Două românce au pornit în joacă o afacere în casă, iar acum câştigă peste 100.000 de euro din vânzarea produselor

Postat la 16 septembrie 2017 1258 afişări  

La doar 28 de ani, Sabrina Marinescu are la activ patru ani de antreprenoriat: a construit două afaceri împreună cu două prietene. Tinerele produc o gamă de cosmetice bio şi o linie de suplimente alimentare naturale, iar vânzările cumulate au ajuns la 120.000 de euro anul trecut. Pentru 2017 ţintesc o creştere de 60% şi fac demersuri pentru paşi la nivel internaţional.

Două românce au pornit în joacă o afacere în casă, iar acum câştigă peste 100.000 de euro din vânzarea produselor
Două românce au pornit în joacă o afacere în casă, iar acum...

Panacea Urban Apothecary s-a născut din pasiunea pentru cosmetice de calitate a două tinere fără experienţă, dar cu ascuţit simţ antreprenorial. Sabrina Marinescu tocmai se întorsese din Paris, unde încheiase cinci ani de studii în comunicare, modă şi artă, dar şi câteva internshipuri în aria brandingului de lux. Pe de altă parte, Maria Ianoş, prietena şi actuala asociată a Sabrinei, absolvise facultatea de farmacie, iar în timpul liber realiza creme. În timpul unui prânz, la o discuţie în care s-au pus la curent cu cele mai recente activităţi şi pasiuni, tinerele şi-au dat seama că au în comun o pasiune pe care ar putea să o valorifice: cosmeticele.

„Total ad hoc, ne-a venit ideea de a face ceva împreună, să creăm un brand. Am pornit efectiv gândindu-ne că o să facem nişte creme în bucătărie şi le vom vinde între prieteni”, povesteşte Sabrina Marinescu. Au cumpărat materii prime – ca uleiuri şi seminţe – şi au început să le mixeze acasă. Reacţiile celor din jur le-au încurajat să continue: „Ne-am cremuit, toată lumea era încântată, dar compoziţiile erau destul de simple - nişte uleiuri cu nişte vitamine, nimic foarte elaborat. Foarte bune, de altfel, pentru că realist vorbind, din naivitate şi din dorinţa de a face cremele cele mai bune, noi puneam concentraţiile cele mai mari, uleiurile cele mai scumpe etc.”, spune aceasta. Ulterior au aflat că acest lucru nu prea se face în industrie, iar crema lor ar costa mult dacă ar trebui să o producă standardizat. Au început colaborarea cu o fabrică, cu care lucrează şi astăzi. „Fiind la început ne-am zbătut foarte mult, am fost foarte perfecţioniste; cred că numai pe logo ne-am chinuit cam o lună să ajungem la ceva ce ne convine. Acum nu aş mai face acelaşi lucru, dar pe de altă parte nu ne pare rău, fiindcă am primit laude de la companii de renume, precum Estée Lauder şi alţii”, spune tânăra antreprenoare.

De la idee până când au scos efectiv cremele pe piaţă a durat cam doi ani, pentru că, spune tânăra, s-au lovit de multe alte lucruri în afară de ceea ce ştiau ele să facă, mai exact producţie şi branding. Pas cu pas, sau „cu lumânarea”, după cum spune ea însăşi râzând, au reuşit să lanseze oficial Panacea Urban Apothecary. Investiţia iniţială, de-a lungul primilor doi ani a fost de 20.000 de euro, fonduri proprii provenite de la familiile lor. Din cauză că nu aveau nici buget, nici capacitate de a face mai multe linii cosmetice, s-au hotărât să se axeze pe trei creme. Una este o cremă antiîmbătrânire şi pentru ten uscat, alta este pentru ten normal şi piele sensibilă, iar a treia se adresează tenului gras, uşor acneic. Suma investită iniţial nu a fost îndeajuns încât să poată realiza o gamă întreagă de produse încă de la lansare, astfel că s-au focusat pe cele trei produse de îngrijire a tenului. După un an, vânzările înregistrate au fost cât se poate de bune: au rămas, efectiv, fără stocuri. Au folosit câştigurile pentru a mai adăuga încă două produse – un demachiant şi o loţiune tonică – ajungând la cinci produse marca Panacea Urban Apothecary. „Evident, ne-am lovit între timp de multe greutăţi, dar am avut norocul ca ai noştri să ne sprijine şi să ne înţeleagă. Până la urmă a fost un experiment, iar dacă nu ne pricepeam, nu puneam pasiune sau pur şi simplu nu aveam noroc, putea să se termine prost. Din fericire, nu s-a terminat prost. Nici nu s-a terminat!”, spune ea zâmbind.

După câţiva ani, o altă prietenă a Sabrinei – Irina Culeţu – a decis să renunţe la jobul stabil pe care îl avea şi să meargă pe drumul antreprenoriatului. „După ce am participat la un târg în Italia, ne-a venit ideea să facem suplimente alimentare naturale. O mare parte din ceea ce pui pe piele se pierde şi doar un mic procentaj se absoarbe. De aceea, cel mai eficient este să înghiţi acele substanţe adjuvante”, explică tânăra antreprenoare. În scurt timp, s-au gândit şi la un plan pentru noul proiect şi au aplicat pentru fonduri europene; au obţinut 25.000 de euro. „Pentru fonduri trebuie să ai toate piesele puzzle-ului puse, să îl prezinţi cuiva frumos ambalat şi acea persoană să-ţi dea ok-ul”, spune Sabrina Marinescu. Mai întâi s-au documentat temeinic; „de obicei, pentru fonduri îţi trebuie un consultant, însă noi nu puteam da câteva mii de euro cuiva pentru ceva de care nu eram sigure că va merge. Aşa că ne-am descurcat singure, iar Irina a ţinut efectiv partea de contabilitate, a stat nopţile, a făcut planul pe cinci ani”, povesteşte tânăra. În martie 2016 au lansat şi marca The Food Project, care conţine patru suplimente alimentare, complementare liniei de îngrijire cosmetică: Skin Elixir (ajută la regenerarea pielii), The Body Supplement (pentru cei care vor să slăbească), The Detox Wonder (pentru îmbunătăţirea metabolismului şi a digestiei) şi The Happiness Formula (pentru energie şi stare de bine). Acestea conţin ingrediente simple, din natură, pe care toată lumea le cunoaşte, dar le ocoleşte de dragul tehnologiei, ţine să precizeze antreprenoarea.

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe cocostiri.ro

Efectul admiraţiei în afaceri. Ei sunt cei mai admiraţi CEO din România în 2017 Efectul admiraţiei în afaceri. Ei sunt cei mai admiraţi CEO din România în 2017

Statutul de cel mai admirat CEO în 2016 se leagă strâns de evoluţia Bitdefender, care a devenit pe parcursul a 15 ani cel mai vândut produs românesc de peste hotare. Florin Talpeş a fost prezent în top 10 în toate cele şase ediţii anterioare ale catalogului 100 cei mai admiraţi CEO din România, dar anul acesta a primit cel mai mare număr de voturi din partea mediului privat de afaceri. Ce înseamnă pentru antreprenorul român această recunoaştere?

vezi continuarea
ZF.ro
Veste URIAŞĂ pentru România! Încă o companie gigant vine la Bucureşti şi investeşte MASIV. Este cea mai bună veste pentru ţara noastră, şi vor fi mii de locuri noi de muncă în Capitală Veste URIAŞĂ pentru România! Încă o companie gigant vine la Bucureşti şi investeşte MASIV. Este cea mai bună veste pentru ţara noastră, şi vor fi mii de locuri noi de muncă în Capitală
ONE.ro
Mihaela Rădulescu şi Felix Baumgartner, trei ani de relaţie. Cum arată vila în care locuiesc împreună Mihaela Rădulescu şi Felix Baumgartner, trei ani de relaţie. Cum arată vila în care locuiesc împreună
"Refuzăm să creştem nişte nesimţiţi". Mila Kunis dezvăluie de ce nu le cumpără copiilor cadouri de Crăciun
Angelina Jolie, despre Shiloh: ”Dacă ea vrea să fie băiat şi natura a hotărât greşit în locul ei, o să fiu alături de copilul meu”
Descopera.ro
De ce a VRUT Gheorghe Georghiu-Dej să trimită TANCURILE peste unguri, la BUDAPESTA De ce a VRUT Gheorghe Georghiu-Dej să trimită TANCURILE peste unguri, la BUDAPESTA
Cele trei LITERE din limba română pe care le folosim cel mai puţin. Au apărut în ALFABET abia în 1982
MISTERUL celebrului ''Călcâi de la Aiud'' descoperit în România, ELUCIDAT după 40 de ani. Legătura cu EXTRATEREŞTRII
Go4it.ro
Un „CIMITIR” fascinant există în mijlocul oceanului, la 2.700 de km de orice uscat şi la 3,2 km adâncime. Iată ce se ARUNCĂ acolo de zeci de ani. „Fascinant! Habar nu aveam” Un „CIMITIR” fascinant există în mijlocul oceanului, la 2.700 de km de orice uscat şi la 3,2 km adâncime. Iată ce se ARUNCĂ acolo de zeci de ani. „Fascinant! Habar nu aveam”
Când au văzut SELFIE-UL făcut de această femeie soldat, generalii lui Putin s-au înfuriat. Iată ce apărea în fundal! Decizia fără precedent luată de armata rusă
Împreună cu Terra se învârte în jurul Soarelui un OBIECT misterios. Rămăşiţele unei nave extraterestre, un segment de rachetă? Abia acum astronomii au aflat ce este cu adevărat. Iată cât de periculos este pentru omenire
Csid.ro
Cum recunoşti hărţuirea sexuală la birou, un adevăr detestabil Cum recunoşti hărţuirea sexuală la birou, un adevăr detestabil
Flirtul şi replicile cu conotaţie sexuală, cât de rău pot face unei relaţii?
Iata ce femei ii enerveaza pe barbati, in pat!

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.