De unde vine următorul miliard de utilizatori ai comerţului electronic?

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 30 septembrie 2014 66 afişări

În prezent sunt 2.9 miliarde de utilizatori de Internet în întreaga lume. Deşi este un număr impresionant, companiile şi autorităţile au ocazia să se dezvolte în această direcţie, aducând în mediul online restul de 60% din populaţia globală. Reuşita în susţinerea acestor consumatori va depinde de cunoaşterea ţărilor aflate în topul creşterii digitale.

Pentru a permite companiilor şi autorităţilor să înţeleagă dinamicul peisaj digital global, a dezvălui modele şi a oferi informaţii despre utilizatorii de Internet actuali şi viitori, MasterCard şi Şcoala Fletcher din Universitatea Tufts au colaborat pentru crearea Digital Evolution Index. Potrivit clasamentului, Singapore, Suedia şi Hong Kong ocupă primele trei locuri pe lista celor mai pregătite ţări pentru a întâmpina următorul miliard de utilizatori de Internet, mulţumită economiilor digitale avansate, dar aflate încă în  creştere. Marea Britanie şi Elveţia completează lista primelor cinci, în timp ce Statele Unite ocupă cel de-al şaselea loc dintre cele 50 de ţări evaluate. China, Malaysia şi Thailanda au ocupat primele trei locuri în topul economiilor digitale care evoluează cel mai rapid, ca rezultat al creşterii accelerate a populaţiei utilizatoare de Internet şi smartphone-uri.

“Modul în care oamenii folosesc mediul digital se schimbă repede, iar noi trebuie să ascultăm şi să observăm ca să înţelegem cu adevărat oportunităţile şi să le facem relevante pentru ei în locurile în care se află”, a declarat Ann Cairns, Preşedinte International Markets, MasterCard. “Este clar că inovaţia acţionează la viteze diferite în jurul lumii, dar oportunitatea din faţa noastră se referă la modalitatea în care gestionăm implicarea în lumile online şi offline şi consolidăm încrederea între utilizator, serviciu şi mecanismul de plată.”

Studiul a identificat patru mecanisme declanşatoare interdependente – oferta, cererea, instituţiile şi inovaţia – care determină evoluţia digitală a fiecărei ţări şi pot servi ca puncte strategice de evaluare a dezvoltării viitoare.

“Există puţine cunoştinţe despre trecutul şi prezentul digital al Vestului care să ne ofere informaţii despre prezentul şi viitorul digital al Restului”, a declarat cercetătorul principal Bhaskar Chakravorti, Partener Senior, Decan Afaceri Internaţionale şi Finanţe la Şcoala Fletcher. “Dezvoltarea şi direcţia ţărilor de-a lungul timpului rezultă din interacţiunea acestor elemente sistemice. În experienţa Vestului, cei patru factori declanşatori sunt mai strans conectaţi. În cazul pieţelor emergente – unde se află următorul miliard  de consumatori electronici – unii dintre aceşti factori se mişcă mai repede decât ceilalţi; traiectoria nu este liniară şi poţi sfârşi prin a avea surprize precum Alibaba în China, Flipkart în India sau M-Pesa în Kenya. Mai exact, înţelegerea instituţiilor şi a inovaţiilor din aceste părţi ale lumii este esenţială pentru a şti unde va fi următoarea etapă în evoluţia digitală a lumii.”

În timp ce pieţele dezvoltate domină primele locuri, un peisaj diferit se evidenţiază atunci când evaluăm viteza cu care digitalul este adoptat. Studiul a analizat evoluţia fiecărei pieţe din 2008 până în 2013, pentru a înţelege punctele de referinţă ale ţării, a urmări progresul şi a identifica domeniile care necesită îmbunătăţire. Ţările au fost împărţite în patru zone de traiectorie:

•           Break Out – Aceste ţări au în prezent un nivel scăzut al pregătirii, dar evoluează rapid. India, China, Brazilia, Vietnam şi insulele Filipineze sunt câteva exemple. Dacă rata de evoluţie se menţine, aceste ţări vor deveni economii digitale puternice, dar clasamentul arată că următoarea fază a creşterii poate fi mai greu de obţinut.

•           Stall Out – Deşi în trecut au avut creşteri puternice, aceste ţări (cea mai mare parte a Europei de Vest şi de Nord, Australia şi Japonia) au atins etapa maturităţii. Inovaţia şi căutarea de pieţe dincolo de graniţele proprii vor fi critice pentru continuarea creşterii.

•           Stand Out – Aceste ţări, precum Singapore, Hong Kong şi Statele Unite au continuat să menţină un nivel înalt al tranzacţiilor digitale, susţinute de infrastructura de ultimă oră şi consumatorii interni sofisticaţi. Pentru a rămâne pieţe Stand Out, trebuie să continue să accelereze inovaţiile.

•           Watch Out – Aceste ţări se confruntă cu provocări, dar cu o populaţie de totală de 2.5 miliarde de oameni, ele reprezintă oportunităţi importante pentru investiţii. Indonezia, Rusia, Nigeria, Egipt şi Kenya sunt astfel de exemple.

Pentru mai multe detalii vă invităm să vizitaţi website-ul Digital Evolution Index şi Digital Planet Report, care subliniază factorii şi implicaţiile pe care le presupune fiecare zonă de traiectorie.

Despre Digital Evolution Index

Clasamentul Digital Evolution este rezultatul studiului realizat de cercetătorii de la Şcoala Fletcher, cu sprijinul MasterCard. Analizând baze de date din surse publice, precum Banca Mondială, şi surse private precum EMPEA (Emerging Markets Private Equity Association) şi Dow Jones VentureSource, echipa de cercetare a creat un cadru analitic pentru a recunoaşte modelele şi pentru a înţelege peisajul digital global, relevând tendinţele fiecărei ţări şi evaluându-i punctele forte şi slăbiciunile.

Metodologia clasamentului Digital Evolution a presupus evaluarea abilităţii actuale a ţărilor de a răspunde cererii consumatorului şi ofertei companiilor, politicilor guvernamentale şi mediului propice inovaţiei – patru factori care determină pregătirea digitală, identificaţi în ipoteza studiului. În plus, studiul a evaluat traiectoria fiecărei ţări din punctul de vedere al celor patru declanşatori, din 2008 până în 2013. Clasamentul arată, apoi, o matrice cu patru cadrane pentru a vizualiza traiectoria unei anumite ţări.

MasterCard este o companie de tehnologie în industria globală de plăţi, având operaţiuni în peste 210 de ţări şi teritorii.

Şcoala Fletcher din Universitatea Tufts (Şcoala Fletcher) – prima şcoală din Statele Unite destinată exclusiv absolvenţilor de afaceri internaţionale – a pregătit liderii lumii să facă faţă complexelor provocări globale, încă din 1933. Alumnii şcolii vin din zona de top management, incluzând conducerea executivă a unora dintre cele mai mari corporaţii globale; voci respectate din diferite trust-uri mediatice; conducători de organizaţii globale non-profit; lideri ai iniţiativelor internaţionale de menţinere a păcii şi securităţii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
internet,
Mastercard,
inovatie,
studiu
/actualitate/de-unde-vine-urmatorul-miliard-de-utilizatori-ai-comertului-electronic-13357690
13357690
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.