Cu ce produse au făcut antreprenorii români vânzări în pandemie

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 12 decembrie 2021 191 afişări

Businessul românesc Maranc, ce comercializează produse şi accesorii de bucătărie, nu a simţit efectele negative ale pandemiei. În schimb, în urma tranziţiei spre mediul online, la care s-au adăugat perioadele de carantină impuse de autorităţi, compania românească a înregistrat o creştere de peste 270% a cifrei de afaceri la finalul anului trecut.

Maranc a înregistrat în 2019 o cifră de afaceri de aproximativ 800.000 lei. În 2020, cifra de afaceri a ajuns la aproximativ 3 milioane de lei, iar anul acesta sperăm să atingem pragul de 4 milioane de lei. Noi comercializăm o gamă variată de produse şi accesorii profesionale pentru bucătărie, în special cuţite şi produse adiacente acestora, precum genţile pentru cuţite, tocătorul, soluţiile pentru ascuţit. Produsele sunt destinate atât bucătarilor profesionişti, cât şi celor pasionaţi de bucătărie sau celor care doresc produse de calitate pentru uz casnic”, a spus Marius Banga, fondator al companiei Maranc, în cadrul celei mai recente emisiuni ZF Ecosistemul Marketplace. Compania românească şi-a început activitatea pe piaţa din America, prin platforma Amazon în 2017, însă, în 2018, fondatorul Marius Banga a decis să renunţe la prezenţa pe piaţa din SUA şi s-a întors în ţară, unde a continuat businessul cu accesorii şi produse de bucătărie. „Am ales zona aceasta de accesorii şi produse de bucătărie pentru că am sesizat că există cerere pe piaţă, dar ofertele nu erau satisfăcătoare şi aveam şansa să oferim noi consumatorilor ce îşi doresc în materie de produse dedicate bucătăriei.” În prezent, compania deţine un depozit la Roman, în judeţul Neamţ, dar are şi un birou la Bucureşti şi unul la Arad – care se ocupă de partea de contabilitate. În cadrul companiei lucrează cinci persoane, iar în urma creşterii rapide a numărului de comenzi în mediul online, Marius Banga a spus că are nevoie de suplimentarea numărului de oameni pe partea de logistică. „Anul trecut, compania a înregistrat o creştere între 8% şi 10% pe lună, în ceea ce priveşte vânzările, mai ales cele înregistrate în mediul online, având în vedere tranziţia consumatorilor spre acest canal de vânzare. Şi noi fiind preponderent activi în online, pandemia nu ne-a afectat. Ne-au afectat puţin problemele din sectorul HoReCa, unde avem colaboratori, precum restaurante, cafenele de specialitate, care nu au mai achiziţionat accesorii şi produse pentru bucătărie, dar altfel noi nu am simţit că a fost pandemie.” Spre exemplu, în urma contextului pandemic a crescut numărul de comenzi venite din zonele rurale, ceea ce demonstrează că oameni de peste tot au încercat să facă măcar o comandă în mediul online. „Am sesizat şi ne-a bucurat să vedem că avem comenzi din toată ţara, din zone rurale din care până acum nu am avut comenzi. Din oraşele mari înregistram comenzi şi înainte de pandemie, dar în urma acestei crize cam toată lumea a început să comande online, ceea ce e îmbucurător.”

În prezent, compania Maranc îşi vinde produsele şi accesoriile de bucătărie atât în mediul offline, prin intermediul retailerilor de profil, dar şi în mediul online, atât pe site-ul propriu cât şi pe platforma eMAG Marketplace şi pe alte marketplace-uri active pe piaţa locală. „Vindem online pe site-ul propriu şi pe marketplace-uri, iar în mediul fizic avem colaboratori care vând produsele noastre la ei în locaţii – spre exemplu, în băcănii sau magazine dedicate acestor produse.” Aproximativ 20% din cifra de afaceri a companiei româneşti Maranc este generată de prezenţa pe diferite platforme de tip marketplace, însă, cea mai importantă dintre acestea este platforma eMAG, care generează cea mai mare parte din numărul de comenzi, pe lângă site-ul propriu al companiei, a adăugat Marius Banga. „Prezenţa pe platforma Marketplace ne-a ajutat foarte mult, pentru că totul se comisionează la tranzacţie, totul e foarte simplu şi uşor de folosit.”

În prezent, compania nu deţine propriile magazine fizice, însă reprezentanţii Maranc au în plan deschiderea a cel puţin o locaţie proprie în România, în cel mult doi ani.  „În doi ani, cel târziu, o să avem şi propriile magazine în oraşe mai mari din ţară, unde înregistrăm un număr mai mare de clienţi, pentru că ne-am propus încă de la început că vom avea prezenţă şi în mediul fizic”, a adăugat Marius Banga. Compania românească Maranc are acum un portofoliu de peste 150 de produse şi accesorii dedicate zonei de bucătărie. Brandul românesc a avut contact şi cu piaţa din Bulgaria, tot prin intermediul eMAG Marketplace, şi are în plan să reia colaborarea. „Am fost prezenţi şi pe platforma marketplace din Bulgaria, dar la acel moment nu aveam atâtea produse, iar provocările erau pe partea de livrare, transport, limbă. Dar vrem şi ne-am propus să reluăm activitatea pe platforma eMAG Marketplace din Bulgaria pentru că este o oportunitate şi cu siguranţă vom avea vânzări şi comenzi.” Planurile antreprenorului român pentru anul viitor mai vizează şi extinderea gamei de produse, cu noi accesorii şi produse dedicate zonei de bucătărie. „Noi am început stocul cu o gamă largă de cuţite şi în timp am dezvoltat şi zona de accesorii pentru că am observat că sunt căutate, iar rata de revenire a clienţilor este foarte mare. Iar anul viitor vrem să aducem o gamă nouă de produse precum tigăi, oale.” De asemenea, una dintre provocările cu care se confruntă reprezentanţii companiei Maranc este reprezentată de stocurile de produse, a mai menţionat Marius Banga. „Încercăm să avem toate produsele pe stoc pentru că avem şi o politică de livrare a comenzilor foarte rapidă, chiar în aceeaşi zi dacă este plasată comanda până în ora 16.00. De obicei, în ultimele trei luni din an este mai aglomerat şi pot apărea întârzieri la transportatori, dar în general este totul bine şi nu am avut provocări foarte mari.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.