Cum să ai discuţii în contradictoriu fără să te cerţi. Majoritatea oamenilor fac două greşeli majore

Autor: Ioana Matei Postat la 30 aprilie 2019 444 afişări

Cum să ai discuţii în contradictoriu fără să te cerţi. Majoritatea oamenilor fac două greşeli majore

Nu este niciodată confortabil să fii de orice parte a unei conversaţii dificile - totuşi, să poţi spune cuiva veşti neplăcute este o abilitate necesară, mai ales pentru liderii din mediul de business. Cheri Torres, un coach de leadership de business, autorul cărţii „Conversations Worth Having”, spune că există două mari greşeli pe care le fac majoritatea oamenilor într-o astfel de discuţie: o amână - ceea ce face ca de multe ori situaţia să devină şi mai neplăcută sau reacţionează fără să ia în considerare perspectiva şi acţiunile celuilalt.

Potrivit unui articol publicat de enterprisersproject.com există câteva modalităţi prin care să transformaţi abilitatea de a avea o discuţie dificilă într-o competenţă cheie:

1. Asiguraţi-vă că veştile bune le contrabalansează pe cele rele: de fiecare dată când vrei să oferi feedback constructiv, trebuie să te asiguri că ai cel puţin 10 interacţiuni anterioare în care feedbackul este pozitiv.

2. Pregătiţi-vă pentru discuţie: chiar dacă sunteţi un manager experimentat, pregătiţi-vă din timp pentru conversaţie şi pentru posibilele reacţii ale celui cu care vreţi să aveţi conversaţia.

3. Exersaţi empatia: să fii criticat aduce teama de a fi respins; înainte de conversaţie, încercaţi să vă puneţi în locul interlocutorului. Ce ar putea inhiba performanţele lor? Ce i-ar putea ajuta?

4. Evitaţi feedback-ul tip „sandviş”: formula în care oferi un compliment, critică, apoi un alt compliment - nu funcţionează. Dacă fiecare conversaţie ar începe astfel, angajaţii se vor gândi mereu că ceva negativ este anunţat de orice compliment.

5. O conversaţie negativă poate fi orientată în sens pozitiv: dacă mutaţi concentrarea pe rezultatele pe care le doriţi faţă de ceea ce se întâmplă de fapt, veţi fi mai aproape de ceea ce vă doriţi.

6. O discuţie cu un angajat poate fi repoziţionată astfel: în loc să îi fie reproşat acestuia că  rămâne în urmă cu munca, ar trebui să i se spună: „Ceea ce trebuie să se întâmple pentru ca tu să excelezi este...”

6. Oferiţi toate detaliile de care este nevoie: conversaţiile trebuie să fie directe şi oneste; adunaţi perspectivele altor colegi care au observat aceste comportamente pentru a vă asigura că oferiţi claritate.

7. Înlocuiţi cuvântul „dar” cu „şi”: „Ai avut idei bune, dar data viitoare poate vei fi mai atent legat de durata implementării acesteia” cu „Ai avut idei bune şi data viitoare ar trebui să fii mai atent în ceea ce priveşte durata implementării acestora”.

8. Oferiţi remedii - şi speranţă: este important să le oferiţi celorlalţi un plan de remediere - acesta ar putea include sesiuni suplimentare de mentorat sau training. Să le oferiţi speranţă - spre exemplu, prin a le spune că o mărire de salariu este în continuare posibilă, că pot continua să evolueze în funcţie, este de ajutor. Evitaţi să oferiţi speranţă falsă - aceasta poate dăuna atât angajatului, cât şi reputaţiei liderului.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
discutie,
business,
refuz,
speranta,
actiuni

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.