Cum a ajutat o decizie luată la 25 de ani la crearea unui business de milioane de dolari

Autor: Ioana Matei Postat la 17 martie 2017 105 afişări

În 2006, Elon Musk şi-a creat un plan pe care şi-a propus să îl realizeze într-un deceniu:

Cum a ajutat o decizie luată la 25 de ani la crearea unui business de milioane de dolari

1. Să creeze o maşină de clasă mică - datorită necesităţii pe care aceasta o va acoperi, să fie scumpă.

2. Să folosească banii obţinuţi pentru dezvoltarea unei maşini de clasă medie, la un preţ mai scăzut.

3. Să folosească banii pentru a crea o maşină accesibilă, de clasă mare.

4. Să furnizeze energie solară.

Musk s-a dovedit un adevărat vizionar: pe 20 iulie 2016 a anunţat că toate aceste scopuri au fost atinse.

O strategie pe 10 ani a fost considerată ideală şi de Ramit Sethi, fondatorul Growth Lab şi I Will Teach You To Be Rich; în 2004 el a lansat businessul de cursuri online, a început cu o lecţie de finanţe personale; iar în prezent compania IWT are 17 cursuri online, 30.000 de clienţi plătitori şi peste 600.000 de abonaţi, potrivit CNBC.

Antreprenorul a avut o filosofie similară cu  a lui Elon Musk. În urmă cu 10 ani, când avea 25 de ani, a luat o decizie care a făcut posibil tot succesul lui ulterior: ”Am ales să intru în jocul pe termen lung, nu în cel care vizează succesele imediate. Am ales să mă uit cu 10 ani în faţă, nu cu trei luni. Când am lansat compania IWT de la zero, în loc să mă concentrez pe lansarea de produse care să mă ajute să fac bani rapid; m-am concentrat pe construirea unui grup de fani adevăraţi şi studenţi pe viaţă. Numesc această abordare ”Principiul pe 10 ani”, povesteşte Sethi într-un articol editorial publicat de revista Fortune.

Sună simplu, dar nu este aşa; antreprenorul spune că realitatea de care s-a lovit a fost brutală. Principiul pe 10 ani a dus la multe decizii contraintuitive pe care antreprenorul nu le-ar fi luat  altfel, cum ar fi:

- IWT nu şi-a lansat primul produs decât după trei ani;

- a citit şi a răspuns la mai mult de 1.000 de mailuri în fiecare zi

- a petrecut ani şi a investit sute de mii de dolari să dezvoltăm cursuri

- au întrerupt cursurile profitabile pentru ei, dar care nu aduceau rezultate clienţilor

- nu i-au lăsat pe cei cu datorii să urmeze cursurile lor

”Aceste decizii ne-au costat milioane de dolari din veniturile potenţiale. Spre exemplu, acest lucru a însemnat că nu am putut să facem angajări în ritmul în care am fi putut. A însemnat, de asemenea, că am putut lansa un număr limitat de produse din cauza presiunii crescute pentru a face fiecare dintre aceste produse să conteze”, explică el.  

Strategia însă a avut rezultatele scontate: ”Ne-a ajutat să construim o bază de clienţi (studenţi) pe viaţă: clienţi care cumpără fiecare nou curs pe care îl concepe. Astăzi, avem zeci de angajaţi care cresc rapid”, povesteşte antreprenorul, a cărui afacere este evaluate la milioane de dolari, potrivit Fortune.

El spune că o gândire pe termen lung pare o idee nebunească atunci când nu este înţeleasă; însă gândirea pe termen scurt este aceea cu adevărat nebunească.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.