Diaspora se întoarce acasă. Factorii care-i conving pe români să revină acasă

Autor: Andreea Tobias Postat la 27 aprilie 2021 398 afişări

Mai mult de 55% dintre biletele de avion vândute de o agenţie de turism online cu date de călătorie în preajma Paştelui au ca destinaţie România. Vizitele la rude, prieteni, cunoştinţe şi eliberarea de stres sunt principalele motive de călătorie în 2021.

Diaspora se întoarce acasă. Factorii care-i conving pe români să revină acasă

După ce anul trecut Sărbătorile Pascale au arătat cu totul altfel faţă de cum eram obişnuiţi, anul acesta, pe fondul condiţiilor mai relaxate de călătorie şi exceptării de la carantină a persoanelor vaccinate sau care au avut COVID în ultimele 90 de zile, românii din Diaspora se întorc acasă chiar şi din ţări aflate pe lista galbenă, cum ar fi Franţa, Italia, Belgia sau Olanda, fapt confirmat şi de către specialiştii Vola.ro, care au anunţat că mai mult de jumătate dintre biletele de avion vândute în luna aprilie cu perioadă de călătorie săptămânile din preajma Paştelui au ca destinaţie România.

56% dintre biletele de avion vândute de agenţia de turism menţionată, cu date de călătorie în preajma Paştelui, au ca destinaţie România.

Dată fiind cererea crescută pentru destinaţii cu o comunitate mare de români, cum ar fi Italia sau Marea Britanie, adesea biletele de avion din sau spre aceste destinaţii pot fi achiziţionate cu preţuri mai mici decât acelea plătite pentru un zbor intern în România. Astfel, românii plătesc, în medie, 81 de euro pentru un bilet cu plecare din Marea Britanie şi destinaţie România, în vreme ce pentru un zbor România-Marea Britanie tariful mediu este chiar mai mic, anume 62 de euro. O situaţie similară este şi în cazul România-Italia, unde românii achită, în medie, 65-70 de euro pentru călătorii spre sau dinspre Italia, prima ţară europeană care a impus un lockdown anti-COVID-19.

Pentru călătorii interne în România, tariful mediu al biletelor de avion este de 86 de euro per segment de zbor, preţ ce ar putea fi pus pe seama taxelor aeroportuare ridicate şi numărului încă redus de curse spre majoritatea oraşelor mari din România.

Destinaţiile preferate de români de Paşte rămân în mare parte neschimbate în ciuda faptului că pandemia a lovit puternic în majoritatea ţărilor din Europa, iar restricţiile de călătorie sunt încă în vigoare pentru multe dintre destinaţiile de pe continent. Astfel, în topul destinaţiilor externe spre care se îndreaptă românii în acestă perioadă regăsim ţări precum Marea Britanie, Spania, Germania, Franţa sau Italia, la care se adaugă şi Emiratele Arabe Unite sau Turcia. Dacă pe primele 5 locuri se află ţări cu o comunitate mare de români, iar scopul călătoriilor spre acete destinaţii este de a vizita rudele sau prietenii, în Dubai sau Turcia românii merg mai degrabă în vacanţe de relaxare la plajă. Pentru un bilet de avion cu destinaţia Dubai, românii plătesc, în medie, 399 de euro, iar pentru Turcia mai puţin de jumătate, 183 de euro.

Pe lângă dorinţa de a petrece sărbătorile alături de familie şi prieteni după un an în care am fost cu toţii nevoiţi să păstrăm distanţa ori ne-am aflat în imposibilitatea de a călători pentru a îi revedea pe cei dragi, cel mai important factor care îi convinge pe români să planifice o vacanţă în această perioadă este nevoia de relaxare şi eliberarea de stress. Atractivitatea ofertelor last-minute este un alt factor ce îi convinge pe români să călătorească, cele mai multe rezervări fiind efectuate cu mai puţin de o lună înainte de check-in.

„Românii sunt tot mai deschişi spre călătorii, chiar dacă vorbim momentan despre o revenire treptată şi spre destinaţii apropiate ori cu temperaturi prietenoase, astfel încât să poată petrece cât mai mult timp în aer liber. Totodată, se observă şi o creştere a numărului de pasageri pe zboruri interne. Comparativ cu luna Martie, în Aprilie am vândut cu 23% mai multe bilete de avion spre destinaţii interne, turiştii noştri exprimându-şi preferinţa pentru călătoriile cu avionul în defavoarea deplasărilor cu maşina proprie sau cu trenul”, a declarat Claudia Tocilă, director de marketing la Vola.ro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
diaspora,
avion,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.