Unul dintre cele mai mari oraşe europene vrea să interzică circulaţia auto

Autor: Andra Stroe Postat la 29 septembrie 2019 1443 afişări

Unul dintre cele mai mari oraşe europene vrea să interzică circulaţia auto

Barcelona ar putea salva sute de vieţi şi ar putea diminua cu un sfert poluarea aerului dacă ar reuşi să implementeze un nou sistem de străzi. 

Un studiu realizat de Institutul pentru Sănătate Globală din Barcelona arată că ar putea fi prevenite 667 de decese premature în fiecare an, dacă s-ar reuşi construi toate cele 503 superblocuri proiectate în planul iniţial al oraşului, scrie The Guardian.

Superblocurile sunt grupuri de străzi construite între blocuri, pe care traficul ar putea fi redus până la zero, spaţiul putând fi pus astfel la dispoziţia pietonilor sau transformat în zone de joacă.

Conceptul a fost gândit de BCNecologia, o agenţie condusă de Salvador Rueda.Raportul susţine că toate cele 503 superblocuri ar reduce nivelul de dioxid de azot (NO2)  cu 24%, de la nivelul actual de 47 de miligrame pe metru cub la 36 de miligrame pe metru cub, nivelul maxim recomandat fiind de 40 de miligrame/mc.

Cel mai notabil rezultat, pe lângă cel legat de nivelul de poluare, este că ar putea fi prevenite anual 291 de morţi premature, urmat de reducerea zgomotului provocat de trafic şi încălzirea excesivă.

Speranţa de viaţă a locuitorilor ar putea creşte cu aproape 200 de zile, iar cheltuielile la nivel de oraş s-ar putea diminua cu 1,7 miliarde de euro pe an. Studiul estimează, de asemenea, că numărul total de cca. 1,19 milioane de curse cu autovehiculele personale ar scădea la 230.000 pe săptămână, cetăţenii renunţând la transportul cu autoturismele în favoarea mijloacelor de transport în comun sau a plimbărilor cu bicicleta ori pe jos.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
strazi,
autoritati,
barcelona

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.