Profit net de 391 milioane lei pentru ING România în primele 9 luni ale 2016

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 15 noiembrie 2016 177 afişări

ING Bank România a raportat în primele nouă luni ale anului 2016 creştere deopotrivă pentru portofoliul de credite cât şi cel de clienţi activi. In primele trei trimestre ale anului 2016, venitul total a crescut cu 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2015, ajungând la 988 milioane de lei. Câştigul se datorează dezvoltării afacerii şi veniturilor din tranzacţia cu acţiuni Visa. Excluzând impactul vânzării de acţiuni Visa, venitul total s-a ridicat la 865 milioane de lei, în creştere cu 16%.

Profit net de 391 milioane lei pentru ING România în primele 9 luni ale 2016

Costurile operaţionale au ajuns la 470 de milioane de lei, cu 13% mai mult decât în perioada similară a anului precedent, în principal prin creşterea costurilor cu angajaţii, costurilor de reglementare şi investiţiilor în tehnologie. Costurile cu provizioanele de risc au ajuns la 53 de milioane de lei, faţă de 32 milioane de lei în primele nouă luni din anul precedent, variaţie care vine din creşterea în volum a creditelor noi. Rata creditelor neperformante s-a îmbunătăţit, de la 5,4% în perioada ianuarie - septembrie 2015, la

4% la sfârşitul lui septembrie 2016, reflectând abordarea responsabilă în creditare a ING. Raportul costuri/ venituri este de 54,4% (47,6% incluzând tranzacţia cu acţiuni Visa), cu ROE la 19,3% (26,2% incluzând tranzacţia cu acţiuni Visa).

Profitul net a crescut la 391 millioane de lei, cu 56% mai mult decât în anul precedent. Excluzând câştigurile din tranzacţia cu acţiuni Visa, profitul net ING România în primele 9 luni ale anului 2016 a crescut cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ajungând la 290 de milioane de lei.

“ING România a înregistrat rezultate solide în primele nouă luni din 2016. Creşterea creditării şi atragerea a peste 100.000 de clienţi activi noi demonstrează că strategia noastră de business este eficientă. Vom păstra direcţia actuală de dezvoltare şi, în 2017, ne propunem să ajungem la o cotă de piaţă de 10% clienţi cu salarii", a declarat Michal Szczurek, CEO ING România.

Fondurile atrase s-au ridicat la 20,7 miliarde de lei, la sfârşitul lunii septembrie 2016, cu 26% mai mult decât la sfârşitul lunii septembrie 2015. Portofoliul de credite a înregistrat, de asemenea, o creştere de 29%, de la 13,2 miliarde la 17 miliarde lei la sfârşitul lunii septembrie 2016. Evoluţia a fost determinată în principal de creşterea creditelor pentru persoane fizice şi pentru IMM-uri. Creditarea în lei a crescut cu 53%, la 11,3 miliarde de lei.

Cota de piaţă a ING România în creditare s-a majorat până la 7,5% in primele 9 luni ale 2016, de la 5,7% în aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, cota de piaţă în fonduri atrase s-a ridicat la 7,6%, comparativ cu 6,7% în 2015.

Începând din 18 octombrie 2016, clienţii pot tranzacţiona fonduri mutuale prin serviciul mobil ING Home’Bank, indiferent dacă înainte de această dată aveau sau nu un portofoliu de fonduri. Până în prezent, posesorul unui portofoliu de fonduri mutuale putea vizualiza evoluţia acestuia în aplicaţia ING Home’Bank.

Anul acesta, ING în parteneriat cu Impact Hub Bucureşti a lansat Startarium – o platformă online pentru antreprenori care oferă resursele necesare pentru a începe sau a dezvolta o afacere. Startarium.ro oferă conţinut educaţional personalizat pentru piaţa românească, legislaţia şi normele sale comerciale. Oferă cursuri online de comunicare, marketing şi vânzări, precum şi acces la mentori, investitori şi o platformă de crowdfunding.

Joi, 3 noiembrie, ING Group a publicat rezultatele financiare pentru trimestrul 3 al 2016, raportând un profit net de 1.336 milioane de euro (0,35 euro pe acţiune), o creştere de 22,3% de la an la an.

ING România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înfiinţată în 1994, ING România este în prezent o bancă

universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ing,
romania,
profit net,
crestere,
clienti,
credite

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.