Un alt fel de ABC

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 23 octombrie 2019 193 afişări

Pentru Carmen Dumitru, înotul s-a transformat într-o variantă de business atunci când şi-a dus propriul copil să înveţe acest sport. 150.000 de euro mai târziu, punea bazele clubului Acvatic Bebe Club (ABC), o oază de bălăceală pentru cei mici, care i-a adus antreprenoarei afaceri de 238.000 de euro în 2018.

„Acvatic Bebe Club este o afacere de familie în care am investit mult suflet eu, soţul meu şi tatăl acestuia”, povesteşte Carmen Dumitru, proprietara şi directoarea clubului de înot. Dincolo de suflet însă, familia Dumitru a investit 150.000 de euro, sumă la care s-au adăugat 55.000 de euro în modernizări şi renovări anuale, dar şi în serviciile ulterioare incluse în business – salina, pentru salinoterapie, şi kinetoprofilaxia, adică prevenirea alterării stării de sănătate, prin masaj şi exerciţii fizice. Aşa a apărut, în 2013, primul – şi momentan singurul – spaţiu Acvatic Bebe Club, în Bucureşti, pe strada Delea Nouă, la numărul 15, în apropiere de Piaţa Muncii.

„Ne dorim să putem oferi acest tip de activitate şi părinţilor din alte oraşe, prin susţinerea partenerilor, deţinători deja ale unor spaţii cu piscină sau dornici să investească în acest sens, dispuşi să primească consultanţă în acest domeniu nişat”, spune Carmen Dumitru.

Acvatic Bebe Club i-a adus anul trecut o cifră de afaceri de 238.000 de euro, iar în prima jumătate din 2019 veniturile au fost de 134.000 de euro. Clubul de înot pentru copii şi salina funcţionează cu un număr mediu de 18 angajaţi.

„Sunt studii care arată cum copiii care au început această activitate (înotul – n. red.) de la o vârstă timpurie au un nivel ridicat de creativitate şi dorinţă de explorare, reuşind chiar să performeze în anumite domenii, nu neapărat sportive”, spune fondatoarea Acvatic Bebe Club.

Un abonament lunar costă între 170 şi 320 de euro, în funcţie de numărul de şedinţe şi intervalul orar în care pot veni copiii la cursuri. Un abonament anual poate ajunge la 3.300 de euro, acesta fiind cel mai scump din ofertă. Temperatura constantă în apă este de 32 de grade Celsius, iar procedurile de predare sunt dezvoltate împreună cu psihologi pentru copii şi personalizate în funcţie de obiectiv. Clubul de înot oferă cursuri pentru bebeluşi cu vârste de 4-36 de luni, dar şi pentru copii de 3-6 ani.

„Clienţii sunt părinţii care doresc să investească în educaţia alternativă pentru copiii lor, care înţeleg beneficiile practicării acestei activităţi de la o vârstă timpurie şi care doresc să câştige siguranţa acvatică şi dezvoltarea armonioasă a celor mici”, spune Carmen Dumitru.

Bebeluşii pot veni la „bălăceală” începând cu vârsta de patru luni, iar procedeele de înot pot fi exersate începând de la vârsta de trei ani şi jumătate – patru ani.


Fructele Pământului – producţie de sosuri picante (jud. Giurgiu)

Fondator: Andrei Teodorescu

Investiţie iniţială: 50.000 de euro

Cifră de afaceri în perioada decembrie 2018 - iulie 2019: 80.000 de lei (17.000 de euro)

Prezenţă: Bucureşti, Timişoara, Iaşi


Urzeală - atelier de haine cu motive tradiţionale (Bucureşti)

Fondator: Oana Ivan

Investiţie iniţială: 35.000-40.000 de euro

Cifră de afaceri în 2018: 20.000 de euro

Prezenţă: online, Bucureşti


DVI Top Consulting – foodtruckuri (Bucureşti)

Fondatori: Ioan Guşoi şi alţi doi fondatori

Investiţie iniţială: 80.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2019: 420.000 de euro

Prezenţă: naţională


Colantări Ieftine – atelier pentru colantarea maşinilor (Bucureşti)

Fondator: George Mircea

Investiţie iniţială: 13.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti, cu acoperire naţională


Liniidelână - producţie de decoraţiuni şi articole vestimentare croşetate (Bucureşti)

Fondator: Cristina Dănescu

Investiţie iniţială: 1.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru

2019: 8.000-9.000 de euro

Prezenţă: online (pe site-ul propriu şi pe eMAG)


ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste

1,7 milioane de locuri de muncă.     

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.


Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.