Un joc bun pentru CV

Autor: Ioana Matei Postat la 19 septembrie 2017 904 afişări

Domeniul financiar-bancar le-a dat lui Florin Cioacă şi Florin Grosu nu doar o carieră în domeniu, ci şi oportunitatea dezvoltării unui business. ”Jocul pe care-l poţi pune în CV“ creat de ei este folosit de cei mai mari jucători din industria finanţelor la nivel mondial, va genera anul acesta venituri de jumătate de milion de euro şi este evaluat la 5 milioane de euro. Ce urmează pentru Traderion au povestit cei doi antreprenori, în cadrul unei ediţii a emisiunii Smart Business.

"Traderion este un simulator de pieţe financiare care funcţionează ca un simulator de zbor, doar că este destinat celor care vor să activeze în domeniul financiar, indiferent că vorbim despre bănci, de industria de asigurări, de fonduri de pensii etc.; oferă un mediu interactiv în care jucătorii pot învăţa, pe parcursul unor scenarii, ce înseamnă pieţele financiare, să deprindă tot ceea ce au nevoie pentru a funcţiona la noul loc de muncă - de aceea îl numim jocul pe care îl poţi pune în CV-ul tău“, descrie Florin Cioacă, cofondatorul platformei Traderion, modul în care funcţionează platforma creată de ei.

Concret, aceasta este o platformă de management al talentului pentru traderii din departamentele de trezorerie ale băncilor. Platforma conţine şi un simulator al pieţei de capital ce permite celor care o folosesc, la fel ca într-un simulator de zbor, să se antreneze chiar şi după finalizarea programelor de training la care au participat. Din noiembrie anul trecut, prin Traderion s-au antrenat peste 1.500 de traderi, care lucrează pentru toate marile bănci de investiţii de pe planetă, precum JPMorgan, Goldman Sachs, Wells Fargo, Bank of America, Deutsche Bank etc. – în Londra, Singapore, Hong Kong. ”Acoperim cam toate fusurile orare în momentul acesta“, povesteşte Florin Grosu. Vor genera astfel venituri de circa jumătate de milion de euro anul acesta, care este primul an complet de funcţionare a businessului, iar valoarea la care este evaluată platforma depăşeşte 5 milioane de euro, potrivit fondatorilor.

Florin Grosu se axează pe zona de business development, iar Florin Cioacă pe program management. Cei doi spun că se completează, un motiv fiind şi formaţia profesională diferită. Florin Cioacă a absolvit Finanţe-Bănci în cadrul ASE. În liceu a fost olimpic la matermatică şi a studiat 11 ani de algoritmică, iar în timpul facultăţii a participat la un internship în trezoreria Citibank, unde, spune el, a avut şansa să fie într-o echipă ”de fier„. Ulterior, a fost acceptat în postul de junior trader în cadrul Citibank, însă apoi toată echipa s-a mutat la Bancpost. Florin Grosu şi-a început cariera tot în mediul corporate, după finalizarea studiilor de cibernetică la ASE. Încă din liceu s-a implicat în programe ale Junior Achievement, în care a luat pentru prima oară contact cu o simulare de management şi cu experienţa competiţiilor internaţionale. La facultate a continuat să participe la astfel de programe. După ce s-a întors de la un program masterial la Universitatea Gothenburg din Suedia, s-a angajat la biroul ONU din România, dar a început şi să organizeze şcoala de vară destinată pasionaţilor de finanţe, pentru a umple golul participării la programele de Junior Achievement.

Ideea dezvoltării Traderion a venit în 2012, în cadrul unei ediţii a acestei şcoli de vară, unde Florin Cioacă a propus organizarea unui joc de trading pentru participanţi. Jocul respectiv se baza pe bilete de hârtie pe care se făceau tranzacţii fictive. Participanţilor le-a plăcut atât de mult acest joc, încât, la finalul şcolii de vară, voiau să continue să se joace. Astfel, au sugerat dezvoltarea unei versiuni online a jocului. Un an mai târziu, se scriau deja primele linii de cod pentru Traderion, iar la finalul anului 2014, start-up-ul lor a fost acceptat într-unul dintre cele mai cunoscute acceleratoare de afaceri din Statele Unite ale Americii, Queen City Fintech. ”Ideea s-a suprapus interesant pe anii de criză, acum ne suprapunem pe anii postcriză, în care lumea are nevoie de training, are nevoie de angajaţi noi, are nevoie de mai multe lucruri legate de reglementări, iar noi suntem aici pentru a adresa acesta nevoi“, povesteşte Florin Cioacă.

În 2014 aveau deja un prototip şi începuseră să aplice la acceleratoare: ”Ne-am dorit foarte mult să ajungem în cea mai mare piaţă posibilă din lume pentru serviciile pe care noi le ofeream, şi anume Statele Unite, pentru că acolo puteam obţine validarea de care aveam nevoie – pentru produsul nostru“, spune Grosu. Au aplicat pentru acceleratorul QC Fintech din SUA susţinut de Bank of America şi Wells Fargo, iar la sfârşitul anului 2014 au primit vestea că au fost acceptaţi, după cinci interviuri şi un proces de selecţie care s-a derulat pe parcursul câtorva luni. Erau, de altfel, reprezentanţii singurului start-up din afara SUA care a fost acceptat. ”Nu există nicio idee preconcepută în Statele Unite referitoare la un start-up venit din România – dimpotrivă, românii au acolo reputaţia unor ingineri foarte buni, deşi noi nu eram ingineri, beneficiam de reputaţia generală a celor din România.“

Au participat la program în prima jumătate a anului 2015, iar acesta le-a schimbat traiectoria: ”Ne-a dus de la un prototip pe care voiam noi să-l oferim unui anume tip de clientelă către un produs pe care la un moment dat îl ofeream, spre un alt tip de clientelă, am înţeles cum funcţionează băncile de magnitudinea aceea, am învăţat cum să abordăm oamenii de acolo şi cum să scurtăm ciclul de vânzare a produsului nostru, explică Cioacă. La finalul programului, au primit o finanţare de 25.000 de dolari din partea unui grup de angel investors din Statele Unite, urmată de o alta, de 75.000 de euro, primită în cadrul acceleratorului londonez Seedcamp. Acestea au fost urmate de granturi europene, iar cu banii primiţi au dezvoltat produsul. Anul trecut au reuşit astfel să îl prezinte şi primului client important, banca de investiţii JPMorgan din Londra. Ulterior, au început să colaboreze şi cu firme de training, accesul la marile bănci fiind mai facil prin intermediul unui partener acceptat deja de acestea, potrivit antreprenorilor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.