Parteneriatele sustenabile, cheia unei economii circulare

Postat la 20 ianuarie 2022 50 afişări

În retail şi FMCG, două dintre cele mai importante sectoare economice, diferenţa pe care jucătorii implicaţi la nivelul întregului lanţ de aprovizionare o pot face prin adoptarea unor obiective sustenabile este una majoră. Care sunt, în opinia reprezentanţilor CHEP, cele mai bune mijloace de reducere a impactului asupra mediului în această industrie şi cum contribuie compania la acest demers?

În cei zece ani de activitate pe piaţa din România, CHEP, parte a companiei globale de soluţii pentru lanţul de aprovizionare Brambles, activă în 60 de ţări, a introdus în plan local conceptul de economie circulară în lanţul de aprovizionare, devenind lider in soluţii logistice sustenabile. Anul 2021, mai cu seamă, a reprezentat o bornă de referinţă, deoarece compania a devenit, la nivelul tuturor ţărilor în care e activă, neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon generate de propriile operaţiuni. Concret, emisiile nete de CO2 ale companiei au fost reduse la zero atât în domeniul de aplicare 1 (emisii directe generate prin arderea combustibilului), cât şi în domeniul de aplicare 2 (emisii indirecte rezultate din producţia de energie electrică cumpărată de la furnizori) ale Protocolului privind gazele cu efect de seră (GES).

Reprezentanţii CHEP subliniază beneficiile aduse de o colaborare sustenabilă între companiile din supply chain, vorbind aici de producători, furnizori, distribuitori şi retaileri, care să maximizeze eficienţa operaţională şi să minimizeze deşeurile generate în supply chain, responsabil de 80% din totalul emisiilor de dioxid de carbon din industria FMCG. În acest sens, în piaţa locală compania are peste de 400 de companii partenere în sectoarele retail şi FMCG, în distribuţia produselor esenţiale. Rezultatul acestor colaborări sustenabile s-a tradus, la nivelul anului trecut, prin economii totale pe lanţul naţional de aprovizionare de peste 6,98 de milioane de decimetri cubi de lemn (6.750 copaci maturi) şi 8,1 milioane de kilograme de dioxid de carbon (echivalent al emisiilor generate de cei aproximativ 7,4 milioane de kilometri parcurşi cu camionul în sistem liniar), evitându-se totodată generarea a circa 670.583 de kilograme de deşeuri pe lanţul de aprovizionare. Potrivit reprezentanţilor businessului, sectoarele de băuturi, produse alimentare de băcănie, ambalaje din carton şi hârtie, carne proaspătă şi sectorul de legume-fructe sunt cele care au cea mai mare contribuţie la aceste rezultate.

„Companiile trebuie să-şi adapteze businessul pentru o lume cu amprentă redusă de carbon nu doar din considerente etice, ci şi pentru că, în practică, sustenabilitatea înseamnă eficienţă pe toate palierele afacerii şi rezilienţă la provocările noii normalităţi”, spune Gabriel Ivan, country general manager, CHEP România şi Bulgaria. La nivel macro, grupul Brambles şi-a dovedit implicarea activă în sfera responsabilităţii sociale corporative prin pionieratul activităţilor economice bazate pe utilizarea în comun a resurselor, creând una dintre cele mai sustenabile activităţi logistice din lume. Acest lucru a fost posibil prin utilizarea în comun şi reutilizarea platformelor sale, conform modelului cunoscut sub denumirea de „pooling”.

Brambles se numără, totodată, printre cele 45 de organizaţii distinse cu Terra Carta Seal, un premiu oferit companiilor globale vectori ai inovaţiei şi care îşi demonstrează constant angajamentul faţă de dezvoltarea de pieţe cu adevărat durabile.

Compania îşi propune să extindă acest pionierat prin construirea unui supply chain regenerativ, pentru beneficiul generaţiilor viitoare.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.