Industria de outsourcing, cu 1.000 de companii şi 180.000 de angajaţi: provocarea noastră este să atragem oameni, să-i pregătim şi să ne menţinem numărul de angajaţi

Autor: Ramona Cornea Postat la 03 iulie 2022 65 afişări

Industria locală a serviciilor de externalizare a diferitelor procese de business este unul dintre cele mai dinamice sectoare ale economiei, care cuprinde în prezent 1.080 de companii cu 178.000 de angajaţi.

Industria de outsourcing, cu 1.000 de companii şi 180.000 de angajaţi: provocarea noastră este să atragem oameni, să-i pregătim şi să ne menţinem numărul de angajaţi

♦ Majoritatea companiilor din această industrie spun că cele cele mai mari ameninţări post pandemie sunt legate de „atragerea, pregătirea, motivarea şi retenţia angajaţilor” ♦ Daniela Micuşan, Majorel România: „Cea mai mare problemă a acestui an este recrutarea“ ♦ Roxana Radu, DB Schenker GBS: „Una dintre marile încercări ale organizaţiei noastre rămâne fluxul de personal.”

Industria locală a serviciilor de externalizare a diferitelor procese de business este unul dintre cele mai dinamice sectoare ale economiei, care cuprinde în prezent 1.080 de companii cu 178.000 de angajaţi. Aproape jumătate dintre companiile din această industrie spun că cele cele mai mari provocări postpandemie sunt legate de atragerea, pregătirea, motivarea şi reţinerea angajaţilor.

Conform unui studiu realizat de Asociaţia Business Service Leaders în România, 49% dintre companiile chestionate au afirmat că cele mai mari provocări postpandemie sunt legate de atracţia, pregătirea, motivarea si retenţia angajaţilor, precum şi de modalităţile de a-i determina să se reîntoarcă la birou.

„Cea mai mare provocare a acestui an este recrutarea. Anul 2021 a fost anul în care am crescut foarte mult, practic ne-am dublat numărul de angajaţi, ajungând la un număr de peste 2.000 de oameni. Anul acesta continuăm să creştem, am adăugat clienţi noi în portofoliul nostru, iar recrutarea oamenilor potriviţi rămâne în continuare focusul nostru principal. În acelaşi timp, creşterea aceasta abruptă pune presiune pe departamentele de suport, pe infrastructură, ceea ce necesită un management extrem de flexibil”, a spus Daniela Micuşan, director general al companiei Majorel România, în un răspuns pentru realizarea anuarului ZF Cei mai mari jucători din economie.

Majorel România a crescut puternic anul trecut, avansând de pe poziţia a noua în clasamentul ZF Cei mai mari jucători din economie, sectorul companiilor din outsourcing, până pe locul patru. Cifra de afaceri a companiei în 2021 a fost mai mult decât dublă decât cea din 2020, crescând cu 118%, de la 146,2 mil. lei la 319,1 mil. lei.

Philippe Gabulon, CEO al Société Générale Global Solution Centre în România, vorbeşte şi el despre deficitul de talente ca fiind una dintre principalele provocări ale acestei perioade.

„O provocare pe care o putem observa este deficitul de talente din România. Aşadar, chiar dacă vorbim despre tehnologie şi tendinţe digitale, accentul va rămâne pe oamenii noştri – prin implicare şi motivare, învăţare şi dezvoltare, perfecţionare sau recalificare şi mobilitate internă. Anul 2022 va reprezenta o perioadă de testare, vom vedea astfel care sunt cele mai bune metode şi abordări în ceea ce priveşte acest concept de nou normal şi cum putem răspunde cel mai bine nevoilor curente”, a spus Gabulon.

Société Générale Global Solution Centre este al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa locală de servicii de outsourcing după cifra de afaceri înregistrată în anul 2021, conform clasamentului din anuarul ZF Cei mai mai jucători din economie. Compania are aproape 2.100 de angajaţi pe piaţa din România.

Pentru centrul de servicii al DB Schenker din România, divizia de logistică a gigantului german Deutsche Bahn, rata de retenţie a personalui şi găsirea candidaţilor potriviţi reprezintă una dintre principalele provocări.

„Una dintre marile încercări ale organizaţiei noastre rămâne fluxul de personal, fiind într-o strânsă legătură cu identificarea candidaţilor experimentaţi într-o piaţă competitivă. Odată cu debutul pandemiei, atriţia a scăzut, însă a fost urmată de o creştere, iar în acest moment este în stagnare, spune Roxana Radu, chief people officer, DB Schenker GBS.

Centrul de servicii al DB Schenker ocupă poziţia a opta în clasamentul celor mai mari jucători din industria sa, cea de externalizare a serviciilor, cu o cifră de afaceri de 132 mil. lei în anul 2021 şi cu o medie de 933 de angajaţi anul trecut, în creştere cu 56 de persoane faţă de anul precedent.

Cătălin Iorgulescu, vicepreşedintele Asociaţiei Business Service Leaders în România, confirmă şi el ce spun reprezentanţii companiilor din industria sa.

„Concis, conform ultimului studiu ABSL, principalale trei provocări sunt : personalul, personalul şi personalul. Acest studiu ce are ca temă situaţia post pandemică arată că 49% dintre companiile chestionate au afirmat că cele mai mari provocări post pandemie sunt legate de atracţia, pregătirea, motivarea si retenţia angajaţilor, precum şi de modalităţile de a-i determina să se reîntoarcă la birou”, afirmă Cătălin Iorgulescu, în un răspuns pentru anuarul ZF Cei mai mari jucători din economie 2022.

Daniela Micuşan, director general al companiei Majorel România:

Cea mai mare provocare a acestui an este recrutarea.

Philippe Gabulon, CEO al Société Générale Global Solution Centre în România:

O provocare pe care o putem observa este deficitul de talente din România.

Roxana Radu, chief people officer, DB Schenker GBS:

Una dintre marile încercări ale organizaţiei noastre rămâne fluxul de personal, fiind într-o strânsă legătură cu identificarea candidaţilor experimentaţi într-o piaţă competitivă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
angajati,
companii,
industrie,
oameni,
provocare,
economie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.