Câţi bani scot curieriştii de când s-au mutat şi pe net

Autor: Mirabela Tiron Postat la 14 septembrie 2012 84 afişări

Compania locală de curierat Dynamic Parcel Distribution (DPD), deţinută de GeoPost- subsidiara La Poste şi Yurtici Kargo, mizează anul acesta pe o creştere cu 15% a afacerilor, în special pe fondul cererii venite din partea magazinelor online. În primul semestru comerţul online a contribuit cu 30% la afacerile de 4 milioane de euro înregistrate de DPD.

"Multe companii au externalizat către noi operaţiunile logistice, dar cea mai mare contribuţie în businessul nostru o au magazinele online. În aprilie, mai şi iunie am semnat noi contracte şi de aceea ne aşteptăm ca până la finalul anului să avem o creştere a încasărilor cu 15%", spune Alin Gherman, directorul comercial al companiei.

Piaţa tranzacţiilor online a crescut pe fondul apariţiei mai multor comercianţi. De la 1.000 de magazine online în 2007 numărul acestora a sporit la 2.500, iar anul trecut valoarea tranzacţiilor online doar prin procesatorul de plăţi Pay U a ajuns la 138,8 milioane de euro. În urmă cu şase ani volumele online se ridicau la doar 10 milioane de euro. Şi gama produselor care se vând online s-a diversificat, pentru că acum se cumpără nu doar vacanţe şi electronice, dar şi produse cosmetice, produse IT şi haine.

Pe lângă businessurile care se derulează exclusiv online, din ce în ce mai multe companii din varii domenii, precum lanţurile de librării, încep să fie prezente pe internet. În România, piaţa de comerţ online nu s-a maturizat încă, dar va continua să crească şi pe alte nişe."Am dezvoltat noi produse şi servicii informatizate, dedicate magazinelor online cu care lucrăm. Comerţul online înregistrează un avans semnificativ de la an la an, lucrăm cu clienţi precum eMag, Fashion Days, Amway, PC Garage, EvoMag, ce comercializează produse hardware", spune Gherman.

În total DPD lucrează cu peste 3.000 de companii, care asigură cea mai mare parte a cifrei de afaceri. Cifra de afaceri a anului trecut a fost de 36 milioane lei (8,3 mil. euro), în creştere cu 20% faţă de anul precedent.

Şi alte companii din curierat mizează pe dezvoltarea comerţului online. De exemplu, magazinele online contribuie cu peste 10% la încasările companiei locale FAN Courier, deţinută de antreprenorii Felix Pătrăşcanu, Adrian Mihai şi Neculai Mihai. Pe piaţa de curierat, estimată la 200 de milioane de euro, mai activează companiile TNT, Cargus (preluată în 2008 de DHL), gigantul american UPS.

În contextul în care proprietarii de magazine online îşi extind afacerile în străinătate, printre primele pieţe atacate fiind Bulgaria şi Ungaria, DPD a investit 50.000 de euro în lansarea unui produs ce permite expedierea de colete pe pieţe externe, prin care plata se face în sistem ramburs pentru produsele transportate. Tot anul acesta compania investeşte 800.000 de euro într-un nou sistem IT. Pentru anul viitor compania estimează o creştere a afacerilor cu 15%-20%, iar comerţul online va genera circa 35%, cea mai importantă contribuţie. Dacă anul acesta DPD estimează că va livra 2,5 milioane de colete, anul viitor plănuieşte să expedieze 3 milioane de colete pe fondul cererii mai mari venite din partea clienţilor existenţi, dar şi în urma semnării de contracte cu noi clienţi.

Compania de curierat lucrează pe piaţa locală cu 500 de angajaţi, care livrează circa 15.000 de colete zilnic. Cu 74 de depozite în ţară, compania de curierat este activă pe piaţa locală din 2008 prin preluarea Pegasus, prima companie de livrări urbane din România, înfiinţată în 1997. În martie 2008 GeoPost şi Yurtici Kargo au achiziţionat pachetul majoritar al Pegasus, acesta preluând numele DPD România. Din iunie anul trecut tot pachetul de acţiuni al companiei a intrat în proprietatea GeoPost Yurtici Kargo.

"De două ori pe an revizuim bugetele. Orice furtună la nivel politic creează instabilitate în economie. Ne-a afectat deprecierea leului care a avut loc, în sensul creşterii cheltuielilor în euro."

La nivel internaţional firma DPD are 24.000 angajaţi şi o flotă de 18.000 de maşini, care operează în peste 40 de ţări. Acţionarul majoritar al firmei este GeoPost Group, subsidiară aflată în proprietatea grupului francez La Poste. Cu o cifră de afaceri consolidată de peste 3,6 miliarde euro în 2011, GeoPost este în prezent al doilea cel mai mare furnizor de servicii de curierat şi coletărie din Europa. Grupul a livrat 680 milioane de colete prin reţeaua internaţională DPD.

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/cati-bani-scot-curieristii-de-cand-s-au-mutat-si-pe-net-10052029
10052029
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.