CEO-ul McDonald's plăteşte cu funcţia pentru rezultatele catastrofale ale companiei

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 29 ianuarie 2015 2135 afişări

CEO-ul McDonald's plăteşte cu funcţia pentru rezultatele catastrofale ale companiei

McDonald's a avut în 2014, în Statele Unite, cele mai proaste rezultate din ultimii 12 ani, iar acest lucru a dus la demiterea CEO-ului Don Thompson.

Acesta preluase mandatul în 2012, însă nu a reuşit să rezolve numeroasele probleme cu care se confruntă lanţul de restaurante. Trimestrul patru din 2014 a fost al cincilea consecutiv în care McDonald's a înregistrat scăderi în Statele Unite.

Locul lui Thompson va fi luat de Steve Easterbrook, actualul chief brand officer al companiei. "Cu astfel de rezultate, era evidentă nevoia de schimbare", a declarat Will Slabaugh, analist la Stephens Inc., citat de Bloomberg.

Acţiunile McDonald's au înregistrat o creştere de 3,5% ca urmare a anunţului. Compania, care deţine peste 36.000 de locaţii la nivel global, nu a mai înregistrat creşteri pe piaţa din SUA din octombrie 2013.

Vânzările lanţului de restaurante McDonald's din Japonia au scăzut în decembrie 2014, aceasta fiind a 11-a lună consecutivă în care lanţul american înregistrează pierderi.

Scăderea s-a datorat, printre altele, faptului că McDonald's a trebuit să raţionalizeze porţiile de cartofi prăjiţi ca urmare a unei greve în sistemul naval ce nu a permis aducerea materiei prime necesară. Compania a renunţat să mai vândă porţii medii şi mari de cartofi prăjiţi. În urma unor clipuri video difuzate de mai multe televiziuni, care ilustrau ideea că anumite produse ar fi expirate, McDonald's a retras de la comercializare şi chiftelele de pui (nuggets).

Numărul clienţilor a scăzut cu 14% în ultima lună a anului trecut, în vreme ce valoarea medie a cumpărăturilor a scăzut cu 8%, notează Bloomberg. "În ciuda numeroaselor măsuri pe care le-am luat pentru a minimaliza efectele grevei, înlocuirea anumitor produse ne-a afectat vânzările în decembrie", au declarat reprezentanţii lanţului de restaurante.

Imaginea McDonald's în Japonia a fost afectată în 2014 de mai multe scandaluri şi plângeri înaintate de clienţi, care au declarat că au găsit bucăţi de plastic în nuggets şi îngheţată, precum şi un dinte de om într-o pungă de cartofi prăjiţi.

McDonald’s Corp., cel mai mare lanţ de restaurante la nivel mondiale, a anunţat la începutul lunii decembrie 2014 cea mai abruptă scădere a vânzărilor din istoria recentă. Vânzările din restaurantele din Statele Unite ale Americii deschise în ultimul an au scăzut cu aproape 5%, potrivit informaţiilor transmise de companie.

Mark Stevens, CEO al companiei de marketing MSCO Inc. şi autor al bestsellerului Your Marketing Sucks, descrie, într-o postare pe blogul personal, motivele pentru care lanţul de restaurante McDonald's înregistrează cele mai slabe vânzări din ultimul deceniu.

 "McDonald's era cândva un concept simplu şi uşor de abordat: un vânzător internaţional de burgeri unde poţi mânca vită, cartofi prăjiţi şi bea cola. Simplitatea era tulburătoare, iar fondatorul Ray Kroc a menţinut-o aşa, iar o forţă teribiliă l-a răspândit pe toata planeta", îşi aminteşte Mark Stevens.

Specialistul observă principalele motive pentru care brandul sub care operează lanţul de restaurante a devenit unul "de nerecunoscut".

Urmărește Business Magazin

/actualitate/ceo-ul-mcdonald-s-plateste-cu-functia-pentru-rezultatele-catastrofale-ale-companiei-13792288
13792288
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.