Ca un sportiv de performanţă. Cum arată programul tânărului care conduce primul hypermarket online din ţară

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 11 decembrie 2021 381 afişări

Ca un sportiv de performanţă. Cum arată programul tânărului care conduce primul hypermarket online din ţară

Freshful este un nume pe care l-am auzit cu toţii cel puţin o dată pe zi de câteva săptămâni încoace. Un concept nou pe o piaţă aproape la fel de nouă, de coordonarea căruia se ocupă un manager cu o filosofie la fel de „fresh”. Andrei Popescu a vrut să fie pompier, fotbalist şi astronaut şi a ajuns să fie general manager pentru un proiect în domeniul comerţului alimentar virtual. Socotelile de acasă nu s-au potrivit deci, cu cele din târg, dar ceea ce face astăzi merge mână în mână cu socotelile din coşul de cumpărături pe care, în ultima vreme, îl umplem tot mai mult în online.

“Trezit destul de devreme, înainte de ora 7. Aproape toate zilele încep cu sport – 10 kilometri de alergare sau o oră de bicicletă sau tenis – sau meditaţie, în zilele ploioase. Mic-dejun cât mai sănătos şi planificarea zilei care urmează: top cinci lucruri importante de rezolvat în următoarele ore. Lucrez aproximativ 10-12 ore pe zi.”

V-aţi prins, acesta este programul matinal al lui Andrei Popescu. La finalul zilei, caută să fie mulţumit de ceea ce a reuşit să facă şi îşi alocă două ore pentru citit sau activităţi recreative, pentru familie şi preteni. Somnul este tot în linie cu stilul de viaţă asumat, de minimum opt ore pe noapte. Andrei Popescu gestionează, de câteva luni, hipermarketul online Freshful by eMAG, o investiţie care îmbină tehnologia cu ancorarea în nevoile clienţilor în materie de cumpărături zilnice.

Hipermarketul online are o gamă de 18.000 de produse alimentare şi a necesitat o investiţie de peste 5 milioane de euro, bani care au mers către tehnologie, operaţiuni şi un depozit frigorific, situat în partea de nord a Bucureştiului. După plasarea comenzii, produsele pot veni acasă la client în două ore. Spre deosebire de alte platforme, în cazul Freshful produsele sunt stocate într-un depozit, nu ridicate din magazin de către livratori.

„Pentru noul business, Freshful, ne propunem să rezolvăm, cu ajutorul tehnologiei, nevoia oricui de a face cumpărături – în special cele alimentare – fără efort, din câteva click-uri şi cu livrare rapidă sau programată direct acasă. Shoppingul online de produse alimentare este nu doar la modă, ci mai mult o necesitate de a economisi timp, chiar şi opt-zece ore într-o lună, şi chiar şi bani, mai ales că «time is money».”

Spune că, în prezent, aproximativ 2% din cumpărăturile alimentare se desfăşoară online, un procent care s-a dublat în ultimele luni pe fondul pandemiei. Până în 2025, estimarea lui şi a eMAG este că penetrarea online a comerţului alimentar va depăşi 5%.

Înainte de noul rol pe care îl are, Andrei Popescu a condus operaţiunile eMAG din Bulgaria, din poziţia de country manager, pe care a ocupat-o timp de doi ani. „Înţelegând particularităţile unei pieţe noi, încercând să aplic know how-ul şi transferând în ţara vecină servicii dezvoltate în România, am reuşit să dezvolt şi să transform eMAG Bulgaria într-un business profitabil, alături de creşterea echipei la 200 de oameni.”


Freshful by eMAG

este o platformă care îmbină tehnologia cu ancorarea în nevoile clienţilor în materie de cumpărături zilnice. Hipermarketul online are o gamă de 18.000 de produse alimentare şi a necesitat o investiţie de peste 5 milioane de euro.


Andrei Popescu a urmat cursurile Facultăţii de Finanţe-Bănci, în cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti, perioadă în care a făcut două internshipuri – unul la Banca Transilvania şi un altul la OMV Petrom. În vacanţa de vară imediat după absolvire, a acceptat primul job în una din companiile de consultanţă din Big4, în departamentul de management consulting la Deloitte.

„În paralel, am absolvit masterul de Cercetări avansate în finanţe tot la ASE Bucureşti, iar în ianuarie 2015 m-am alăturat eMAG, unde am ocupat pe rând rolul de junior commercial controller (un an), pricing specialist (trei ani), commercial director, eMAG Bulgaria (trei luni) şi country manager, eMAG Bulgaria (doi ani). Din decembrie 2020, din rolul de business development director, am pus bazele proiectului de groceries şi, în mai puţin de nouă luni, am format o echipă de 200 de oameni cu care am început Freshful by eMAG.”

Jobul ideal, pentru el, este cel în care combină utilul cu plăcutul, care îl ţine departe de zona de confort şi prin care aduce un impact sau creează valoare adăugată in societate.

„Unul dintre cele mai importante lucruri după care definesc un job ideal este ca la finalul fiecărei zile să-ţi dai seama că ai devenit mai bun decât ai fost la începutul ei. Adică acel progres în care investeşti energie şi devotament, exact ca un sportiv de performanţă care are şi succes.”

Îl pasionează ideea de a accepta provocări, de a face mai mult şi mai bine şi asta, spune el, l-a ajutat să ducă la bun sfârşit şi câteva maratoane montane, repetându-şi de câteva ori în timpul curselor „Când nu mai poţi, mai poţi un pic”. Altfel, îl inspiră natura şi răsăritul de soare, iar spiritul pragmatic, combinat cu cel aventurier, l-ar face să-şi pună în bagajul pentru o insulă pustie o cutie de chibrituri, un cuţit şi o coardă de sărituri. „Provocarea de zi cu zi este cea în care eşti întotdeauna cu un pas înainte, urmăreşti trendurile, te sui pe ele şi oferi o experienţă completă celor care îţi utilizează produsul şi serviciul. Categoric, de unul singur este aproape imposibil să şi reuşeşti, aşa că ai nevoie de specialişti în jurul tău, cărora să le oferi motivaţie şi perspective”, spune Andrei Popescu.

Când era mic, se visa pompier, fotbalist sau astronaut. Nu i-au ieşit, însă în ultimii ani a schimbat macazul şi a cochetat cu ideea de a deveni antreprenor. La eMAG experimentează din plin mediul antreprenorial. Şi dacă ar fi să o ia acum de la zero din nou, ar mai face lucrurile la fel? „Cred că exact parcursul profesional de până acum este motivaţia pentru care aş lua-o de la început în carieră. Categoric, toate lucrurile bune şi mai puţin bune şi ordinea în care s-au întâmplat au avut un rol clar şi au apărut de cele mai multe ori în locul şi momentul potrivit.”

Aşa că, după ce a parcurs drumul până acum, Andrei Popescu i-ar sfătui pe tinerii care acum încep să meargă pe traseul carierei, să înveţe, să citească, să întrebe, să descopere.

„Este fascinant câtă informaţie este disponibilă în jurul nostru. Trebuie doar filtrată şi accesată. Şi întotdeauna, să pună pasiune în orice fac.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.