Lupta anti-corupţie din China a făcut victime neaşteptate: vinul franţuzesc

Autor: Dorin Oancea Postat la 20 octombrie 2014 115 afişări

Vânzările de vinuri ale regiunii Bordeaux au scăzut cu circa o cincime, la 1,8 miliarde de euro, din vara anului trecut până în iulie 2014. Tendinţa de scădere s-a manifestat şi în 2013, de la vârful atins în 2012, când veniturile din vânzarea vinurilor au ajuns la importanta sumă de 4,3 miliarde de euro.

Lupta anti-corupţie din China  a făcut victime neaşteptate: vinul franţuzesc

Responsabilă pentru scăderi sunt anii mai slabi, dar cu precădere reducerea cererii în China. Vinul era şi este privit în China drept un simbol al reuşitei în viaţă şi al statusului social ridicat; multe podgorii frunţuzeşti din Bordeaux sau din Burgundia şi-au găsit în ultima vreme proprietari chinezi.

Ca orice bun de lux, vinul a  avut de suferit din cauza încetinirii ritmului de creştere economică din China, dar şi din cauza campaniei anti-corupţie a preşedintelui Xi Jinping. Autorităţile au impus pur şi simplu că bugetarii nu au voie să cumpere sau să consume bunuri de lux, de la poşete Burberry la vinuri Chateau Margaux.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/lupta-anti-coruptie-din-china-a-facut-victime-neasteptate-vinul-frantuzesc-13421802
13421802
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.