Studiu: Românii cheltuie cei mai mulţi bani pe mâncare şi pe întreţinerea locuinţei

Postat la 26 aprilie 2018 191 afişări

Cele mai importante cheltuieli ale românilor sunt legate de alimentaţie şi de locuinţă astfel că, lunar, aceştia cheltuie aproximativ 753 de lei pe mâncare şi 680 de lei pe întreţinerea locuinţei, potrivit unui studiu realizat de Golin şi iSense Solutions.

Studiu: Românii cheltuie cei mai mulţi bani pe mâncare şi pe întreţinerea locuinţei

Distribuţia pe categoriile de vârstă arată că 83% dintre reprezentanţii Generaţiei X consideră cheltuielile cu alimentaţia foarte importante, în timp ce pentru generaţia Millennials şi pentru Generaţia Z acestea sunt importante în proporţie 81%, iar pentru Baby Boomers în proporţie de 79%.

În ceea ce priveşte cheltuielile cu locuinţa acestea sunt importante în proporţie de 80% pentru Millennials şi Generaţia Z, de 76% pentru Generaţia X şi de 72% pentru Baby Boomers.

Analiza evidenţiază faptul că Millennials sunt mai independenţi în ceea ce priveşte deciziile de cumpărare, dar îşi depăşesc bugetele lunare, în timp ce Baby Boomers şi reprezentanţii Generaţiei Z economisesc cel mai mult. În acelaşi timp,  cei din Generaţia X au cele mai mari venituri, dar şi împrumută cele mai mari sume de bani.

„Într-o piaţă în care există simultan patru generaţii active de consumatori, este absolut necesar să înţelegem ce îi apropie şi ce îi diferenţiază, ce cheltuieli sunt importante pentru ei şi unde îşi consumă aceştia bugetele.(...)”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin. 

Studiul a vizat utilizatorii de internet din mediul urban clasificaţi în patru generaţii distincte: Baby Boomers (55-65 ani), cu un buget mediu personal pe lună de 2.407 lei, Generaţia X (39-54 ani) – cu un buget de 2.759 lei, Millennials (24-38 ani) – 2.305 lei şi Generaţia Z (18-23 ani) – 914 lei.

În cazul categoriilor de produse şi servicii tinerii din Generaţia Z şi Millennials acordă o importanţă mai mare cumpărăturilor de îmbrăcăminte, încălţăminte şi produse de îngrijire personală faţă de celelalte generaţii (64% vs. 54% dintre Baby Boomers şi 53% din Gen X).

Cititi mai multe pe www.zf.ro

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.