Margarina se zbate sa ia fata untului

Postat la 04 august 2008 217 afişări  

Confruntata cu concurenta untului, preferat ca aliment mai sanatos, desi mai scump, margarina a pierdut teren in ultimii ani. Ce sanse mai are margarina de a supravietui pe piata? Cu campanii publicitare, arome exotice sau adaosuri de ingrediente simbolice pentru alimentatia sanatoasa, producatorii incearca sa recupereze cotele de piata pierdute.

Margarina se zbate sa ia fata untului

Spre deosebire de piata margarinei, cea a untului este mult mai fragmentata. Principalii jucatori sunt Albalact (Alba Iulia) si Friesland Foods (Cluj Napoca), responsabili pentru jumatate din volumul total. Ceilalti producatori importanti sunt Covalact si Parametru, cele cinci companii cumuland 60,3% din piata in volum si 60,6% in valoare, conform MEMRB. Albalact detine o cota de piata de 24%, cunoscand o crestere de 100% in ceea ce priveste brandul Albalact in segmentul untului. “Untul Albalact este un produs traditional, fabricat de ani de zile, de aceea nu l-am rebranduit, nu am schimbat nici macar ambalajul si am ales sa nu il promovam”, afirma Traian Simion, director general al companiei.

La sfarsitul lui 2007, Albalact a deschis o noua fabrica la Oiejdea, una dintre cele mai moderne unitati de productie de lactate din UE. “Cred ca piata untului va creste datorita educatiei consumatorului, care se indreapta catre produse alimentare naturale, cu cat mai putine ingrediente obtinute artificial. Cresterea cotei untului depinde insa si de evolutia pretului la laptele materie prima”, adauga Traian Simion. Compania Friesland Foods Romania este prezenta pe piata de unt cu marcile Mili si Napolact. “Piata de unt din Romania are suficient potential pentru a fi tentanta pentru noi concurenti, atat autohtoni, cat si straini. Untul este un produs cu valoare adaugata mare, deci poate fi o sursa importanta de venituri si de profit”, comenteaza Daniela Dorca, brand manager la Friesland Foods.

In acest context, producatorii de margarina incearca sa joace cartea diversificarii. Zeci de noi sortimente de margarina au aparut, cu arome de legume sau fructe, de unt, iaurt sau branza. Unilever a lansat de curand Rama Olivio, cu ulei de masline, si Delma cu smantana. Orkla a relansat la inceputul anului trecut Wiesana, unul din primele branduri de pe piata, adaugandu-i sortimente cu lecitina si vitamine, cu aroma de rom, sau editii limitate, de genul margarinei Unirea pentru cozonac in editie limitata de Paste.

Diversificarea sortimentelor face parte din procesul de repozitionare si intinerire a brandului, afirma Adriana Dragomir, senior brand manager la Orkla Foods Romania. Pentru cei doi mari jucatori de pe piata margarinei, posibilitatile de reinventare sunt teoretic multiple, avand in vedere ca atat Orkla, cat si Unilever dispun de posibilitatea unor investitii considerabile in tehnologie si promovare. Pentru micii producatori insa, lucrurile nu stau deloc bine. La sfarsitul anului trecut, fabrica de margarina de la Bragadiru, aflata in proprietatea Marga Oil Production, producatorul marcii Remia, a fost inchisa. La momentul respectiv, explicatia oferita a fost scaderea consumului de margarina in Romania, care a dus la pierderea contractelor pentru platforma de la Bragadiru.

Unilever si Orkla se declara optimiste in ceea ce priveste soarta margarinei. “Margarina are in continuare o penetrare si o frecventa de utilizare ridicate. In majoritatea tarilor din Europa, consumul de margarina este mai ridicat decat la noi. Desi untul si margarina sunt categorii concurentiale, aceasta nu inseamna ca se exclud”, e de parere Adriana Dragomir de la Orkla Foods Romania. Reprezentantii ambelor companii care au in portofoliu branduri de margarina cred ca o diversificare continua a sortimentelor si o promovare agresiva a acestora ar fi cheia succesului, in timp ce producatorii de unt mizeaza pe tendinta intoarcerii la produsele naturale. Piata va decide care dintre ei vor fi avut dreptate.

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

http://www.businessmagazin.ro/analize/comert/margarina-se-zbate-sa-ia-fata-untului-2848844
2848844
comments powered by Disqus
ZF.ro
Încă un REFERENDUM! Britanicii vor ieşi din nou la vot?!. Profeţia celei mai mari bănci germane Încă un REFERENDUM! Britanicii vor ieşi din nou la vot?!. Profeţia celei mai mari bănci germane
Plaje superbe şi puţin cunoscute la Marea Neagră.Paradisuri unde puteţi vă puteţi petrece un concediu de vis. Galerie FOTO
ONE.ro
Ramona Bădescu, în formă maximă la 47 de ani. Care este secretul frumuseţii ei Ramona Bădescu, în formă maximă la 47 de ani. Care este secretul frumuseţii ei
Un oraş din România are străzile pavate cu aur. „Oriunde ai păşi, sigur găseşti o cantitate mică de aur”
Cum arată avionul lui Donald Trump, de 100 milioane de dolari. FOTO din interior
Descopera.ro
INCREDIBILA descoperire din Rusia: Ce s-a găsit sub ''Ţarina Ekaterina I''? INCREDIBILA descoperire din Rusia: Ce s-a găsit sub ''Ţarina Ekaterina I''?
A fost ştearsă din cărţile de istorie din cauza CRUZIMII ei. Ce le făcea femeilor pe care le avea în casă este horror
Frumoasa Irma, psihopata SEXUALĂ care a provocat teroare. Îi dezbrăca şi ...
Go4it.ro
Cum verifici dacă altcineva are acces la contul tău de Facebook Cum verifici dacă altcineva are acces la contul tău de Facebook
A intrat pe smartphone-ul fiicei de 15 ani şi a avut parte de un şoc când a văzut peste ce a dat. De atunci acest tată verifică regulat telefonul fetei. „Ceva mi s-a părut suspect...”
Aşa ar arăta corpul uman dacă ar fi evoluat pentru a supravieţui accidentelor rutiere [VIDEO]
Csid.ro
Cum să mănânci sănătos cu bani puţini Cum să mănânci sănătos cu bani puţini
Cum slăbeşti uşor vara
Iată ce ţi se întâmplă când mănânci puţin!

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.