Antreprenoarea care a făcut din tradiţionalele ii o afacere de 30.000 de euro

Autor: Ioana Matei Postat la 18 aprilie 2015 1701 afişări

Antreprenoarea care a făcut din tradiţionalele ii o afacere  de 30.000 de euro

„Îmi petreceam vacanţele de vară la bunicii mei şi îmi amintesc cu mult drag odăile frumos împodobite cu vechi obiecte de artă populară, scoarţe, carpete, ştergare ţesute la război şi vopsite cu pigmenţi naturali, feţe de masă şi costume naţionale, ce păreau pictate cu ajutorul acului şi al aţei.

Mai erau şi atelierele de lucru manual de la şcoală, unde ţeseam la gherghef şi, nu în ultimul rând, mama mea, care purta rochii elegante din mătase sau alte materiale naturale, cu croieli inspirate din portul nostru, ii stilizate, mantouri din stofă cu motive româneşti cusute în casă, coşuri şi accesorii lucrate de meşteri populari“, descrie Mihaela Iuliana Dumitrescu motivele pentru care s-a lansat în proiectul La Blouse Roumaine-Demetria, unul dintre primele ateliere producătoare de ii, costume populare şi rochii stilizate de pe piaţa locală, înfiinţat în urmă cu un deceniu, care îşi comercializează produsele prin intermediul unui site dedicat.

Dacă investiţia iniţială a fost de 5.000 de dolari, spune că acesteia i s-au adăugat de-a lungul timpului alte investiţii în utilaje noi şi performante, softuri avansate, cât şi materiale de calitate. Dumitrescu consideră anii petrecuţi în dezvoltarea proiectului La Blouse Roumaine-Demetria drept ani de ucenicie în care a învăţat alături de colegele ei, cu „paşi mici, dar siguri“, tainele produselor româneşti, prin ore de lucru în atelier, dar şi acasă, în weeken-duri, cât şi în concediile în care îşi nota idei, schiţe, combinaţii de culori. În prezent, echipa este formată din 13 fete, la care se adaugă şi colaboratorii din diverse proiecte.

Toate articolele sunt lucrate în atelierul propriu din Bucureşti, Dumitrescu fiind cea care realizează prototipurile, etapă despre care spune că este cea mai plăcută parte a activităţii sale. Preţurile sunt stabilite în funcţie de complexitatea modelelor, broderiilor sau preţiozităţii materialelor folosite. Astfel, o bluză din pânză topită costă 250 de lei, dacă este din voal de mătase poate ajunge la 400-700 de lei, iar rochiile din mătase naturală şi inserţii de dantele preţioase au preţuri cuprinse între 700 şi 1.500 de lei.

Spune că, în cazul businessului propriu, îmbinarea dintre contemporaneitate şi tradiţie a funcţionat simplu: a prezentat pe pagina de Facebook tot ceea ce lucra, iar aprecierile au apărut în scurt timp. „Primim zilnic zeci de mesaje pozitive de la prieteni de pretutindeni, iar pagina noastră are peste o sută de mii de fani“, explică Dumitrescu, care depăşise săptămâna trecută 120.000 de like-uri pe pagina dedicată atelierului.

Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe, SC Creativ Moda SRL, firma sub care operează La Blouse Roumaine-Demetria, înregistra venituri de aproximativ 154.698 lei în 2012 (circa 35.000 de euro), ultimul pentru care există informaţii publice disponibile.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
afaceri,
antreprenori,
costume,
fete,
ajutor,
amintire,
arta
/actualitate/antreprenoarea-care-a-facut-din-traditionalele-ii-o-afacere-de-30-000-de-euro-14124378
14124378
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.