Dispariţia a 1.800 de chioşcuri în ultimul an lasă un gol de 250 milioane euro în vânzări

Postat la 03 februarie 2016 313 afişări

România mai avea la finalul anului trecut doar 53.350 de chioşcuri, magazine mici şi alimentare, respectiv jucători ai comerţului tradiţional, după ce doar în 2015 au tras obloanele circa 1.800 de unităţi, potrivit calculelor ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

Dispariţia a 1.800 de chioşcuri în ultimul an lasă un gol de 250 milioane euro în vânzări

 Mai mult, valoarea totală a businessului din comerţul tra­diţional a scăzut cu 250 de mi­lioane de euro, până la 7,4 mi­liarde de euro, arată datele Euromonitor.

La polul opus, comerţul modern, respectiv lanţurile de hipermarketuri, supermarketuri şi discount continuă dezvoltarea, care se vede atât în numărul de magazine, cât şi în cifra de afaceri, arată atât datele ZF, cât şi cele ale Euromonitor.

Astfel, pe piaţa locală sunt prezente 12 reţele străine (inclusiv Billa, care a fost preluată de Carrefour, însă tranzacţia nu a primit încă acordul de la Consiliul Concurenţei) cu un total de aproape 1.700 de magazine sub mai multe formate, res­pectiv hiper­marketuri, super­marketuri, proxi­mitate, cash&ca­rry şi discount.

De altfel, ma­ga­zinele de proxi­mitate au devenit ultimul pariu al co­mercianţilor mo­­derni care atacă astfel jucătorii din comerţul tradiţional.

Cititi mai multe pe www.zf.ro

Urmărește Business Magazin

/actualitate/disparitia-a-1-800-de-chioscuri-in-ultimul-an-lasa-un-gol-de-250-milioane-euro-in-vanzari-15029399
15029399
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.