciale, cum sunt cele nefiltrate, pozitionate mult mai sus decat Bavaria", spune Costin Ghindea (foto), 41 de ani, fondatorul afacerii Bavarom, care crede ca potentialul afacerii este un rulaj anual de 15-20 de milioane de euro. Afacerea a inceput in urma cu opt ani, iar prima marca importata de firma infiintata de Ghindea, sotia sa si un prieten, a fost Bavaria. De-atunci, firma a crescut, deopotriva, numarul marcilor pe care le aduce in Romania, dar si vanzarile, ajungand anul trecut la o cifra de afaceri de circa 2 milioane de euro (8,5 milioane de lei), la acelasi nivel cu 2009.

Vanzarile de bere de import au suferit aprig pe parcursul ultimilor doi ani si jumatate, scazand, estimeaza Ghindea, cu circa o treime. Chiar si datele asociatiei Berarii Romaniei, ce reuneste cinci mari producatori de pe piata locala, indica o scadere abrupta a importurilor: de la 2,5% in 2008 au ajuns anul trecut la circa un procent, in conditiile in care si volumele totale au scazut cu peste 16%. In aceste conditii, Bavarom s-a mentinut pe o linie constanta a cifrei de afaceri, dar cea mai cunoscuta marca din portofoliu, Bavaria, nu mai este un motor de crestere, iar la vanzari pun umarul marci din lumea intreaga, care mai de care mai sofisticate. Paulaner, de pilda, a crescut anul trecut cu 70% fata de 2009. Daca Bavaria are in retail un pret de raft in jur de 3,7 lei doza de 0,5 litri, pentru marci ca Paulaner sau Bernard preturile ajung la 7-7,2 lei pentru 0,5 litri, iar in restaurante ajung la 12 lei.

"Nu ne luptam cu producatorii internationali", spune Ghindea, care aduce drept principal argument nisa pe care isi asaza produsele, adica zona super premium. Cu astfel de preturi, volumele de vanzari nu ajung la rulajele tintite de multinationale, ce au anual cifre de afaceri de ordinul sutelor de milioane de euro. De anul acesta, de pilda, Bavarom va aduce in Romania o bere organica (Oxford Gold din UK) si specialitati de pe meleaguri italiene ("unde s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani berea manufacturata"), americane si bavareze.

Drumul pana aici n-a fost deloc usor, povesteste Costin Ghindea. Cu opt ani in urma a ales sa faca o afacere pe cont propriu. "Aveam experienta pentru ca lucrasem patru ani pentru importatorul Heineken, in perioada 1994-1999, si tiparul afacerii mi s-a impregnat in memorie", povesteste Ghindea. Cu un capital initial investit de 100.000 de euro, bani pe care i-a pus, in cea mai mare parte, partenerul afacerii, a pornit la drum. Cat a investit cu totul in afacere nici el nu poate spune, pentru ca in fiecare an tot profitul a fost reinvestit, fie pentru listarea produselor in retelele comerciale, fie pentru noi instalatii de bere draft. "Noi luam doar salarii; pentru a-ti asigura un venit viitor trebuie sa securizezi piata", explica Ghindea strategia pe care a mizat pana acum.

La inceput lucrau doar el si sotia sa, pentru ca nu-si permiteau sa aiba angajati, si spune acum ca "in viata trebuie sa faci ceea ce te pricepi mai bine, nu ma vad apucandu-ma de betoane", chiar daca in domeniul pe care l-a ales nu e o viata usoara. Vanzarile sunt fluctuante "si nu poti sa ai o baza pentru ceea ce se intampla maine". Ideea de a porni afacerea i-a venit dupa ce si-a dat seama ca ar putea face pentru el insusi ceea ce facuse in alte firme importatoare, dar la acea vreme berea de import era privita ca un produs extrem de exclusivist.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
vanzari,
bere
/analize/comert/planurile-lui-bavarom-pentru-2011-8120163
8120163
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.