Managerii despre generaţia Y la muncă. Adrian Cojocar, Intercapital Investment Management: “Cred că cel mai mult îşi doresc succesul construit pe o pasiune personală”

Autor: Ioana Matei Postat la 18 septembrie 2014 80 afişări

BM: Ce pondere (aproximativa) au tinerii în compania pe care o conduci?

R:77%

BM: Cum este sa fii sef de Generatia Y, fiind un reprezentant al acestei generatii?

R: Este o realizare personala dar in acelasi timp si o provocare.

Ca tanar ajuns director general simti ca trebuie sa depui mai mult efort ca sa te ridici la asteptarile celor din jur comparativ cu o persoana mai varsnica, ce inspira experienta si incredere doar prin simplul aspect.

BM: Care sunt principalele caracteristici ale generatiei Y, din punctul dvs. de vedere?

Cei din generatia Y s-au nascut antreprenori. Aproape toti vor sa inceapa o afacere proprie si renunta cu greu la acest vis pentru a ocupa pozitii intr-o companie care sa le ofere venitul stabil de care au nevoie.

BM: Care sunt punctele forte si slabiciunile reprezentantilor generatiei dvs.?

R: Stim sa cautam informatiile de care avem nevoie si de aceea sa le accesam mult mai repede, avem o capacitate mai mare de a acumula cunostinte, ne adaptam mai repede la mediul dinamic de business. In acelasi timp suntem mai putin rigizi, avem idei mai creative, suntem mai indrazneti cand vine vorba de punerea in practica a unor idei noi si asta poate sa deschida multe oportunitati.

Avem mai putina rabdare, vrem sa vedem rezultate intr-un timp poate prea scurt. Nu am trecut prin multe esecuri astfel incat sa invatam sa le gestionam, ceea ce poate fi un dezavantaj.

BM: Sunt ei diferiti de generatiile  X (1960 - 1980) sau Baby Boomers (1940 - 1960)?

R: Generatia X incearca sa tina pasul cu noile tehnologii si tendinte dar intampina uneori dificultati in a se adapta. Acestia imbina tehnicile consevatoare cu noile tehnologii. Generatia Y in schimb vrea sa utilizeze imediat orice metoda de comunicare nou aparuta sau tehnologie.

BM: Cat cantaresc pentru tineri cariera, provocarea, pasiunea, succesul, loialitatea fata de companie?

R: Cred ca cel mai mult isi doresc succesul si daca se poate construit pe o pasiune personala.

BM: A adus Generatia Y schimbari in organizatia pe care o conduci?

R: Compania pe care o conduc in prezent a fost construita de la zero de un grup de tineri, care au demonstrat ca sunt capabili sa puna pe picioare un business de succes in domeniul investiilor, intr-o perioada in care piata era oarecum intr-o faza incipienta si erau multe necunoscute.

BM: Ce schimbari ai facut/intentionezi sa faci pentru a adapta organizatia la nevoile lor?

R: Compania noastra are in general un public tinta mai matur pentru ca ei sunt cei care de obicei se gandesc cum sa-si creasca disponibilitatile pe care le-au acumulat de-a lungul vietii. Cu toate aceastea am luat masuri si pentru a ne apropia de cei din generatia mai tanara, care va avea in curand aspiratii investitionale. Pentru ca noi, tinerii, suntem orientati catre comunicarea online, am demarat primii pasi pentru a construi o comunitate de fani pe Facebook, care ii tine la curent cu noutatile noastre si in acelasi timp ne oferta oportunitatea de a primi feedback din partea lor pentru a ne imbunatati serviciile.

BM: Cum crezi ca va evolua piata muncii?

Va fi o concurenta mai acerba pe piata muncii, in conditiile tendintei de orientare antreprenoriala a tinerilor, si vor castiga cei care se vor adapta mai repede si vor inova produse si servicii care sa aiba succes in randul publicului larg sau unei nise de piata.

BM: Dincolo de piata muncii, care vor fi schimbarile pe care le aduc tinerii in societate?

Noile tehnologii de comunicare dau posibilitatea tinerilor sa-si gaseasca comunitati cu aceleasi principii si sa se uneasca. Acestea le ofera o forta de mobilizare cu care ar putea sa-si impuna ideile si sa aduca schimbarile pe care si le doresc in societate.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/managerii-despre-generatia-y-la-munca-adrian-cojocar-intercapital-investment-management-cred-ca-cel-mai-mult-isi-doresc-succesul-construit-pe-o-pasiune-personala-13297100
13297100
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.