Topul celor mai doriţi angajatori în 2017

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 17 iulie 2017 373 afişări

Oracle, Microsoft, IBM, Continental şi Google sunt companiile la care îşi doresc să lucreze cei mai mulţi dintre candidaţii de pe piaţa locală a muncii.

Rezultatele studiului Cei mai doriţi angajatori, iniţiat în perioada martie – mai a acestui an, de către Catalyst Solutions, confirmă interesul candidaţilor pentru companiile de tehnologie. Studiul Cei mai doriţi angajatori dezvăluie percepţiile candidaţilor în raport cu angajatorii care activează în România. Acesta sondează gradul de atractivitate al brand-urilor de angajator, precum şi aşteptările pe care candidaţii le au de la aceştia.

Topul Celor mai doriţi angajatori este dominat de companii care activează în IT, Automotive, Oil&Gas, precum şi companii care îşi desfăşoară activitatea în Telecom şi FMCG. Companiile care se plasează pe primele 10 poziţii în 2017 sunt: Oracle, Microsoft, IBM, Continental, Google, OMV Petrom, Vodafone, Amazon, Grup Renault România şi Coca-Cola HBC. În top 20, sunt reprezentate industriile financiar-bancar, consultanţă şi BPO. Participanţii la studiu au fost întrebaţi care sunt top 3 companii pentru care îşi doresc să lucreze, iar răspunsurile lor au fost libere, neasistate.

„Într-o piaţă în care pentru a atrage şi reţine candidaţii doriţi, companiile au nevoie de informaţii specifice cu privire la grupul ţintă şi comportamentul acestora, studiul “Cei mai doriţi angajatori” le pune la dispoziţie astfel de date pentru construirea strategiei de recrutare şi Employer Branding. Cum mă situez în topul preferinţelor grupului ţintă? Care sunt canale de comunicare pe care ar trebui să le folosesc pentru ca mesajul companiei mele, respectiv oportunităţile de carieră să fie cunoscute de ei? Care sunt motivele pentru care candidaţii nu au aplicat la joburile companiei mele, deşi sunt pe lista companiilor dorite de ei? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care pot oferi răspunsuri rezultatele studiului Cei mai doriţi angajatori” – Alexandra Stancu, talent attraction & employer branding coordinator, Catalyst Solutions.

„Pentru că, indiferent de pregătirea, experienţa sau profilul candidaţilor, la Oracle există constant poziţii deschise. Fie că vorbim de roluri în domeniul financiar, în vânzări, în resurse umane, în domeniul tehnic (development, consultanţă sau support), de candidaţi cu experienţă îndelungată, de nişă, sau aflaţi la început de drum, oportunităţile noastre de carieră acoperă un spectru foarte larg. În plus, angajaţii noştri au acces la resurse diverse de training şi dezvoltare, inclusiv la expertiză şi certificări internaţionale. Politica noastră de resurse umane, care se adaptează în permanenţă trendurilor şi nevoilor pieţei, se reflectă într-un pachet competitiv de beneficii (care include componente de asigurare, servicii medicale şi o serie largă de discounturi şi facilităţi pentru angajaţi). Nu în ultimul rând, Oracle este recunoscut pe piaţa din România pentru cultura sa organizaţională. Angajaţii noştri formează o comunitate bazată pe colaborare, pe pasiuni şi hobby-uri comune şi pe cultivarea intereselor din afara sferei profesionale. Toate acestea se reflectă în mediul de lucru, care este unul prietenos şi inspiraţional” – au declarat reprezentanţii Oracle.

„Credem că acest feedback vis-a-vis de brand-ul de angajator s-a transmis de la angajaţii noştri către piaţă, ceea ce ne poziţionează ca un angajator atractiv pe piaţa muncii din România şi nu numai. Candidaţii care sunt în proces de căutare de oportunităţi de carieră, pun accent pe aceste aspecte atunci când sunt decişi să facă o schimbare profesională. De asemenea, posibilitatea de a lucra cu tehnologii de ultimă generaţie într-un mediu de business dinamic, sunt elemente care diferenţiază Microsoft de alţi angajatori existenţi pe piaţa muncii” – au declarat reprezentanţii Microsoft.

Care sunt criteriile în funcţie de care respondenţii îşi aleg angajatorul? Studiul Cei mai doriţi angajatori analizează criteriile care stau la baza deciziei în funcţie de care candidaţii îşi aleg compania preferată. În top 5 criterii pe care le iau în considerare candidaţii, se plasează mediul de lucru plăcut, alături de pachetul de salarii şi beneficii oferit de compania respectivă. Următoarele criterii sunt siguranţa locului de muncă, posibilităţile de evoluţie profesională respectiv, programele de training pe care compania le oferă. Într-o piaţă în care numărul de oportunităţi de carieră este ofertant, procesul de luare a deciziei devine mai rafinat, candidaţii ţin cont de mai multe aspecte şi valorizează o serie de alte criterii, pe lângă cele financiare.

O altă dimensiune analizată în studiul Cei mai doriţi angajatori se referă la canalele de comunicare folosite de respondenţi atunci când vor să afle mai multe informaţii despre companii şi oportunităţile de carieră. Rezultatele arată că în topul modalităţilor de informare sunt portalurile de joburi (75,43%), recomandările primite de la prieteni şi colegii (63,54%), alături de site-urile companiilor (58,67%). În plus, reţeaua de socializare Linkedin (54,58%), interacţiunea personală cu angajatorii (53,66%), anunţuri ale angajatorilor pe site-uri de ştiri şi de specialitate (50,76%) şi târgurile de joburi (47,40%) sunt preferate de respondenţi.

Cu toate că mediile de comunicare online şi reţelele de socializare sunt prezente destul de sus în topul canalelor utilizate, potenţialii candidaţi nu neglijează interacţiunea directă cu reprezentanţii organizaţiei. De cele mai multe ori, ei sunt în căutarea acelor cadre în care pot discuta direct cu angajaţi din cadrul companilor vizate, fie că vorbim de evenimente la sediul companiei, târguri de carieră sau alte evenimente de business la care este prezent un anumit angajator. Feedback-ul primit de la prieteni sau colegi cântăreşte şi el foarte mult în decizia de angajare. Din acest motiv experienţa pe care companiile o oferă actualilor angajaţi este definitorie pentru reputaţia lor în piaţă.

Rezultatele studiului Cei mai doriţi angajatori din acest an se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – mai 2017. La studiu au participat 11,036 respondenţi cu studii superioare, atât juniori, cât şi candidaţi cu experienţă din toată ţara.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
angajatori,
top,
candidati,
piata,
studiu

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.