Dacă francezii de la Renault ajung la o înţelegere de fuziune cu japonezii de la Nissan, ar deveni al doilea cel mai mare jucător din industria auto la nivel global

Autor: Alex Ciutacu Postat la 30 aprilie 2019 322 afişări

Dacă francezii de la Renault ajung la o înţelegere de fuziune cu japonezii de la Nissan, ar deveni al doilea cel mai mare jucător din industria auto la nivel global

O fuziune între cei giganţi cu un istoric de parteneriate între ei Renault şi Nissan Motor ar duce la o industrie globală automotive controlată de trei mega-jucători, ceea ce ar pune presiune pe ceilalţi producători din piaţă să se îndrepte spre consolidare sau să rămână în urmă. Cele două companii trebuie doar să ajungă la o înţelegere, potrivit Bloomberg.

Producătorul francez împreună cu cel japonez şi cu Mitsubishi Motors Corp drept al treilea partener ajung la o producţie anuală de 10,8 milioane de vehicule – aproape dublu faţă de livrările globale ale Ford Motor.

Dacă această alianţă care este unită acum printr-o pânză de parteneriate şi deţineri de participaţii ar ajunge o entitate, ar fi al doilea producător mondial după Volkswagen, cu Toyota Motor pe locul trei.

Dimensiunea a fost mereu un factor important în industria auto însă acum a devenit unul decisiv. Producătorii auto trebuie să facă multe investiţii pentru a rămâne în frunte în cursa pentru dezvoltarea vehiculelor electrice şi a maşinilor autonome, în timp ce servicii de ride-sharing precum Uber Technologies muşcă din anumite cote de piaţă şi generează tensiuni în piaţă, potrivit Bloomberg.

Dacă fuziunea merge înainte, ar creşte astfel presiunea pe ceilalţi producători din topul global.

Jean-Dominique Senard, preşedintele Renault numit în luna ianuarie după scandalul în care a fost implicat Carlos Ghosn – arhitectul-şef al alianţei Renaul-Nissan – a readus la viaţă propunerea de a uni producătorul francez cu cel japonez printr-o fuziune, potrivit surselor citate de publicaţie.

În timp ce beneficiile unei astfel de mutări la nivel de costuri sunt convingătoare în contextul investiţiilor gigant din industrie, planul lui Senard nu este automat unul care se va materializa.

Atât Nissan cât şi guvernul japonez au făcut eforturi în începe discuţiile cu renault, însă există multe tensiuni în acest moment în interiorul parteneriatului după arestarea lui Carlos Ghosn în Japonia, potrivit Financial Times.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.