Un grup de tineri români au investit mii de euro într-o aplicaţie care ar revoluţiona procedura de comandă din localuri

Autor: Florin Casota Postat la 13 septembrie 2016 1622 afişări

Un grup de tineri români au investit mii de euro într-o aplicaţie care ar revoluţiona procedura de comandă din localuri

Un grup de tineri pasionaţi de tehnologie au investit 80.000 de euro într-o aplicaţie care, spun ei, ar revoluţiona procedura de comandă în diverse localuri. Menuo este varianta digitalizată a meniului clasic răsfoit de clienţi, o afacere ce promite, cred fondatorii, 300.000-400.000 de euro la finele lui 2017.

„Ideea de a a dezvolta un meniu digital aş putea spune că a pornit dintr-o frustrare: nu înţelegeam de ce atunci când eşti într-un restaurant nu poţi avea un meniu actualizat, de ce trebuie să-i faci semn ospătarului şi, uneori, atunci când te-ai hotărât asupra unui preparat să afli că nu mai este în meniu“, spune Alexandru Cocindău, unul dintre fondatorii proiectului. Aşadar, Menuo s-a născut din nevoia de flexibitate pentru proprietarii de locaţii HoReCa, spune tânărul pasionat de tehnologie. La baza aplicaţiei stă „un business la care am muncit ultimii zece ani“, spune Concindău, care a făcut primii paşi în antreprenoriat dezvoltând Active Design, firmă ce oferă servicii de web şi mobile development. „Practic, tot ce am făcut a fost să-mi canalizez atenţia pe un nou start-up, care are aceleaşi rădăcini ca Active Design“, explică el.

Clientul primeşte în locul unui meniu printat o tabletă pe care este instalată aplicaţia Menuo şi aşa are acces la meniul restaurantului, actualizat în timp real. Poate face şi căutari personalizate, cum ar fi preparate pentru care se foloseşte un anume ingredient. Aplicaţia este independentă de internet, iar de la semnarea contractului, în maximum cinci zile, o copie a meniului, digitalizată şi tradusă în două-trei limbi străine, intră în posesia proprietarului locaţiei. Aceasta vine la pachet cu tabletele necesare, spune fondatorul, care le asigură clienţilor posibilitatea achiziţionării device-urilor cu discount faţă de preţul iniţial, prin intermediul unui parteneriat cu un distribuitor. Costul aplicaţiei este gândit sub forma unui abonament lunar şi pleacă de la minimum 3,9 euro/tabletă/lună.

Totul a început cu o analiză atentă a competiţiei, „pentru că trebuie să recunoaştem, nu suntem prima soluţie de meniuri digitale din lume“, însă au reuşit, spune tânărul, să identifice minusurile celor care au dezvoltat un business similar şi să le transforme în plusuri. Iar de la idee la afacere au trecut opt luni, adaugă el, pentru că o afacere de succes nu are o reţetă directă şi consideră că Menuo se află deocamdată în „faza de dezvoltare“, acolo unde îşi construieşte fundaţia. „Aştept cu nerăbdare târgurile la care vom participa în viitorul apropiat, târguri ce sper să aducă Menuo la stadiul de afacere propriu-zisă“, continuă Concindău.

Investiţia a reprezentat 80.000 de euro, bani obţinuţi din suportul Active Design, compania cu care a lucrat la dezvoltarea proiectului, dar şi economiile proprii ale lui Alexandru Concindău. La dezvoltarea aplicaţiei şi-au adus contribuţia alţi doi tineri – Mihai Petrea şi Ştefan Pavel – însă pentru implementarea acesteia au mai cooptat în echipă alte cinci persoane: doi programatori de iOS, doi programatori de Android şi un grafician. În prezent, echipa numără în total peste 15 dezvoltatori şi parteneri.

„Un start-up este ca un nou-născut, nu poţi să-i dedici doar câteva ore; fie alegi să depui şi ultima clipă pe care o ai disponibilă, fie din start e un eşec total“, crede antreprenorul. Spune că a lucrat împreună cu echipa şi câte 12 ore pe zi pentru a pune pe picioare acest proiect, „iar personal mă trezesc şi noaptea dacă îmi vine vreo idee, o pun pe foaie şi dimineţa încerc să o implementez“, spune fondatorul Menuo. „Iar partea frumoasă abia începe“, crede Cocindău, pentru că de la 1 octombrie aplicaţia va fi disponibilă şi pe smartphone-uri, iar cel care va descărca aplicaţia va putea obţine puncte prin diferite metode, „care se vor traduce în premii pentru utilizatori“.

Până acum, aplicaţia a fost deja achiziţionată de peste 25 de localuri, iar „surprinzător este faptul că nu am avut niciun agent pe teren care să promoveze şi să le explice proprietarilor soluţia noastră“, spune tânărul antreprenor, care estimează că Menuo va genera profit în aprilie 2017.

Potenţialul este foarte mare, consideră el, însă acum mizează pe extinderea în sistem de franciză, atât în ţară, cât şi în străinătate, acesta fiind şi motivul pentru care nu a dezvoltat încă o reţea directă de reprezentanţi de vânzări. „Abia după ce francizăm Menuo îi vom ghida pe colaboratorii noştri cum să atace piaţa cât mai bine“, declară Concindău. De numărul de francizori se leagă strâns şi extinderea Menuo, dar fondatorul se arată foarte optimist: „Sunt sigur că nu există limite. Acolo unde se află un restaurant, o cafenea, un bar şi - de ce nu? - chiar o cofetărie, există piaţă pentru Menuo“.

Iar printr-un calcul simplu, Alexandru Cocindău arată şi de ce crede el că Menuo poate reprezenta o „mică afacere de familie“ pentru francizori: „Un francizor Menuo primeşte exclusivitate într-o zonă cu aproximativ 2.000 de locaţii. Acesta are un target de 10 locaţii noi pe lună. Într-un an ajunge la un portofoliu de minimum 120 de locaţii cu un număr minimum de 15 licenţe pe locaţie. Asta înseamnă că un francizor Menuo poate ajunge în 12 luni să genereze un profit lunar pasiv de peste 3.500 de euro“. Iar după părerea sa, francizorii pot genera profit încă după primele şase luni de la intrarea în franciză.

De asemenea, proiectul este gândit să monetizeze şi prin publicitate; fondatorii au creat un sistem prin care să furnizeze publicitate în interiorul meniurilor, „astfel încât să nu afecteze nici imaginea, nici interesele restaurantelor“, spune Cocindău. Mai mult, proiectul integrează şi un sistem de contorizare a numărului de afişări, astfel încât proprietarii locaţiilor cu Menuo vor avea un procent din beneficiul general al reclamelor care rulează pe tabletele lor.

Deşi se caracterizează drept un pesimist, aşteptările fondatorului sunt optimiste: „Dacă mă bazez strict pe puterea de investiţie pe care o avem şi reacţia pieţei, undeva la finele lui 2017 vom depăşi o cifră de afaceri de 300.000 -  400.000 de euro“. În aceeaşi notă plină de încredere, Alexandru Cocindău consideră că în câţiva ani Menuo se va afla pe mesele fiecărui restaurant ce respectă natura, care înţelege necesitatea esteticii în acest context şi care mai aduce un venit în plus din publicitate. Logica sa este simplă: „Unii oameni adoră tehnologia, îmbrăţişează ideea şi implementează imediat realizând beneficiile, iar alţii sunt luaţi de valul tehnologiei pentru că nu au încotro, iar împinşi de trend şi cerinţe vor implementa în cele din urmă un meniu digital“.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.