Bătălia pentru Europa: Chinezii de la JD.com atacă supremaţia Amazon şi îşi propun să devină un brand omniprezent în următorii ani

Autor: Alex Ciutacu Postat la 10 februarie 2018 41 afişări

Gigantul comerţului online din China, JD.com îşi propune să atace supremaţia Amazon în Europa şi să devină un brand omniprezent la nivelul continentului în „doar câţiva ani”, transmite CEO-ul companiei, potrivit Financial Times.

Bătălia pentru Europa: Chinezii de la JD.com atacă supremaţia Amazon şi îşi propun să devină un brand omniprezent în următorii ani

Richard Liu, fondatorul şi executivul grupului, a transmis pentru publicaţia americană că firma sa va lansa prima dată platforma de comerţ online şi de livrare servicii în Franţa, apoi în Marea Britanie şi Germania, scrie Ziarul Financiar.

JD va cheltui cel puţin un miliard de euro în următorii doi ani pentru a-şi construi reţeaua logistică în Franţa. Prin contrast, Amazon spune că a investit 15 miliarde de euro în Europa în ultimii şase ani.

JD a anunţat că plănuieşte să se lanseze şi în Statele Unite în a doua jumătate a anului în curs.

Liu a spus că plănuieşte ca jumătate din profiturile companiei să vină din afara Chinei în următorii 10 ani, deşi majoritatea vânzărilor ar rămâne în China – ceea ce sugerează că JD îşi va extinde serviciile dincolo de operaţiunile de comerţ online. Anul trecut, grupul şi-a separat divizia de creditare, JD Finance, aceasta devenind o companie separată.

JD a anunţat că va deschide primul centru european de cercetare în Cambridge, Marea Britanie, în prima jumătate a anului 2019. Acesta va fi al doilea centru al companiei situat în afara Chinei, iar eforturile acestuia vor fi îndreătate preponderent către inteligenţă artificială şi big data.

Citeşte aici continuarea

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
europa,
amazon,
atac,
brand,
propunere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.