Cele mai responsabile companii din România: Telekom România - Teimplici.ro

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 19 aprilie 2019 65 afişări

Cele mai responsabile companii din România: Telekom România - Teimplici.ro

Motivaţie

Pentru a identifica direcţiile pe care societatea civilă le consideră prioritare şi de impact, Telekom România a realizat în iunie 2014 un sondaj de opinie în cadrul căruia respondenţii au fost întrebaţi cum s-ar implica în dezvoltarea comunităţii căreia îi aparţin. În prima etapă au fost stabilite câteva teme prioritare de acţiune: educaţie, sănătate, mediu, inovaţie, dezvoltare şi protecţie socială, pe care utilizatorii le-au putut vota intrând pe platforma www.teimplici.ro. Pe lângă aceste teme, utilizatorii au propus şi votat şi arii concrete de intervenţie asociate acestora.

Descrierea proiectului

Începând cu toamna anului 2014, membrii societăţii civile au propus proiecte de impact. Proiectele eligibile au intrat an de an în competiţie si o parte dintre acestea au obţinut sponsorizări pentru a fi implementate în comunităţi. De la lansarea din 2014 şi până în prezent, au fost organizate patru ediţii de Teimplici.ro şi peste 400 de proiecte au fost înscrise în program. 33 dintre acestea au primit finanţare, iar valoarea fondurilor oferite de Telekom pentru implementare este de 250.000 de euro.

Cea mai recentă ediţie a campaniei Teimplici.ro a luat startul în 2018 şi a avut ca temă educaţia. Ediţia „Educaţie pentru o nouă generaţie’’ şi-a propus să identifice şi să finanţeze iniţiative ale organizaţiilor neguvernamentale care au ca scop reducerea abandonului şcolar în mediul urban. Valoarea totală a finanţărilor pentru proiectele din această ediţie este de 60.000 de euro. Aceasta sumă a fost împărţită între cei trei câştigători, ale căror proiecte se concentrează pe acţiuni de combatere a abandonului şcolar în mediul urban în rândul adolescenţilor cu vârste cuprinse între 12 şi 20 de ani din România şi susţinerea acestor tineri pentru a-şi continua studiile.

Proiectele câştigatoare ale ediţiei din 2018 au fost „Edulier - pentru teene(ri)”, un proiect iniţiat de Asociaţia Edulier, care are ca obiectiv sprijinirea elevilor din oraşul Buftea, judeţul Ilfov, prin crearea unei reţele de resurse de mentorat şi platforme online care să conducă la reducerea ratei de absenteism / abandon şcolar; „Dăm un byte de ajutor!”, un proiect iniţiat de Asociaţia Ateliere fără Frontiere, care urmăreşte reducerea abandonului şcolar în rândul elevilor din oraşele judeţului Hunedoara prin oferirea accesului la resurse online,  platforme de învăţare şi cercuri de programare şi robotică din cadrul şcolilor care vor fi dotate cu calculatoare; „Şcoala şi viitorul meu”- iniţiat de Junior Achievement România, proiectul are ca scop prevenirea abandonului şcolar şi reducerea absenteismului în şcoli gimnaziale din localităţi urbane mici din judeţele Bacău, Bihor, Botoşani, Dâmboviţa, Dolj, Galaţi, Iaşi, Ilfov, Neamţ, Olt, Prahova şi Suceava, precum şi creşterea performanţelor şcolare ale elevilor prin dezvoltarea competenţelor esenţiale pentru o viitoare meserie sau profesie.

Rezultate

Efectele aşteptate au în vedere comportamentul şi atitudinea elevilor faţă de şcoală: reducerea numărului de absenţe, creşterea performanţelor la învăţătură şi scăderea ratei abandonului şcolar.


Cifră de afaceri netă în anul 2017

(La nivelul grupului

de companii Telekom România)

970,7 mil. lei

Număr de angajaţi

(la nivelul grupului

de companii Telekom România)

~ 6.500

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.