Renault merge mai departe cu planul de a separa în două companii diferite maşinile electrice de motoarele diesel şi benzină. Nissan şi Mitsubishi ar putea prelua uzina de motoare de la Mioveni

Autor: Bogdan Alecu Postat la 26 mai 2022 52 afişări

Renault merge mai departe cu planul de a separa în două companii diferite maşinile electrice de motoarele diesel şi benzină. Nissan şi Mitsubishi ar putea prelua uzina de motoare de la Mioveni

Luca de Meo, şeful Renault, le-a spus acţionarilor că auditul intern al companiei arată un potenţial puternic pentru planurile constructorului de a separa divizia de maşini electrice de operaţiunile cu motoare cu ardere internă. Planul este de a avea două entităţi separate, fiecare cu 10.000 de angajaţi, cu un potenţial parteneriat pe partea cu motoare cu ardere internă, conform Automotive News Europe.

În România divizia de motoare cu ardere internă alături de cutiile de viteze este inclusă în Uzina Mecanică, iar aceasta face parte din compania Automobile Dacia, care deţine şi centrul logistic ILN – de unde sunt livrate colecţiile CKD de maşini dezasamblate. Pentru ca acestea să îşi schimbe acţionarul acestea mai departe trebuie separate de uzina Dacia din punct de vedere contabil.

Renault ia astfel o decizie similară cu cea a altor constructori care vor să ţină pasul cu Tesla – care a devenit mult mai valoroasă decât constructorii auto “tradiţionali” în ciuda volumelor mult mai mici.

Planul Renault este de a concentra operaţiunile cu maşini electrice în Franţa, timp în care cele cu motoare cu ardere internă vor fi concentrate în terţe ţări, unde deja constructorul produce cele mai multe maşini “clasice”. Mai mult, Renault a primit cereri de parteneriate pentru partea de motoare cu combustie internă - pe lista scurtă fiind Nissan şi Mitsubishi, cei care la nivel mondial încă se concentrează pe astfel de propulsoare, în special pentru pieţe precum Asia, Africa sau America de Sud. De partea cealaltă, motorul produs de Dacia la Mioveni este unul de origine Nissan.

Giganţii auto deja au anunţat că vor investi masiv în electrificare, dar în propriile ţări, iar guvernele acestor ţări fie sunt acţionari, fie au ajutat financiar compania respectivă, fie şi-şi, cum este cazul Renault în Franţa.

Automobile Dacia a revenit pe plus în 2021 şi a înregistrat o cifră de afaceri de 21,4 miliarde de lei, în urcare cu 17% faţă de rezultatul din 2020, potrivit unui raport al companiei. Creşterea vine în contextul în care producţia a rămas la un nivel similar, însă uzina a livrat maşini mai scumpe şi a demarat livrările de Jogger, dincolo de lansările comerciale pentru noile Sandero şi Logan, alături de Duster facelift.  Dacia a pierdut însă titlul de cea mai mare companie din România după cifra de afaceri, în contextul în care OMV Petrom a revenit pe primul loc, cu venituri consolidate de 26 de miliarde de lei pe fondul scumpirii fără precedent a gazului natural şi a energiei, alături de revenirea barilului de petrol. Dacia a depăşit constant OMV Petrom începând cu anul 2014 şi timp de şapte ani a deţinut titlul de compania cu cea mai mare cifră de afaceri.  Vânzările de maşini şi componente au urcat cu 17,4% la 19,398 mld. Lei, exporturile accelerând cu 20,7% în timp ce în intern au scăzut cu 5,3%. De asemenea vânzările de piese de schimb au urcat cu 14,5% la 1,104 mld. Lei, la export avansul fiind de 18,4%, ritm dublu faţă de vânzările în România. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
motoare,
mioveni,
renault,
masini electrice,
nissan

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.