​Antreprenor român: Fără eşec nu putem inova şi nu putem fi creativi. Ca antreprenori trebuie să creăm angajaţilor un mediu în care să poată greşi şi să o poată lua de la capăt

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 09 octombrie 2019 201 afişări

Antreprenorul Cătălin Meşter, care a dezvoltat împreună cu alţi cinci prieteni pasionaţi de lectură aplicaţia Bookups.app în vara anului 2019, a dezvoltat şi un concept de evenimente, care poartă numele de „I Love Failure”, în cadrul căruia antreprenorii mici şi mijlocii dar şi cei consacraţi vorbesc despre eşecul lor în business.

​Antreprenor român: Fără eşec nu putem inova şi nu putem fi creativi. Ca antreprenori trebuie să creăm angajaţilor un mediu în care să poată greşi şi să o poată lua de la capăt

Antreprenorul Cătălin Meşter, care a dezvoltat împreună cu alţi cinci prieteni pasionaţi de lectură aplicaţia Bookups.app în vara anului 2019, a dezvoltat şi un concept de evenimente, care poartă numele de „I Love Failure”, în cadrul căruia antreprenorii mici şi mijlocii dar şi cei consacraţi vorbesc despre eşecul lor în business.

„În principal, companiile vor să inoveze şi să fie cât mai creative iar acest lucru nu este posibil fără eşec, companiile trebuie să creeze un mediu unde angajaţii se simt în siguranţă să greşească şi să încerce din nou. Încercăm să normalizăm puţin eşecul pentru că, în antreprenoriat mulţi încearcă şi puţin reuşesc. Lumea ne încurajează să încercăm dar când ne dăm cu capul de perete suntem văzuţi că şi rataţi de aceiaşi oameni care ne-au încurajat să încercăm şi acest lucru ne descurajează să încercăm din nou. Comunitatea I Love Failure vede eşecul că o parte naturală din viaţă şi nu îl judecă, doar încearcă să înveţe cât mai mult din el”, a spus pentru ZF Cătălin Meşter, fondatorul evenimentelor I Love Failure.

El a povestit că ideea de a crea evenimente în cadrul cărora antreprenorii povestesc eşecurile prin care au trecut a venit când se afla în cadrul unei conferinţe unde antreprenori cu experienţă îşi prezentau poveştile de succes.

„Eram la un eveniment de business unde antreprenori de succes vorbeau pe scenă despre succesul lor şi cum au ştiut să facă ce trebuie când trebuie. Lecţiile lor nu se aplicau la mine şi nu erau interesante aşa că m-am plictisit teribil. La sesiunea de networking m-am întâlnit cu un prieten care avea un startup promiţător (roboţi, AI) şi l-am întrebat cum îi mai merge. Următoarele 30 de minute am fost captivat de povestea lui, cum a dat faliment, cum a fost dat în judecată de un developer. Povestea a fost fascinantă, iar lecţiile învăţate de el au fost foarte folositoare. Am spus în momentul acela <ce bine ar fi dacă ar există evenimente de genul acesta unde în loc de succes lumea să vorbească de eşecuri>. Apoi am început să creez evenimente de genul aceta”, povesteşte Cătălin Meşter.

Pentru organizarea acestor evenimente, Cătălin Meşter a spus că a fost nevoie să plătească spaţiul în care se desfăşura evenimentul şi partea de băuturi şi snacksuri, care presupune costuri între 1.500 şi 2.000 de lei.

Până în prezent, Cătălin Meşter a organizat 12 evenimente I Love Failure şi vrea ca până la finalul anului în curs să ajungă la un număr de 16 evenimente de acest gen.

„Până acum am ascultat 74 de poveşti despre eşec şi au fost prezenţi în săli peste 930 de participanţi. Iniţial am făcut primul eveniment la Impact HUB apoi am început să le facem la OK Center, iar acum majoritatea evenimentelor sunt desfăşurate la Mindspace Pipera, cu care suntem parteneri”, spune reprezentantul evenimentului.

În ceea ce priveşte obiectivele evenimentelor I Love Failure, acestea sunt reprezentate de promovarea acceptării eşecurilor, reducerea fricii de eşec, facilitarea inovaţiei şi energizarea culturii antreprenoriale în rândul persoanelor cu idei de business.

„Antreprenorii învaţă din greşelilor celor de pe scenă dar atmosfera te inspiră să încerci iar dacă ai eşuat. Un alt avantaj mare este pentru cei cărora le este frică să încerce, această frică dispare sau oricum este redusă considerabil când vezi lume pe scenă care a trecut prin momente grele. Pentru câteva ore viaţa este fără filtre şi lumea se deschide la networking şi povestesc despre eşecurile lor fără să îşi facă griji că îi judecă cineva.”

Pentru primul an de activitate, Cătălin Meşter estimează venituri de 30.000 de lei aproximativ.

Planurile de dezvoltare vizează extinderea evenimentelor I Love Failure în mai multe oraşe din ţară, precum Cluj, Sibiu, Iaşi, Timişoara, dar şi extinderea la nivel internaţional.

„Sperăm să ajutăm cât mai mulţi antreprenori şi persoane cu idei de business cu aceste evenimente şi să normalizăm eşecul. Până acum, am avut doar o corporaţie la eveniment şi suntem în dicuţii cu alte companii, dar putem face evenimente private şi cu companii mici şi mijlocii. Pe data de 9 decembrie în Bucureşti, vom organiza un alt eveniment dedicat comunităţii, unde vor fi în jur de 100 persoane şi unul în Timişoara unde vor fi în jur de 50-70 persoane. Evenimente corporate vom mai avea unul până la sfârşitul anului”, spune Cătălin Meşter.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
antreprenori,
refuz,
esec,
angajati,
mediu

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.