Kaufland: 2.400 din toţi cei 2.900 de furnizori ai Kaufland România sunt locali. Din fiecare leu cheltuit la casă, 67 de bani merg direct către afaceri româneşti

Autor: Florentina Niţu Postat la 27 ianuarie 2022 381 afişări

Kaufland: 2.400 din toţi cei 2.900 de furnizori ai Kaufland România sunt locali. Din fiecare leu cheltuit la casă, 67 de bani merg direct către afaceri româneşti

„Reprezentanţii Kaufland au trimis un drept la replică la articolul ZF „Vreau din România“? Germanii de la Kaufland aduc ţelină din Germania, ridichi din Italia, roşii din Maroc şi castraveţi din Turcia. ZF îşi propune sa vadă cum arată coşul de legume din aceasta iarnă, astfel că a intrat în mai multe magazine”.

Kaufland, parte a grupului german Schwarz, şi al doilea cel mai mare jucător din comerţul alimentar din România după cifra de afaceri din 2020 - 12,8 mld. lei - şi 148 de magazine, are 2.400 de furnizori locali, adică peste 80% din furnizorii totali, potrivit reprezentanţilor companiei.

"2.400 din toţi cei 2.900 de furnizori ai Kaufland România sunt locali. (...) În prezent, peste 80% din furnizorii cu care colaborăm sunt din România, procent care a crescut de la an la an", au spus reprezentanţii Kaufland.

Reprezentanţii Kaufland au trimis un drept la replică la articolul ZF „Vreau din România“? Germanii de la Kaufland aduc ţelină din Germania, ridichi din Italia, roşii din Maroc şi castraveţi din Turcia. ZF îşi propune sa vadă cum arată coşul de legume din aceasta iarnă, astfel că a intrat în mai multe magazine”.

Aceştia au menţionat că în plin sezon, procentul de legume-fructe româneşti din Kaufland ajunge şi până la 90%. Însă, iarna, din cauza producţiei mai mici din România, mare parte din produse sunt importate. 

"În sezonul rece,  producţia locală de legume şi fructe se face cu preponderenţă în câmp deschis, respectiv solarii neîncălzite. Din păcate, un număr foarte redus de producători locali au forţa financiară de a investi în sere încălzite, având în vederea amploarea costurilor de încălzire pe timp de iarnă, care generează un preţ foarte ridicat per produs recoltat, ce nu se încadrează în preţul pieţei şi este, automat, neprofitabil", au spus oficialii Kaufland România.

Aceştia au subliniat că în prezent peste 70 de articole sunt româneşti din categoria legume şi fructe comercializate în magazinele Kaufland din toată ţara, precum mere, struguri, cartofi, dovleac plăcintar, gulii, hrean, păstărnac, sfeclă roşie, ţelină, salată sau spanac. ZF a scris că în magazinul Kaufland de pe Barbu Văcărescu, în data de 19 ianuarie, ţelina era din Germania şi salata verde din Italia. În ceea ce priveşte merele, acestea proveneau din România şi Polonia.

Kaufland a oferit următoarele precizări pentru categoriile de legume prezentate în materialul ZF:

  • Conopida – este specifică sezonului din România în perioda septembrie - noiembrie. Este un articol perisabil, care nu poate fi depozitat peste iarnă sau în extra sezon. În afara lunilor menţionate, îl importăm.
  • Broccoli – nu există producţie suficientă în România.
  • Castraveţi – sezonul din România este mai-octombrie pentru cornichon şi mai-septembrie pentru Fabio. În rest, nu există producţie în România, din cauza climei sau se gasesc cantităţi care acoperă până la 20% din necesar. Produsul este importat în extra sezon.
  • Ardei – sezonul din Romînia este iulie-octombrie. În rest, nu există producţie pe plan local, se importă în extra sezon.
  • Roşii – sezonul din România este iunie - septembrie. În extra sezon, serele încălzite din România produc circa 10% din necesar. 
  • Salata verde – 70% din necesar este acoperit de producţie românească, respectiv 30% import. Producţia din România este afectată când se înregistrează temperaturi scăzute (ger), caz în care produsul se importă.
  • Dovlecel – sezonul din România este mai-octombrie. În rest, nu există productie pe plan local, se importă în extra sezon.
  • Cartof dulce – În România există culturi limitate, experimentale. Produsul este originar din Egipt, zonă cu climă diferită, călduroasă. 
  • Ridiche roşie – necesarul este acoperit în proporţii egale de producţie locală şi de import. Producţia din România este afectată de temperaturi scazute (ger), situaţii în care produsul se importă. 
  • Ţelina – sezonul din România este octombrie - februarie. În magazinele Kaufland comercializăm 60% din necesar de la producători locali, respectiv 40% din import. Producţia din România este afectată de temperaturi scaăzute (ger), situaţii în care apelăm la import.

Numai anul trecut, Kaufland a direcţionat către producătorii români 1,9 miliarde euro cheltuieli directe. Astfel, din fiecare leu cheltuit la casă, 67 de bani merg direct către afaceri româneşti. În prezent, peste 80% din furnizorii cu care colaborăm sunt din România, procent care a crescut de la an la an. Kaufland România are în politica de achiziţii la nivelul întregului grup să opteze pentru colaborări cu producători locali, acolo unde ei există, având toate avantajele pentru astfel de parteneriate: scurtarea lanţului de aprovizionare, preţuri mai avantajoase la raft, sortiment pe gustul clienţilor şi susţinerea economiei locale”, au mai spus reprezentanţii Kaufland.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
kaufland,
romania,
furnizori,
afaceri,
bani,
casa,
cheltuieli

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.