Ce zic băncile despre registrul ANAF care colectează informaţii despre conturile tuturor clienţilor lor

Autor: Răzvan Botea Postat la 13 ianuarie 2021 329 afişări

Ce zic băncile despre registrul ANAF care colectează informaţii despre conturile tuturor clienţilor lor

Asociaţia Română a Băncilor (ARB) a spus, răspunzând unei solicitări ZF, că noul registru electronic prin care ANAF colectează date despre conturile companiilor şi persoanelor fizice nu schimbă cu nimic relaţia dintre clienţi şi bănci.

Instituţiile de credit, instituţiile de plată şi instituţiile emitente de monedă electronică au obligaţia ca, la solicitarea ANAF, să comunice toate rulajele şi soldurile conturilor deschise la acestea.

„Noua raportare către Registrul Central nu aduce schimbări în relaţia client – bancă. Conform legislaţiei care a transpus directiva europeană, clienţii au avut obligaţia legală de a furniza băncilor datele de identificare ale beneficiarului real al titularului de cont-client, acestea fiind preluate acum în noua formă de raportare către Registrul Central Electronic”, au transmis reprezentanţii ARB.

Ei au explicat că băncile raportează deja, în baza obligaţiilor legale, informaţii către ANAF privind situaţia clienţilor care închid sau deschid conturi bancare, beneficiarii reali ai conturilor. Noutatea pe care o aduce Registrul Electronic este că se schimbă complexitatea raportărilor şi se introduc noi entităţi raportoare, cum ar fi emitenţii de monedă electronică.

„Prin operaţionalizarea Registrului Central Electronic s-au introdus cerinţe de raportare suplimentare referitoare la beneficiarul real. Noutatea, în ceea ce priveşte extinderea sferei entităţilor care au obligaţia de a face aceste raportări, constă în includerea instituţiilor de plată şi a instituţiilor emitente de monedă electronică, pe lângă instituţiile de credit care raportau deja.“

De asemenea, pe lângă raportările zilnice pe care băncile le fac către ANAF, autoritatea fiscală poate cere toate rulajele sau soldurile conturilor deschise la bănci, precum şi informaţiile şi documentele pentru aceste operaţiuni. „Faţă de raportările zilnice, instituţiile de credit, instituţiile de plată şi instituţiile emitente de monedă electronică au obligaţia ca, la solicitarea ANAF, să comunice, pentru fiecare titular care face subiectul solicitării, toate rulajele şi/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum şi informaţiile şi documentele privind operaţiunile derulate prin respectivele conturi.“

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a introdus începând de luni un registru electronic în care băncile transmit informaţii legate de conturile clienţilor şi firmelor şi lista persoanelor care au închiriat casete de valori.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
anaf,
bănci,
clienţi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.